Sv: Bildtråd. Du och din westernhäst.
Det måste ju få påpekas om det inte ser bra ut, om inte annat för att inte andra ska rida för små hästar. Nu har jag inte sett bilden då du plockat bort den, det är ju synd att du inte kan stå för fakta/bilden eller visa en ny så man vet vad diskutionen gäller.
Jag är själv 164 cm och rider inte mindre hästar än D-ponny, C-ponny kan inträffa men då för att korrigera den åt en yngre ryttare för att jag också vill känna om ryttaren gör fel eller hästen inte förstår, detta har hänt en gång på det senaste året.
B-ponny har jag också några som jag har till körning och för att undervisa yngre ryttare/mindre, dessa skulle jag aldrig sätta mig på.
B-ponnyna har jag längdgräns 145cm och 55 kg i vikt, något som gjort många flickor ledsna då jag fått säga till dom att börja rida andra hästar som passar dom bättre. Det tycker jag också är viktigt att lära ut, rätt ryttare på rätt häst, för bådas trivsel.
Så här säger jag.
Eftersom jag vet om min övervikt så rider jag ej mkt. Utan låter min medryttare göra detta åt mig. varav jag har medryttare nu.
När jag gått ner i vikt så kan jag rida längre pass. men ej nu.
Jag gör detta för att jag vill ha honom i flera år och vill även att jag skall kunna leva i flera år till och inte bli sjuk.
Så jag förstår er vad ni tycker och tänker. Men jag är inte ensam i western att rida på en liten häst tvärtom. Men jag har vikten mot mig inte längden och vikten kan jag få ner men dem som är för lång kan inte korta ner sig utan en rejäl operation på benen.
Så. Vad jag försöker säga är att jag vet om allt detta ni skriver.
men ville lägga ut en bild i af.
Men vad jag vet nu så går det bra att rida denna lilla stund på honom.
mer blir dej ej pga mig.
men det blir mer framöver.
Jag skulle aldrig i min själ vara så grym att jag vanvårdade eller som ni säger att jag är en djurplågare.
För jag vet många av er som rider små hästar men säger inget eftersom ni inte vill ha lika respons som mig.
Fått flera PM av er där ni berättar att ni rider den och den hästen och ni är si och så på den men lägger ej ut det för vill ej att folk skall gnälla. Utan ni skrev även att nä vi märker det blir tufft för hästen så går vi brevid eller kör in våran häst.
Så. Där har vi flera. men lägger ej ut era namn här då jag inte är lika elak.
Jag har fått en TANKESTÄLLARE av er skall ni veta.