Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Fin han är! Ser väldigt fräsch ut fortfarande :-)

Dressyrteamet > Snygg ponny!
Vad hände med din frieser, Ivar?

*kl

Halvtaskig mobilbild från igår när vi red med nya pannbandet för första gången:
558062_10151413405093391_291861883_n.jpg

Här börjar det hända grejer, ser fin ut!

bara jag rider så ser det rätt ok ut :D

Grattis till din 21-åring! Hur länge har du haft honom nu? :)

snart 14 år

Fin han är! Ser väldigt fräsch ut fortfarande :-)

vid en veterinärkoll i början av året så sa veterinären att han såg mycket fin och smidig ut (attack visade upp diverse luftsprång vid longeringen..)
:D

Men vilken häst hon har blivit Fjärilsviol! :love:

Ska bli jätteskoj att få följa även henne!

*kl*
Här kommer bilder från dressyträningen igår :)

Fin häst:love:
dsc_3135_516daa0fddf2b346dcb73579.jpg

Så här kan det också se ut :banghead:
dsc_3131_516da9f5e087c3186e026bc1.jpg

vilken pampig snygging :d

victovie båda är jättefina, ska bli kul att se vad det blir av fjärilsviol i framtiden!

KL.
Här har vi en till 2åring som ska ridas in i höst om hans nervskada läker ut helt.

e.Zuidenwind
625416_10151389531346344_12131545_n.jpg

526402_10151390181771344_1484030273_n.jpg

Och lillasyster som är ett år e.Highcruiser
561168_10151389528811344_968953915_n.jpg

Sedan jag som rider stalltjejens underbara lilla häst, vilken trevlig energi! :)
15174_10151396408456344_1824812944_n.jpg

kl

Red min älg för tränare idag för första gången på över ett halvår, vilket gick OK.

IMG_2310.jpg

Det gick även såhär.

vlcsnap-2013-04-17-18h02m09s86.png

Vad kul att du är igång och tränar! Har d hittat en tränare som du trivs med nu:)?

Olina: Hon är himla vacker din fuxdam:).

Charlotee: Z ser väldigt ofärdig ut i kroppen (i synnerhet i jämförelse med Victovies Fjärilsviol). Inte så konstigt med hans sjukdomsbekymmer, men är det inte bättre at vänta lite med honom och ge honom ett extraår?

Tycker du?

Håller med om att fjärilsviol ser väldigt fin och mer klar ut, men upplever min som relativt jämn och klar här hemma också, han verkar inte bli någon bjässe heller.
Mycket kan ju hända med dom innan hösten :)

Om han behöver mer tid på sig ur den aspekten så får han givetvis det, men det tar vi ställning till i höst. Som det är nu vet vi ju inte om han kommer bli tillräckligt bra ifrån skadan iaf för att ridas in detta år, nästa eller något år alls tyvärr.

Men jag har inte bråttom, blir bara superlycklig om han blir frisk så det ens kommer att vara möjligt!

Har hittills inte gjort mer än att longerat en gång sedan höstas i grimma, och då var mest för att se hur han rör sig iom skadan. men sadel och träns kan man ju introducera oavsett i höst.

Det funderade jag också på...?

Stormkast - jag tycker du ser ut att ha en lugn och trevlig sits :) Skicka lite av den hitåt? ;)

Jag älskar den rosa outfiten!! :love: Verkligen asfräck :) Och hästen är riktigt fin den också!

Tänkte dela med mej av några bilder från träningen igår :)
Vi är under igångsättning fortfarande så mycket muskler saknas och min sits är inte 100% men vi kämpar på :)

Vi är otroligt glada när vi tränar ^^

Dessvärre så sparkade han sej på en nerv under träningens gång så vi fick avbryta, men jag är otroligt nöjd med honom!

Senast ändrad:

skulle inte du skicka din till de sälla jaktmarkerna?
Jag fick tag på en medryttare i sista sekund, så förhoppningsvis attackerar inte hästen henne så att hon vill fortsätta åtminstone en stund.
smirk.gif
Passar i alla fall mig perfekt, då kan jag bara fokusera på att träna och försöka hitta en glädje i ridningen igen.

Håller tummarna för att det funkar! :)

Har inte sett bild på er förut, så det var skoj att få göra! Hästen är mycket större än jag föreställt mig. :D

Tack! Hon är faktiskt inte alls stor, någon enstaka centimeter över 160 och jag är 10 centimeter längre. Hon ser ut som en ponny under mig när hon inte arbetar och inte kan ge illusionen av att ha muskler.
wink.gif

Ninnurur: Tack! Jag har dock en hemsk sits med tår, hälar, armar och överkropp åt minst tjugo olika håll samtidigt, men ögonblicksbilder är trevliga.

Haha... :D På dom där två bilderna ser hon ju alldeles lagom stor ut för dig i alla fall. Jag vet inte vad jag föreställt mig om hur hästen skulle se ut.. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama