Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Wow, trodde först att det var en hingst!

Hon är absolut helt fantastisk! :love:

222212_213804105304027_1197184_n.jpg

Jag har aldrig varit förtjust i spanjorer och liknande raser, men hon var ju helt fantastisk!! :love: :love:

Min högt älskade lilla hjärtehäst! Lägger in henne här eftersom hon i vanliga fall har dressyrsadel på sig ;)

1447_10151715137215991_1983960799_n.jpg

pic_51cb1bd1ddf2b317d16d8c4f.jpg

Det syns verkligen att det var ett bra pass du fick sista gången innan betet! Hon är superfin!!!!
Så rund och fin och ni ser verkligen harmoniska ut! Underbart att se!:bump:
Jag hoppas att jag oxå kommer dit med min pålle snart:). Vi är på gång, men inte riktigt där ännu.

Jättefin som vanligt :)
Grattis till bra resultat!
Var det bara LB1 du var med i, eller någon mer klass?:)

Jag har gett upp LB1 efter 2 försök :yuck:, får ta LB2 istället, då KANSKE jag hinner med att rida lite oxå mellan alla moment :o:D. Tycker det funkar lite bättre att rida den iaf, men bara gjort en klubbdressyr med den än så länge och det gick iof skit :p. hihi.

Tack :)
Bara LB1 denna gång. Är en bra tävling nästa vecka med men då jobbar jag + att vi drog en vargtand på honom idag så det blir två veckor på hackamore för oss.

Vilken fin spansk! Har alltid varit sugen på en spansk häst! I framtiden kanske!

knapplån

Mina idag.

Mor
11.jpg

och Son
6.jpg

Fina de är :) Alla dina tre ser väldigt trevliga ut tycker jag :)

KL
I helgen är det träning för fröken fuxtant så det kommer lite bilder från idag och förhoppningsvis från imorgon med. Blev mycket galoppjobb idag och vi fick svettas ordentligt i den plötsliga värmen.

dsc_0052_51d82559e087c337de9db873.jpg

dsc_0015_51d82563ddf2b37113ab7d9c.jpg

dsc_0023_51d8256e9606ee346f586f3d.jpg

dsc_0028_51d825759606ee352e08d827.jpg

Start i uppförsbacke XD
dsc_0046_51d82585ddf2b37008e53558.jpg

Jättefin! Visst är det Calles sadel du rider i där? Eller har du kommit till ro i hennes egna? Syns iaf stor skillnad i din sits:).

Det är faktiskt hennes egen :) jag har tänkt mycket på sitsen det sista och försöker fixa till den. Sen sitter jag bättre på Calle överhuvudtaget -på honom behöver jag inte ens tänka på det medan på henne måste jag aktivt justera den hela tiden. Hon rör sig på ett helt annat sätt som gör att jag inte fixar att hålla mig upprätt ;) (så det är en "gym"-fråga för matte).

Ser verkligen trevligt ut! Gillar den hästen och inser nu att min 2åring har liknande fuxfärg! Vet du om hon var så mörk som yngre?

Min 2åring e.Zuidenwind
972024_10151530536541344_857859231_n.jpg

Vad snygg han är!
Tack :) jajjemän! Jag har haft henne sen hon var föl så har följt färgen ;) ljusare fux som riktigt liten och mörknade efter fällning. Nu är hon lite solblekt så är snäppet mörkare annars -en himla härlig färg ^^ och hennes avkomma är likadan, men med bläs och fyra strumpor :love:

härligt!

Jag som igentligen föredrar mörkbruna hästar, men kan bara hålla med om att det är flott fuxfärg minst sagt :d

verkligen ^^

kl
Idag har vi varit iväg igen. Planen var att tränaren skulle rida lite idag och det gjorde hon, väldigt kul att se för man ser ju sällan sin egen häst riden -tror Hottie haft någon annan än mig i sadeln sådär 2-3ggr i hela sitt liv så hon är inte så van vid andra ryttare direkt.
Hottie undrade vad i hela världen som stod på och vad nu detta var för en jobbig människa som kom och krävde grejer av henne, så hon surade ihop ett par gånger. Men, när hon släppte till lite och testade att göra så som tränaren försökte visa henne så var hon superfin
-vilken häst man har alltså! rent slöseri egentligen att en sån Svensson som jag själv har henne.
Både traven och galoppen fick ett jäkla tryck och hon flög runt, jösses säger jag bara.
Sedan fick jag hoppa upp och ta henne en stund i slutet och ja, jag får nog investera i en rejäl tub superlim om jag ska kunna sitta kvar i traven på henne när hon travar som hon kan....

(rider lätt på bilderna)
dsc_0020_51d9955d9606ee34cb7beb5f.jpg

dsc_0021_51d99562e087c337c8bc460b.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt