Bildtråd gårdar

Whiteangel

Trådstartare
Efter att ha kollat på alla fina hästar i bildtrådarna så har jag också lagt märke till att det är många som verkar bo på riktigt fina gårdar med fina stall och hagar.

Jag bor själv inte på någon gård men det hade varit roligt att se hur era gårdar ser ut, så kanske man kan drömma sig bort lite :D

Så bildbomba med gårdsbilder :d
 
Sv: Bildtråd gårdar

Vår, som vi tar over 1. april :)

1546386_261914817296966_1877856637_n.jpg


999795_261914890630292_20106025_n.jpg


945444_261914857296962_2074905598_n.jpg


1487322_261914873963627_2019437848_n.jpg


1546418_262259727262475_1264918494_n.jpg


1601129_270726319749149_222754675_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd gårdar

... och där krossades alla andras illusioner om "fina gårdar" ;)

Jag har ingen egen gård, ponnyn står på en jättemysig anläggning men jag har inte frågat ägaren om jag får lägga upp bilder. Ska göra det!
 
Sv: Bildtråd gårdar

Hehe, takk?! O_o
Kom igjen alle. Det finnes ikke noe som er roligare å se- enn stall!
 
Sv: Bildtråd gårdar

Takk skal du ha! Vi gleder oss veldig til å ta over. Da skal det bli enda finere :love:
Men nå; flere bilder!
 
Sv: Bildtråd gårdar

Wow, vilket drömställe! :love:

Förstår inte hur man kan tycka det :o Hagarna var ju väldigt tragiska.
Inga träd, ingenting. Men det är väl olika hur bra man tycker hästar ska ha det :)
Stort var det iallafall!

Jag har tyvärr inga bra bilder på "vår" lilla gård.
 
Sv: Bildtråd gårdar

Det är sant, men om man bortser från hagarna så var det fint :)
Men absolut, hagarna var inte mycket och hänga i granen
 
Sv: Bildtråd gårdar

Förstår inte hur man kan tycka det :o Hagarna var ju väldigt tragiska.
Inga träd, ingenting. Men det är väl olika hur bra man tycker hästar ska ha det

Det gällde ju bara rasthagarna! Titta på bild fyra så hittar du stora kuperade inhägnader och där finns tillräckligt med träd för de flesta hästar (och även hästägare). Inte många som kan släppa sina hästar i så bra hagar skulle jag säga.
 
Sv: Bildtråd gårdar

Delvis KL

Takk for alle fine ord!
Når det gjelder hagene synes vi, som er vant til "Oslohager", at grushagene er rett store. Men jeg er enig at de er rimelig tråkige. Vi disponerer (i tillegg til hagene som vises på bilde 4) 250 mål med skogs- og gresshager. Når marken tillåter kommer de som vil få mulighet til å ha hestene sine i andre hager.

Og så synes jeg det kan komme flere bilder nå. Ikke min mening å kapa tråden! Jeg vet jo at det finnes masse fine og mysige Bukegårdar :)
 
Sv: Bildtråd gårdar

Ja med 25 hektar ytterligare hagar lär det räcka till för en hel del hästar.

Mycket fin anläggning och miljö!

Är ridhuset och stallet samma byggnad? I så fall smart lösning med mycket ljus in i stallet.
 
Sv: Bildtråd gårdar

Tusen takk!!
Ja, ridehuset befinner seg "bak" stallen. Det er delt av med en helvegg, men med en murad bro opp til ridehuset. I tillegg er det to trapper opp til tribunen fra stallen. Tribune, salrom, kjøkken, toaletter, dusj etc. er plassert over stalldelen. De valgte å ha helvegg for å eliminere dam fra ridehuset. Vi drømmer om å sette inn større fønster i ridehuset, helisolere (nå er bare taket isolert) og få veggene lyse. :)
 
Sv: Bildtråd gårdar

Jättefin gård, tycker det genast blir så snyggt med vita trästaket! :)

KL
Mer bilder på gårdar? :d vi har stall på egen gård, men räknas kanske inte som "stallgård" då stallet endast är för två hästar och alltså ganska litet...:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 395
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 510
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 943
Anläggning Är i full gång med att kika runt efter stallplats inför kommande häst. Eftersom det blir min första häst vill jag stå i ett större stall...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 023
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp