Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

*knapplån*

Gårdagens Lotta:
31777487.jpg

31777488.jpg

31777485.jpg

*kl*
Jag är så impad av folk som lyckas få sin karl lite hästintresserad, jag har fullt sjå att lyckas få honom att släppa in från hagen någon gång ibland! :D Lite avis på er som kan dela intresse!

Jag är inte ute efter att "tvinga på" min sambo mina intressen, men han är välkommen att följa med när han har lust. Att han gått från hästrädd till att prata om att ha en egen häst i framtiden ser jag som ett gott betyg och på att han hittat intresset själv.
Han är inte alltid intresserad och tycker för det mesta att det är tråkigt i stallet, men sen kommer de där perioderna när han gärna följer med på promenaderna, frågar saker och är nyfiken. Intresset behöver lockas fram och aldrig tvingas på nån som inte är det minsta intresserad. Vill man inte, så vill man inte och då spelar det ingen roll hur man än lockar...

19816633.jpg

*kl*
Jag är så impad av folk som lyckas få sin karl lite hästintresserad, jag har fullt sjå att lyckas få honom att släppa in från hagen någon gång ibland! :D Lite avis på er som kan dela intresse!

När jag träffade min man så gjorde vi en deal, jag lovade att börja åka slalom och han lovade att prova på att rida. Och den vägen är det. Inget som jag krävde, men jag var tydlig från början med att hästen tar väldigt mycket tid och att mitt tidigare förhållande hade tagit slut mycket pga av mitt hästintresse.

Sen fattade givetvis inte min man exakt HUR mycket tid som en häst tar, men han har lärt sig och han är numera t.o.m. ännu mer mån om hästen än vad jag är. Betydligt med hönsmamma om hästen än jag.

Min man började med hästar för 4 år sedan då vi köpte våran första häst, en ett årig arabhingst. Numera är han lika mycket i stallet som jag om inte mer. Han sköter mycket av eller det delas lika mellan oss med in och utsläpp,fodring,mockning,vardagshantering. Han gillar mest att arbeta från marken och främst med föl och unghästar. Har haft eget arabsto som vi precis sålt och han kommer få ta över en hel del i arabvallacken pga quarterköp till mej. Vi har även ett quarabföl som han har stora planer för. Helt orädd i hantering och ridning. Ridningen har dock blivit eftersatt och just nu tränas grunderna och lära sej rida en häst i form. Troligtvis kommer han börja haltra samt showmanship at halter samt trai at halter rätt mycker under nästa år.

min man har tom skaffat sej ett bukekonto under namnet ShootingStarRanch:love:

Tillsammans med quarabfölet samt arabvallacken.
http://www.youtube.com/watch?v=L_afm9wCIMk

Ridning på arabvallacken
http://www.youtube.com/watch?v=Pkc1RYtbQyM

samt markträning och barbackaridning
http://www.youtube.com/watch?v=PDMT0hweKZU

Senast ändrad av en moderator:

Hos mig är det nästa tvärt om, det är min sambos hästar hemma på gården. Jag som också är hästintresserad får rida hur mycket jag vill, men funderar på att kanske köpa egen när vi fått lite mer plats i stallet.

Jag är inte ute efter att "tvinga på" min sambo mina intressen, men han är välkommen att följa med när han har lust. Att han gått från hästrädd till att prata om att ha en egen häst i framtiden ser jag som ett gott betyg och på att han hittat intresset själv.
Han är inte alltid intresserad och tycker för det mesta att det är tråkigt i stallet, men sen kommer de där perioderna när han gärna följer med på promenaderna, frågar saker och är nyfiken. Intresset behöver lockas fram och aldrig tvingas på nån som inte är det minsta intresserad. Vill man inte, så vill man inte och då spelar det ingen roll hur man än lockar...

19816633.jpg

Och jag förmodar att det är han som har valt grimma till pållen? :D

Härligt! Mina ex har aldrig gillat hästar... kanske därför dom är just ex? :angel:

Ja, min karl är ju faktiskt ägare till araben, dock en ointresserad sådan. Hans mamma som födde upp den och när vi tog över den fick den stanna i "familjen" så att säga :) Han har gjort ett försök att rida, som slutade något halv-katastrofalt. Han skulle lära sig trava så vi gick till ridhuset och jag sa att jag longerar dig. - Jag ska f*n inte longeras, jag rider själv!
ok, gör det då tänkte jag. Han satte av och tryckte till för mycket så hon gick upp i galopp, tur att vi hade westernsadeln, annars vet i tusan va som hänt! Hästen gick ju fortare och fortare, för han klämde sig ju fast med båda benen naturligtvis... Efter typ 2 varv i hög fart fick han tillbaka minnet och drog åt sig tyglarna. Sen satt han av illa kvickt! Sen dess har det inte blitt någon mer ridning...

KL
Min arabkille (4 år) skulle absolut INTE bli någon westernhäst, men sen fick vi lite strul vid inridningen och då bestämde jag mig för att ta hjälp av AJ Western Equitation och där bestämde sig HAN (dvs min häst) för att han VISST skulle bli westerstjärna, glatt påhejad av AJ kan tilläggas - det är nog en komplott?!? :grin:

Hur som helst så är han rätt snygg i "westernkläder" om jag får säga det själv, så nu överväger jag att skaffa egna grejjer till honom trots allt... :angel:

inspnd1.jpg

Min sambo gillar inte hästar och kommer nog aldrig göra men han ställer upp till 110%, följer med på både tävlingar och clinics och dessutom är han världens bästa hästmassör så jag får vara mer än nöjd även om jag vet att han aldrig kommer sätta sig på en häst.

Blev quarterägare idag:love::love: Så nu har jag en quarter,en arab och en quarab.

Oktober075.jpg

10 årigt quartersto import Canada.Reining/cutting stammad.e.Pepinics Master ue Reed me roan doc. Dräktig med en superhingst med supertemperament och stam men köper utan föl då jag redan har en hel del hästar att hinna med.
Träffade henne första gången i slutet av augusti när jag var på en romantisk bröllop 1 årsfirande på Hawk Hill och blev tilldelad denna häst under helgen.Kärlek i första ögonkastet i boxen,marktränade första dagen och red barbacka andra dagen.Så kul att det finns filmat första ridturen.
http://www.youtube.com/watch?v=PDMT0hweKZU
Kunde inte sluta tänke på henne. Åkte och tog en ridlektion i början av oktober och jag blev tokkär och nu är hon äntligen min från och med idag!

Grattis !!

Henne har jag tittat länge länge efter men när pengarna tryter så får man avstå :)

Hoppas ni får kul ihop !

Fast när jag tittar efter så kanske det inte alls var det stoet......stoet jag suktar efter är äldre än 10 år och har inte den stammen.....:D

Kanske inte ens är på samma ställe ;)

Min häst heter Master Piece 2000, hon var inte till salu men jag fick köpa henne ändå av hennes underbara ägare. Dock finns det fler ston tillsalu där samt unghästar. Kanske det var någon av dom du tänkte på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 581
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 026
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
607
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar