Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Åh vad ledsamt att läsa, håller tummarna för att betet har gjort gott och att återbesöket går fint!

Med tanke på den här graman diskussionen kommer här en bild där jag rider, med gummiband som är löst inspända. Hon går kanske inte klockrent men bättre än förra bilden tycker jag! :)

351eea0d8b955d588b71a7b1f5e71539.jpg

Senast ändrad:

Så mycket bättre riden där, mycket trevligare, än om hon fortfarande har behov av lösgöring. Rent hjälptygelmässigt skulle jag föredra gummisnodd framför graman.

Jo det är Birgitta. Var första passet i går och i dag var vi iväg igen. Jäklar vad hon satte oss på pottkanten kan jag säga! Men otroligt nyttigt :p
Synd att jag tyvärr bara är reserv där :mad:

Skar honom för att få en enklare vardag, kunna åka på vilka träningar som hellst, stalla upp vart som hellst o h liknande :)

Åh vad ledsamt att läsa, håller tummarna för att betet har gjort gott och att återbesöket går fint!

tack snälla du!

Han kommer förmodligen alltid ha en rörelsestörning, det klinikbesöket får avgöra är om han har andra skador och ev. smärta, då avslutar vi där.
Har han inte det så kan han bli bättre med hjälp av att bygga muskler, men nu är han ju bara två..

Ser bra ut! Kommer bli kanon, du verkar ambitiös och det är det som krävs! :)

Håller med ovanstående, det ser ut att vara på rätt väg :)

*kl*
Lite nyfotograferade bilder på min fuxfia. Efter drygt 6 månader konvalescent/igångsättning/konvalecent igen så tycker jag att hon ser ganska hyffsad ut i kroppen, även om hon har tappat mycket muskelmassa över rygg/rumpa samt fläskat på sig lite runt magen ;)

1004757_10151675598992418_2107128281_n.jpg

10198_10151675599407418_348941048_n.jpg

999331_10151675599377418_1630978678_n.jpg

*kl*

Så fina hästar ni har! :love:

Nu var det länge sedan men här är en dagsfärsk bild på vår kille!
Fler kanske kommer när jag hittat nåt smart ställe att lägga ut bilder på

e67275d4e34e11e298b222000aa80313_7.jpg

knapp

Räknar ner dagarna i princip, 1½ år kvar tills jag får starta inridningen. Så himla kär :love:

1003813_4987854863182_422451114_n.jpg

995722_4987848783030_1618798234_n.jpg

*KL

Nu har jag gått igenom bilderna från lördagens jättehärliga pass med Ninya, så nu blir det bildbomb från mig igen :o

Ett av våra bästa pass, fick ihop henne mer än vanligt kändes det som och fick fram ett härligt tryck, vilket är extra svårt nu på sommaren när hästarna går ute dygnet runt (= Ninya blir segare). Så nöjd med henne.

Sluta till vänster
4_zps26db3566.jpg

Galopp
15_zps1ad7269e.jpg

18_zpsc0a70d14.jpg

Trav
16_zps3226a350.jpg

17_zps0c5525b9.jpg

19_zpsddbc38a6.jpg

20_zpsdaaac243.jpg

21_zpsf493f486.jpg

Travlängning
27_zps8825955c.jpg

Lite lägre & rundare galopp
29_zpsc63919dd.jpg

Jag har uppenbarligen en talang för att dra upp benen när jag skänklar :angel: Kan dock påpeka att SÅ ofta brukar det inte se ut så, men denna gång sammanföll det så att många av de bättre bilderna var just när jag inte håller koll på benen.

Ska troligen hyra henne en dag nu i helgen med. Sista dagen före betet var egentligen i söndags (hyr henne bara till och med juni) men hon åker inte förrän efter helgen, så jag kan nog inte låta bli.

Senast ändrad:

Extra trist på en så ung häst:(
Hoppas att det går väl!:)

Tack!

Ja hans unga ålder är också en anledning till att kämpa mer!

monfia han är jättefin! Jag vet hur du känner, räknar också dagarna tills det är dags för min åring :D

Hur stor är han nu?

KL.
IW som tagit denna fina bild på våra hästar, ligger ute i en annan tråd.

Storm & Hollie = Stollie ( dom har verkligen funnit varandra)

942631_10151535449328562_1868046988_n.jpg

Eller hur, tänk att tiden kan gå så långsamt ibland :p

Jag vill inte veta :rofl: ska åka ner och mäta han på riktigt i mitten av månaden när han fyller ett :)

Jo det är Birgitta. Var första passet i går och i dag var vi iväg igen. Jäklar vad hon satte oss på pottkanten kan jag säga! Men otroligt nyttigt :p
Synd att jag tyvärr bara är reserv där :mad:

Skar honom för att få en enklare vardag, kunna åka på vilka träningar som hellst, stalla upp vart som hellst o h liknande :)

Jaa ni fick kämpa och värmen gjorde det inte lättare men jäklar vad snygg han är!

Jag har häst där i stallet så jag brukar slå mig ner och titta när jag är där. Mycket lärorikt även från sidan och man får en otrolig inspiration när alla duktiga ryttare rider.

Kan inte du ladda upp en bild från när du började rida henne? Är ju sån enorm skillnad :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25