Bildtråd på era ridtäcken.

Inka-90

Trådstartare
Nu vill jag se bilder på alla era rid, länd, skrittäcken m.m, alla sortera ridtäcken.
Berätta gärna vad ni tycker om dem. :)

Sv: Bildtråd på era ridtäcken.

Ett ulltäcke, snyggt o bra passform men ej vattentätt.

screenshot_2012-12-01_1941_50d63de59606ee5a899e5f54.png

Också ett ulltäcke. Praktiskt att bara slänga över sadeln efter/innan träning osv.

dsc_1629_51191cf9ddf2b345b9b663dd.jpg

Samt detta som är vattentätt. Gillar dock ej ländtäcken så detta används sällan.

picture-039_29789937.jpg

1273_002_5128ea3fddf2b340481364df.jpg

Mias RS helt klart favvoriten! gillar att täcket är långt framtill då upplever ja att de inte glider bak.
1268_003_510ad764ddf2b3248790cc6f.jpg

Rambo täckte, varmt men ja gillar inte skruningen på det då de drars bak väldigt mycket och blir ett glapp bak vid sadeln.

Ska se vad jag kan hitta då. I stallet jag jobbar (galoppstall) har vi lite olika varianter...all är ju "galopptäcken" dvs vi sadlar med dem mellan pad och sadel.

http://stallmalmborg.se/2013-02-19 001 004 (880x563).jpg

Dessa är gamla som gatan, men håller oförskämt bra. vattenavstötande, varma och tjocka. jag tror faktiskt dessa är bättre än de i materialet de säljer nuförtiden.

http://stallmalmborg.se/2013-02-19 001 022 (880x620).jpg

bra "bäbistäcke", lite tunnare fleece, kortare sidor (så man slipper vika) men håller bra värme.

http://stallmalmborg.se/IMG_9462 (880x587).jpg

Syns kanske inte jättebra, men de är tunna (kanske bävernylon?) ofodrade.

Sen har vi väl några andra varianter (fast som ändå är rätt snarlika)

Mina favoriter är mitt HW Rambo NM samt mitt ridtäcke från Mias RS (känner mig som en kopia av Gooings inlägg för jag ser att vi har exakt samma fäger också):

dsc_3705_50fbf005e087c35e5fc8dad7.jpg

dsc_8508_123664433.jpg

img_3070_50f036db9606ee029de67216.jpg

Ull från Charlies. Gillar det men det är lite stort och det åker bak väldigt lätt. Spänner man upp sadelgjorden så dras hela sadeln bak.. :crazy:

dsc_8467_50d1af30e087c3367a19da78.jpg

Horseware Newmarket. Gillas! Det som används mest. Tyvärr blir det väldigt elektriskt när man tar av det.

img_3198_50f588dbe087c370310b6a2e.jpg

Mias RS. Tyvärr lite litet men annars gillar jag det skarpt!

img_2210_50d2fad69606ee2670a9b468.jpg

Hööks Thermo Master. HEMSK passform! Hade det inte varit regntätt och haft så fin färg så hade jag slängt det. :(

har det från hööks oxå till min lillponny och det sitter riktigt bra på henne. hon har det både när vi rider och kör. Jag tycker att ditt ser för stort ut?

ps älskar ditt gråa med rosa passpoal från Mias rs!

Vet du var täckena är köpta? Letar som en galning efter ett galopp-täcke (eller vad man nu kallar dem) men det går alldeles för dåligt, haha.

Jag vet att tränaren specialbeställer våra (vet tyvärr inte var) men jag vet att Mias RS haft liknande modeller förut. :)

Hoppas du hittar, de är väldigt bra

Vet du var täckena är köpta? Letar som en galning efter ett galopp-täcke (eller vad man nu kallar dem) men det går alldeles för dåligt, haha.

När jag googlade "galopptäcke" hittade jag ett gäng webshopar som säljer i lite olika utföranden, så det kommer du nog långt på :)

Klart passformen är hemsk om man köpt för stor storlek :p Gillar dina ländtäcken annars!

har det från hööks oxå till min lillponny och det sitter riktigt bra på henne. hon har det både när vi rider och kör. Jag tycker att ditt ser för stort ut?

ps älskar ditt gråa med rosa passpoal från Mias rs!

Klart passformen är hemsk om man köpt för stor storlek :p Gillar dina ländtäcken annars!

Grejen är att det är inte så för stort. Det är 145 som hon brukar ha annars. Men innertyget är för stort eller ligger helt löst så yttertyget bara kasar runt. Dessutom flyger det och fladdrar så fort det blåser minsta lilla. :(

Har inga bilder men jag älskar mina "galopptäcken" :love: Inga glipa bakom sadeln, ligger still, även utmärkta, tycker jag när man värmer upp inför träning, men då får man ju ha dom över sadeln.

Jag som älskar Horsware newmarket har faktiskt 1 ridtäcke i varje färg :D
Har inte så bra bilder man här kommer dem:

Grått:
DSC_1689_zps872d3b8e.jpg

DSC_1726_zpsf12e8737.jpg

Blått:
DSC_1749_zpsccc7b6e1.jpg

Ben35.jpg

Brunt:
378560_10150517812506011_96898417_n_zps335c1509.jpg

Gult:
DSC_1856_zpsf66cc565.jpg

Ett Weatherbeeta ridtäcke. Stör mig på att det viker sig i kanterna bak. Men jag gillar hur bra det ligger eftersom det sadlas med.

547445_4579149608683_1367634209_n.jpg

Kl

wpid-dsc_0983.jpg

Det hatade HW ridtäcket. Innan dess ett Mias ländtäcke som var ännu mer hatat. Allt åker bak på mitt lilla missfoster men länd/ridtäcken är absolut värst! De hänger långt bakom svansen, ruggar pälsen och drar med hela sadeln. Jag brukar hoppa av och skritta av för hand och spänna upp gjorden men det är ju inte att tänka på.

Tips någon??? I allra möjligaste mån vill jag slippa lägga under sadeln eftersom den också åker bak lätt så fort den inte sitter hundra, så jag vill bara alltid ha ett vanligt schabrak. Dessutom tror jag ett täcke under ännu mer bidragit till att dra bak hela alltet :-(

Nästa desperata handling blir att köpa ett HW i storlek S tror jag. Gillar verkligen det tyget.

Närjag sadlar med mitt täcke har jag schabrak underst (dock ej på bilden jag visade). När jag inte har singelkåpa på sadeln sadlar jag med större täcke och viker in under kåpan. Det sitter absolut bäst!

Jag har alltid brösta/förbygel när jag rider med ländtäcke, den enklaste lösningen då jag tycker alla ländtäcken drar bak sadeln (på alla hästar jag haft)...

Jag har ett ländtäcke från Mias med teddyfoder i som jag gillar.

DSC_2043_zpsc2a3007b.jpg

knock17feb004.jpg

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 311
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 129
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka