Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

KL

Tror de är premiär för bild på MIG på min häst i denna tråd, annars är det ju alltid jag som är bakom kameran

KL.
Idag är min flicka dyr!
BaltiochTinna340_zpse887d07c.jpg

BaltiochTinna304_zpsbbcdeaa0.jpg

KL

Nu blir det premiär för en ridbild på mig och pålle. :o
Han är inte så stark än (inte jag heller för den delen...) och vi kämpar på med sadelletandet, men emellanåt känns det ju finfint. :)

20130612-0905501.jpg

KL

Bammy har verkligen mognat sen hon var 4 år! Blivit "hur trygg som helst", dvs tjejen som rider henne kan rida henne själv ut i skogen i alla gångarter. Så idag var det dags för barbackapremiären! Det gick bra! Vi avslutade med att rida i havet lite (jag red Leia så hade vi två till med oss). Det gick bra, men gässen som går på vattnet är LIVSFARLIGA! hahahha det blåste så de följde med ända in till strandlinjen. Leia har hoppat mer idag än under hela hennes liv, jag bara skrattade, o bammy gav sin ryttare "blicken" o hoppade litegrann även hon. Bildbevis, tyvärr inte vattnet dock.

1139_10151522910870748_773601414_n.jpg

Min fina från tömkörningen idag. Förvånad över hur huvudet kan se så enormt stort ut i förhållande till kroppen, haha ;)

kl

Alla har så fina hästar :d Nu har jag smugit runt här alldeles för länge utan att bidra så här är vi! (Även om jag knappt vågar lägga upp mina bilder, men någon ska väl bryta av mot alla välmatchade ekipage! Känsliga varnas :p)

Fotona är tagna från en film, stundtals ser det ok ut men däremellan är det lite ostadigt, både jag och damen behöver mer styrketräning!

Så här gött har hon det nu om dagarna och roligt nog så har hon äntligen börjat tagga till lite på banan, jag som trodde bete gjorde hästar lata..

Tack! Det stämmer bra! Hon är min medryttarhäst som jag ridit 3-5 dar i veckan i snart ett år. Innan dess hade hon gått som avelssto i flera år så vi jobbar sakta men säkert på att bygga upp styrkan igen. :)

jag tycker det ser fint ut. Jag är likadan, så fort man ska "prestera", eller någon tar fram en kamera så blir jag sån här :crazy: :nailbiting: och glömmer rida.

Tack! :)
Haha, ja precis så är det! Vadå prestationsångest :o:nailbiting:?!
Och när det går som bäst blir det minsann inga foton.
Men nu vet min tränare vad jag behöver öva extra på iaf ;) Jag MÅSTE lära mig att planera min väg bättre! Inte bara "oj, är vi redan vid R" och sliter in hästen på en volt som blir allt annat än jämn;) Haha, stackars häst :o

För övrigt är båda dina hästar så himla fina! Så fin har jag som mål att min oxå ska bli en vacker dag :)

Tack! :)
Haha, ja precis så är det! Vadå prestationsångest :o:nailbiting:?!
Och när det går som bäst blir det minsann inga foton.
Men nu vet min tränare vad jag behöver öva extra på iaf ;) Jag MÅSTE lära mig att planera min väg bättre! Inte bara "oj, är vi redan vid R" och sliter in hästen på en volt som blir allt annat än jämn;) Haha, stackars häst :o

För övrigt är båda dina hästar så himla fina! Så fin har jag som mål att min oxå ska bli en vacker dag :)

Jag är så fjantig att jag tom blir nervös när jag ska träna för tränare. Skärpning alltså!
Oja, planeringen och att titta vart man ska -det är ju det också ;) får börja rida lite mer program på hemmaplan och verkligen jobba på det där.

Tack så mycket, vad glad jag blir :) :laugh:

Sån är jag också. Jag rider nästan alltid bättre ensam för jag blir så fokuserad på tränaren att jag tappar min egen ridning. Träningen blir mest ett tillfälle att få veta vad jag behöver jobba med för jag lyckas många gånger inte riktigt göra det när jag har instruktören där.

Jag måste säga att alla har såååå fina hästar och rider så trevligt och fint. Man kan bara hoppas att man en dag ska komma så långt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama