Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Forsythia från igår hemma på ridbanan. Fick passa på att ta lite bilder på hjärtat när solen sken och löven började skifta i höstens vackra färger :)
1937498_10152271387235951_5577438181279571691_n.jpg

10653553_10152271385995951_874213845613591375_n.jpg

1233526_10152271388090951_3947362994186758_n.jpg

10542014_10152271391635951_1202532995274074214_n.jpg

1797475_10152271387435951_961469800988241501_n.jpg

Jag är ingen NH/naturligt-till-varje-pris/bettlöst/annan avatar-förespråkare utan går på individnivå. Vissa hästar funkar på ett sätt andra på annat.

Denna hästen har kanonbra hovar, aldrig ömfot samt fruktansvärt snabbväxta hovar vilket innebär att matte är lite lat och har djuret oskott. Visst, det försämrar steget något men jag resonerar att jag måste lära mig först innan jag petar på detaljer som kanske höjer några poäng och skiljer silver från guld.:p

Djuret blir dessutom bara trevligare ju mer hon är ute. Så det är lösdrift som gäller. :devil: På sommaren enbart bete och resten av året tillkommer stödutfodring.

Hästen är lycklig att gå med sin flock i stor hage med ligghall, dock ser matte inte riktigt tjusningen med att skula längst bort i ösregnet när det finns mysig ligghall :sneaky:

Förbehåller mig för misstag då jag skriver på mobilen:grin:

@Victovie Tänkte väl det:). Här verkar iaf alla öd vara överens om att det inte är tillåtet utan käkrem, så var lite nyfiken på om öd på högre nivå kanske tolkade annorlunda.

Har inte hört om de är eniga här nere/ på högre nivå, men har för säkerhets skull :-). Kan tänka mig att det kan bli enigt här med så bäst att vara på säkra sidan. Men gick bra länge, ingen påpekade det, så hade fortsatt utan om vi inte hört talas om de andra fallen...

Jag är ingen NH/naturligt-till-varje-pris/bettlöst/annan avatar-förespråkare utan går på individnivå. Vissa hästar funkar på ett sätt andra på annat.

Denna hästen har kanonbra hovar, aldrig ömfot samt fruktansvärt snabbväxta hovar vilket innebär att matte är lite lat och har djuret oskott. Visst, det försämrar steget något men jag resonerar att jag måste lära mig först innan jag petar på detaljer som kanske höjer några poäng och skiljer silver från guld.:p

Djuret blir dessutom bara trevligare ju mer hon är ute. Så det är lösdrift som gäller. :devil: På sommaren enbart bete och resten av året tillkommer stödutfodring.

Hästen är lycklig att gå med sin flock i stor hage med ligghall, dock ser matte inte riktigt tjusningen med att skula längst bort i ösregnet när det finns mysig ligghall :sneaky:

Förbehåller mig för misstag då jag skriver på mobilen:grin:

Jag är en som följer dina inlägg i tysthet. Och jag håller med om att det är jättehärligt att se er!

När jag tricktränar, lösjbbade eller red buschturer med min luddponny med islandspåbrå var det liksom inga reaktioner mer än sedvanligt som alltid kommer om man rider utan prylar etc.
Men om jag gör samma saker med mitt halvblod av rätt snygg modell verkar det provocera desto mer. Att han lösdriftade sig eller sånt var ju fruktansvärt. Även att han då var oskodd och hade lång man.

Så jag tycker det är så uppfriskande när man gör sånt oavsett!
Jag är heller ingen barfotataliban eller NH-fast.
Men jag uppskattar när man inte låser sig i fack eller gör saker bara för att man bör.
Så heja dig! Kul att se att du och din fina häst har en trevlig relation och gör vad ni mår fint av! Kul med folk som har en stabil grund och därför kan få en bredd i det de gör och göra många saker bra.

@tuaphua @aida

Tack för era stöttande ord! :bow:
Jag är en såndär jobbig person som svarar "rider" när folk frågar vad jag håller på med inom hästvärlden, en såndär som säger " Ja och ja samt några till." om någon frågar om det är hoppning eller dressyr som jag utövar. Folk brukar se så konstiga ut :sneaky: Jag hatar verkligen fack! :arghh::wtf: Jag är en ryttarkameliont (med förhoppningsvis bra grund) :devil:

@Charlottee Tack :) Är inte helt säker. Som nybliven 3-åring var han ju 186 cm. Skulle tippa på att han var 175+ redan som 2-åring, då han var stor redan som föl och sen har växt väldigt jämt, fort såklart, men jämt hela tiden. Han hade aldrig dendär fula perioden av nån konstig anledning :p

Din Hollie är så himla läcker!! :d Som sagt ser hon väldigt färdig ut redan :) spännande o följa er!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 322
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30