Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

*kl*

Dagsfärska bilder på min Häxa, som inte alls ville vara med på kort.

Nya tränset på tjuriga hästen:

kl

Min tjockis och jag fick vara med på kort idag :D
Kissnödig och lite lagom nöjd över det var han med, och så dog kameran innan vi hunnig galoppera igång ordentligt, efter det var han givetvis kanonfin. :banghead:

curraipaddock22_51d0699de087c35c28790797.jpg

curraipaddock18_51d069889606ee24019d0bd4.jpg

curraipaddock15_51d069759606ee250ddd4e7b.jpg

Vet inte hur jag ska uttrycka min tacksamhet för att jag får umgås med min Deimion varje dag. Att en häst kan göra en såå lycklig!! :love:
Trots rejält med träningsvärk efter en intenssiv vecka kämpade han på väldigt fint!

Äntligen börjar han komma till ro även i en lägre och rundare form i galoppen! Underbart!!

Åh, tack så jättemycket!! :D Glädjer mig verkligen att höra!
Tack, kul att höra! :)

Ni är jättefina! :love:

Och vilket fräckt namn han har! Manlig är han också! :d:d

Så himla snygg!

kl
I fredags var Sprinter utlånad till Internationella studentryttarmästerskapen som gick här i Lund. Han var en pärla på framridningen (där jag red), spänd vid visningen (6 ryttare som red kors och tvärs på en 20x40bana och Sprinter hade aldrig sett ett dressyrstaket eller publik på det viset) men höll sig fint på mattan ändå.
1003409_10152989543505061_1271641247_n.jpg

1009908_10152989543465061_23039984_n.jpg

480116_10152989544250061_918408632_n.jpg

Blandad framgång för ryttarna som red honom, han är inte särskilt förlåtande :o

Håller med, vilken fin häxa :)
Sen känner jag igen det där med att inte vilja vara med på kort. Eller så är de tvärt om och man får bara med en stor mule som inte kan låta kameran vara ;)

Så är det alltid, när någon äntligen kan ta ett kort, så får man det när man rider fram och hästen inte alls går så bra som när den är framriden och då har fotografen gått :( (eller att kameran dör ;)).

Tycker att det såg riktigt trevligt ut iaf!
Blev nyfiken på din stövlar, vad är det för några? Snygga!

Det är därför man inte ska ta dit fotografen förrän man har ridit i en halvtimme eller nåt (om det inte råkar var en hästintresserad dito, för de kan få vara med från början, de har vett att spara kameran tills hästen börjar gå någorlunda...)

Tack! Min häxa är iaf vacker att se på! :D

mooi: Tack!

Jag tyckte att hon hade börjat maffa på sig så fint, sen släppte jag henne på bete bland ett gäng flodhästar, så nu ser hon ut som en räka i jämförelse... :p Men hellre räka än fet!

Marvin;
Vad fin hon är din tjej !

mily;
Hihi nej han ser kanske inte helt nöjd ut eller så är han bara väldigt fokuserad :D Väldigt söt var han iaf !

Deimion;
Åh vad fina ni är och tjusigt matchade !

Flixon;
Fina ni är. Nyttigt med en häst som man inte bara kan åka runt på men är väl lite svårt för de som inte är vana att rida honom. Att då rida ett program på en gång är ju inte det lättaste heller

Ja visst är det alltid så! Nu var det ju inte bara batteriet eller liknande heller utan slutaren tog sin sista bild efter nästan 40 000 exponeringar, blir en dyr historia :(

Stövlarna är De Niros dressyrstövlar, älskar dem :love:

m85: Hihi, det är C när han är kissnödig det ;) Jag vill inte heller springa när jag är kissnödig! Surt att kameran är paj nu med, ingen chans för nya bilder med icke kissnödig häst på ett bra tag :D

Tjusig även om hon inte ville fotas! :p

Deimion; Snyggt och välmatchat! Lite sommarrund pålle också. ;)

Senast ändrad:

Våra fröknar har varit ute och luftat sig och det blev således ett par kort knäppta. Ursäkta för bildbomb men det är väl det den här tråden är till för. :D

Stora Fröken
DSC_0266_zpsa37c3573.jpg

DSC_0049_zpsb4d52cbc.jpg

DSC_0016_zpsf9f2e690.jpg

Lilla Fröken
DSC_0121_zps2ec8b13c.jpg

DSC_0178_zps9843d104.jpg

DSC_0193_zpsa08e3e18.jpg

Tjusig även om hon inte ville fotas! :p

Deimion; Snyggt och välmatchat! Lite sommarrund pålle också. ;)

Tack! Hehe, ja det blir så när man har det lyxigt i gräshagen om dagen ;) Vi jobbar på det, så snart är vi i fit igen :)

Jättefina bilder på dina hästar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25