Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

*kl*
Bjuder på lite dagsfärska bilder på födelsedagsbarnet Wille som idag blir hela 23 år gammal! :) Och han är faktiskt i riktigt bra form, åldern märks inte :) (ja, manen är lite lång men den är bra skydd mot flygfän då :D )

014.JPG

015.JPG

Bonusbild på Wille och hagkompisen i deras underbara hage som ligger i backen nedanför kyrkan.
011.JPG

Ja hon har verkligen det där söta ponnyansiktet :love: Och hennes färg är helt underbar! (och så ser hon så himla härlig ut att rida, men det kan ju ha med ryttarens kvalitéer att göra ;) )

Tack -hon är guld värd den här lilla hästen :love:
Hon är väldigt rolig att rida, dock är hon väldigt känslig och reaktionssnabb -så det är inte alltid så lätt för en riktig Svenssonryttare som mig själv att hänga med i svängarna ;)

Frittan, snygg häst du har!

Tack så mycket, glad jag blir :o

Ninnurur, kul att se en till gamling. Ser fräsch ut :)
Min är ju 21 nu men lyckligt ovetande :p
Igår på hoppträning (!!) så var han överlägset äldst men också överlägset busigast och mest taggad :D

Tack! Han är jättefräsch och fin :) Det byggs ridhus på gården och när det är klart ska vi komma igång och hoppa med igen är det tänkt :)

Ja det hade varit väldigt läckert. Få se om hon klättrar lite i klasserna kanske man kan göra en ridponnyunge iaf och hoppas på silvergenen.

Hellas: Ja visst e hon

Om du tillverkar en silversvart ridponny så är min dotter spekulant på den!! :love: Din häst är ju alldeles underbar på alla sätt, och färgen är bara ett enormt + i kanten :)

Stallet är på gamla prästgården, mellan kyrkan och ån. Det är helt fantastisk natur som har använts av människan i tusentals år. Högst upp i hagen + i andra hagar finns gravar från yngre järnålder. Jag njuter verkligen varje dag jag är där!

Låter som om det är riktigt fin miljö där pållarna står. Mina får gå på en hårt nerbetad åkerplätt, annars hade de varit tunnor:angel:

Ja jag får väl se om några år om det kan vara värt att ge sig på att ge henne en sådan avkomma. Dock måste hon nog visa lite resultat i iaf LA innan jag funderar vidare på det.. Förutom färgen så är det troligtvis inte den mest lättsålda korsningen;)

Vi har en tunn-ponny på stallet också, hon går i en hårt nedbetad liten paddock ;) Och dottern är bara drygt 2 än så länge så du behöver inte skynda dig med tillverkningen! :D

*kl

Idag blir jag övergiven av mina tjejer som ska på utbildning i 9 veckor, så storasyster kommer ha en hästlös sommar vilket känns väldigt konstigt O_o

fina är dom i varje fall :love:

Får ju aldrig någon att fota när jag själv rider hästen, men passade på när hon hoppades i går av en annan. Tyvärr hopputstyrsel på ,men de får ni leva med.:p på 3 veckor har min häst gått från att vara svart till en vanlig brunis.:mad:

Ja sånt där kan gå snabbt på svarta hästar i solen :)

knapplån

Min kille, som fick mätintyg idag, 144 cm.

5.jpg

Bjuder på ett par suddiga bilder på Ådi tillsammans med junioren när hon fick träna för sin andra tränare för första gången på Ådi! :) Kliar i mina egna fingrar nu - jag vill också träna! :arghh: Men har överlåtit den mesta ridningen till henne då ekonomin inte tåler att jag själv ska träna och tävla just nu. Jag får nöjja mig med att se till att han håller sig på banan några gånger i veckan :D

998897_10151695607931585_186965031_n.jpg

463_10151695611081585_1977243425_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama