Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Jag gör ett litet trådkap och slänger in en bild på min trogne följeslagare Linus. Bara för att han (och hästen såklart) är det finaste jag har :)

25304_377288834619_605909619_3832865_1096519_n.jpg

Åh snutten!:laugh: Klart han måste visas upp;)

Jag har också en bästis och följeslagare.
dee85941-1a9f-4a31-91c4-2cc51d1048b64.jpg

9989affd-3584-4ed0-8c4c-e512f031b46f4.jpg

Ne nu får jag inte skriva mer inlägg.

Åh, han ser så himla trevlig ut att rida!
Jag blir imponerad varje gång! :love:

tack söta du!:love:
Det går bara bra! snart sommar och inkörning och det ska bli så kul.:banana:

Den där lilla lilla :devil: var på väg in i hyresvärdens kök idag:p Dörren öppen måste ju betyda att man är välkommen?:rofl:

Jag har varit iväg i helgen och kom hem igår. Gissa vilka som gnäggar och kommer galopperandes när jag gick ut i hagen igårkväll? En grå fläckig och en Lill-strumpa:love: Båda två springer fram och stoppar huvudena i famnen! Jag älskar mina tjejer!

CBJack Tack:D

Åh, han ser så himla trevlig ut att rida!
Jag blir imponerad varje gång! :love:

tack söta du!:love:
Det går bara bra! snart sommar och inkörning och det ska bli så kul.:banana:

Nämen! Tack du är alltid lika söt du!:laugh: Nu är det flk som tjatar på mig att jag ska vara med på tävling som är i grannkommun snart, ALDRIG sa jag! Fy för det första är vi inte SÅ bra och för det andra har inte jag nerver för det haha.

Åååh vad roligt att ni ska köra in henne, det ser så mysigt ut att köra häst. Ni ska alltså köra in henne innan inridning :)? Jag kan ju inget om sånt jag.

Jorå. Men skenet kan bedra:devil: Idag rullade han sig i både hästskit och ett gammal gäddhuvud, jätte gulligt:devil:

Men du! Klart ni ska vara med och tävla! Se det som miljöträning. So what om allt går fel, då vet du vad du behöver träna på tills nästa gång? :idea:

Det är klubbtävling här hemma på söndag och jag hade liiite tankar på att ställa upp med den där PREvalacken jag rider ibland. Men det blir så mkt utgifter på en och samma gång så jag får ta det nästa gång ist.:D

Yes, Hon körs in först! Känns som en ganska smart ide. Så blir det antagligen 10 gånger lättare att rida in henne sen. :D
Hon är ganska lätt i sig så jag förväntar mig att jag inte ska bli avkastad något, snacka om höga förväntningar :rofl:
köra är jättekul, så det blir bra förträning, och rolig förträning. :D

Här kommer en bild på min lille tvååring (welsh-quarter) och en bild på min quarter som tränar på att valla hästarna i hagen ;):)
Photo_94239_1357237.JPG

Photo_94239_1357236.JPG

Jag gillar din häst av det lilla jag sett. Jag har tillomed sparat ett kort på datorn på honom:o Något jag aldrig annars gör.

Oj, såg det inlägget nu! Åh, vad roligt!! :laugh: Jag gillar honom också väldigt mycket! Har ju inte haft honom så länge men jag känner på mig att vi kommer trivas super tillsammans och hoppas att jag kommer ha honom länge länge. Han är verkligen en riktigt liten pärla, jag är så glad för att jag har honom! :)

Jorå. Men skenet kan bedra:devil: Idag rullade han sig i både hästskit och ett gammal gäddhuvud, jätte gulligt:devil:

Haha, åh fyy!! Min lille är inte sämre... Han åt kattbajs i lördags, så i söndags var jag tvungen att vara hemma med honom hela dan för att han spydde stup i kvarten. Då var han inte så värst kramgo! ;)

Jag satt o kikade lite här på gamla kort. Jag tycker mig se en klar skillnad på hästen, både i arbete och kroppsmässigt. Vad tycker ni?

Början av utbildningen förra vintern

26370602.jpg

26370607.jpg

26371077.jpg

Detta är i april 2009

27395985.jpg

27393931.jpg

27395715.jpg

Nej nej hur mkt folk än tjatar så går jag aldrig med på det:D Jag är för mesig vettu.

Ja men det tror jag med! Inkörning först, det underlättar nog. Brukar inte vara så svårt att "rida in" travarna heller. OBS menade ej utbildning. För det är fan då inte lätt:p Hehe.

Idag gick det bättre på plan, men han kräver en sån lång uppvärmning, oftast då vi ridit ett tag så går det bättre mot slutet, fick nog in rätt så bra travsteg där en stund. Men han börjar bli lat, försöker komma undan jobb. Nu är det inte lika lätt att rygga, visst får jag in backen men inte på ett lika smidigt sett så där måste vi träna mera..vet inte vad det är för fel. kanske var så länge sedan vi tränade men ändå..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 588
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 032
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
615
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar