Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Messy skrev:FOOLHARDY
å bilden är från 5/1-2003
en HAYYA YA SHAREEF - avkomma...
å hans morfar är SHERGAR, å det är hästen som blev kidnappad på Irland som du inte orkade läsa om för att det var på engelska
Olgaklara, visste du det... vilken historia din häst har i sin släkt?!?!?!?!
olöst kidnappning... http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/february/9/newsid_2538000/2538595.stm
Har just köpt ett omskolat fullblod! 10 år, inte en skråma och fina hovar. Galoppombyten och sidvärts + 1.10 HOPP UTAN BEKYMMER!!hopp_o_galopp skrev:Om du bara menar att du har ont om pengar för inköpspriset så får du vänta tills en sån häst dyker upp (håll koll på annonser på annonsdirekt, blocket, hästnet, hästannonser.se mfl ställen), men om du menar att du även i övrigt kanske inte har så gott om pengar så rekommenderar jag dig att fundera på en annan ras än ett fullblod.
Ett fullblod är (iaf enligt mitt försäkringsbolag) den dyraste rasen att försäkra och de kräver mkt foder (oftast) framförallt en lång tid efter det att de tas av banan för de tenderar att rasa i vikt. De kan även kräva extra hovvård = dyrare, de skadar sig ofta pga tunn hud och de är lite klantiga och klarar sig inte lika bra i hage och skog o mark som kraftigare hästar. Min häst får minst ett sår (stora som små) per dag ute på sommarbete.
Så tänk dig för en eller två gånger till om det verkligen är ett fullblod du vill ha, för de kräver ganska mkt både i arbete och pengar.
Ewe skrev:Ett tvåårigt fullblod jag brukar rida: e. melmac
Horsen skrev:ingen regel utan undantag...