Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Sedan jag som rider stalltjejens underbara lilla häst, vilken trevlig energi! :)
15174_10151396408456344_1824812944_n.jpg

:love:
Usch så fin den var!
Du råkar inte veta stam, namn o.s.v.?

Så otroligt många fina bilder på era dressyrhästar! Här kommer min lilla höna..en 06 efter Figaro R. Vi är gröngölingar båda och har väl planer att försöka oss på att rida lite la framöver, har startat två gånger i år med blandade resultat..:)

Hon börjar ju bli stora damen nu! Och ser som sagt redan väldigt färdig ut i kroppen :love: När ska hon åka på inridning? Det blir möjligtvis inte redan i slutet på sommaren? :angel:

Hausti tackar !

Jag återkommer med stam, måste höra med ägaren. Tror han har tävlat en del hos tidigare ägare, han är iaf en härlig individ, otroligt känslig för hjälperna och ett eget driv.

Oj, det var en bildbomb som heter duga;)! Jättefina Miedo! Kommer säkert gå kalas på tävlingen!

Chic: Nej, inte Nova:). Min heter Bergamott ( Loppan )
Bison:Tackar, tyvärr lite tunn för dagen men vi jobbar på det och på att hitta en sadeluschling som passar..

Mor och dotterhästen Loppan;)

Det här är himla mycket skojjigare än springa fint:

Jikes va er Zuidenwind va lik "vår" 2åring här hemma. vår har lite fulare huvud, stort och tungt men hon kanske växer i det

Jag har fått en till medispålle! :D En underbar liten islänning på 22 år. Ska rida honom medan hans husse återhämtar sig från sjukdom. Pålle är lite otränad o muskelfattig, så det ska vi jobba på.

Bild från premiärturen idag. Red ut på en liten tur i det fina vädret. Väldigt känslig pålle, framåt å glad!
014_zps7571b4b8.jpg

*KL

Måste bara fråga varför mitt inlägg försvann?
Om jag bröt mot någon regel så är det ju bra om jag får veta det också ;)

Idag har jag gjort nåt jag inte vågat o göra på två år!!! Eller rättare sagt, aldrig! Jag har nämligen ridit Bamora! Hon var jätteduktig! Hon har vilat sen i slutet av januari, men nu är det ju dags o sätta igång henne så jag tar tagit mig i kragen :) Bildbevis på stoltaste hästen!

66823_10151422443335748_240644852_n.jpg

Varför har du inte vågat ??? Har inte er historia alls tyvärr ...

min historia har inte alls med bammy o göra. Utan jag har ridit hästar med sadeltvång så jag har flugit av stenhårt... Jag har pga det ont i ryggen varje dag, o har pga händelserna blivit rädd för att rida, speciellt för att hoppa upp på hästar som jag inte känner tryggheten med. (Jättebra o ha två unghästar o rida på då ;) ) Ryggskadan har gjort att jag är rätt så begränsad i min rörlighet i den nedre delen av ryggen. Bammy rör sig jättestort o är jättekänslig, så jag har delvis tyckt att jag inte ska upp på den hästen, men delvis har jag ju också varit för rädd då hon inte är nån trygg ridskolehäst utan en alert, känslig, dock snäll jättestor (för mig) häst. Men nu har jag bestämt mig! För att kunna få ut henne igen till en duktig ryttare så måste hon vara igång så de kan provrida henne, o jag sätter inte upp nån annan på henne. Oavsett hur känslig hon är (tyckte förresten inte att hon var speciellt känslig i skritten iaf) så har vi ett starkt band av förtroende mellan oss så jag har valt att lita på henne såsom hon litar på mig. Så det är bara o köra på...

Dessutom känner jag att jag börjar komma över rädslan. Har ridit bägge mina hästar idag, Leia råkade jag tom hoppa på då det dök upp ett dike i skogen. De är bägge två fantastiskt snälla hästar o Leia är dessutom väldigt trygg o så. Så även om de är unga/gröna så känner jag det dära förtroendet för dem som är så viktigt när man är/har varit så rädd som jag har varit.

Ok då förstår jag !
Blev det inget med den toppryttaren du skrev om tidigare ?

jo, hon var där i några månader men det funkade inte så jag tog hem henne igen.

Vet inte om du fått svar på PM, men du hade en hemsideadress på dina bilder = inte tillåtet. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama