Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Ska bara våga göra det också, litar inte på dem damen riktigt där av de lite kortare läderna :)

Har inte varit där på ett bra tag :P

Tack!
Ja, jag är verkligen glad på riktigt nu. Jag längtar till stallet hela tiden, minns inte när jag gjorde det senast. Jag vill mocka, sopa, putsa, borsta och pyssla. Ridning är inte det viktigaste utan allt runtomkring. Att rida är bara bonus. Jag är så nöjd med honom, han har verkligen uppfyllt alla mina önskningar med råge!

Superhärligt att höra, det är ju precis så det ska vara:). Känner likadant just nu, men det är värmen och att ridabnan äntligen är ridbar som gör det. Känner mig superpeppad och tröningssugen till tusen!

Det stämmer. Han såldes i januari, jag trivdes inte med honom. Jag var faktiskt säker på att jag ville sluta rida men längtan efter hästar kom snabbt tillbaka.
Utåt sett passade han mig perfekt men jag tyckte aldrig om honom. Jag pressade mig själv att träna och tävla, ville passa in och vara en i gänget. Jag har mått dåligt en längre tid och kände tillslut att det var nog.
Nu har jag flyttat från det stora tävlingsinriktade stallet, släppt alla krav och köpt mig en häst att ha roligt med En häst utan meriter, vi har inget att leva upp till. Vi ska utvecklas tillsammans och jag ska strunta i vad andra tycker och tänker.

Jag får se, först får han vara i visningsskick innan jag börjar annonsera :p Och just nu är han den enda som är ridbar av alla hästarna O_o

kl

Har varit och tittat till mina små idag. Calle på bättringsvägen men har fått en omgång medicin till då hostan inte ville ge sig. Och Hottie tog ett "vuxenpoäng" med inprovning av kandar.

361af7d6a60611e283d022000aaa0956_7_516c6694ddf2b36a2767ef82.jpg

99e10652a60611e2bc9d22000a1fbcb9_7_516c6694ddf2b369fa93d597.jpg

aha, fick uppfattningen om att den bruna var hästen med stort H för dig när du la ut alla bilder. Tyckte ni såg ut att passa fint ihop! :)

Men man ska ju känna glädjen med sin häst, annars kan det ju kvitta! Jag sitter ju själv o rider runt med en halvstel gammal arab :D men alltid med ett leende på läpparna :)

Det trodde nog alla men det var bara en fals fasad från min sida. Jag vill tycka om honom men det gick inte.

Ja, det viktigaste är att man själv trivs och mår bra, inte vad andra tycker. Det är något jag verkligen lärt mig.
Jag avgudar redan min Kaka, han är allt jag önskat mig :)

Pigg och glad innan ridningen idag

Söt och trött efter, mycket nytt för liten häst

*kl*

I lördags var jag iväg och red en Msv C:1 igen och han var SÅÅÅÅ fin! :D
Red på 64%, behöver jag säga att "min" lille fjord är amazing?

IMG_3279.jpg

IMG_3267.jpg

IMG_3247.jpg

IMG_3237.jpg

IMG_3238.jpg

IMG_3220.jpg

Ojojoj vad snygga ni är! Såhär ska dressyr på kallblod se ut! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama