Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Asså... njaa :p

Jag skolade henne i trailen, men vi fick en "tröstrosett" :angel:
I Horsemanship kom vi 3a, är inte så nöjd med det individuella mönstret, det blev lite slarvigt, men rail worken gick bättre!
Kom 2a i Pleasure B, där hon verkade vara trött, så jag fick rida i mellangalopp för att hon inte skulle bryta av! Men annars var jag nöjd.
I reiningen gick hon jättebra, vi fick ganska bra tempoväxling på volterna (fast jag borde ridit fortare..) och mycket bra volter, storleksskillnad och runda osv. MEN..... jag spann 5 varv! :cool: Dummadumma. Koncentrerade mig mer på att spinna snyggt än att räkna varven. Hoppsan!

Både Tiny och Liona var helt slut efter dagen, årets första tävling tog verkligen på krafterna!

Tiny blev som sagt väldigt trött fort, bara ditresan var ju krävande! Men hon var inne i trail, men blev lite för uppspelt så Lena ledde runt henne lite, över bron osv. Sedan kom dom 3a i WR, JÄTTEKUL! :D Jag kunde inte se ritten tyvärr, eftersom jag satt på framridninge, men bevisligen gick det bra :) Sedan gick de in i reining också, men då var Tiny alldeles för trött, så Lena fattade en galopp, och red sedan några volter i trav innan hon gick ut igen. Men Tiny var med på prisutdelning och fick rosett och var väldigt lugn och duktig! Tycker hon skötte sig kanon, det var ju trots allt första gången!

*kl*

Min superduperduktiga pålle och jag försöker oss på spansk skritt!

30851519.jpg

Himla roligt och spännande att se vart det bär! Dock har han börjat inbilla sig att han måste "showa" när man kommer med hö till hagen. Så idag slog han av en tråd av misstag när höet kom och han för fullt började vifta med frambenen, haha! Men jag tror han slutar när han märker att det är fel tillfälle ;)

Bonusbild:
30851525.jpg

Detta kallar jag "grodställning" :D

kl
Phigalle reds en sväng i sogen av Caden 3 år idag
1maj063.jpg

1maj062.jpg

1maj027.jpg

1maj045.jpg

1maj047.jpg

kl

Nu tänkte jag vara fyndig och skriva att "jag bjuder på si-och-så många bilder per sekund istället", men jag minns inte hur många bilder per sekund det är i en vanlig film, så... Ja, jag bjuder helt enkelt på en film, utan vitsiga förklaringar! :D

Filmen är från 2008, en luciashow där hästen och jag var spända som fiolsträngar båda två. Mycket av ridningen är under all kritik, men men..
Updatering från 2010 kommer snart, orkar inte rendera filmen idag, så den kommer förhoppningsvis upp imorn!

http://www.youtube.com/watch?v=SBKtiVWgZLY

kl

Nu tänkte jag vara fyndig och skriva att "jag bjuder på si-och-så många bilder per sekund istället", men jag minns inte hur många bilder per sekund det är i en vanlig film, så... Ja, jag bjuder helt enkelt på en film, utan vitsiga förklaringar! :D

Filmen är från 2008, en luciashow där hästen och jag var spända som fiolsträngar båda två. Mycket av ridningen är under all kritik, men men..
Updatering från 2010 kommer snart, orkar inte rendera filmen idag, så den kommer förhoppningsvis upp imorn!

http://www.youtube.com/watch?v=SBKtiVWgZLY

Måste bara ge min reaktion på filmen: vilken skillnad det är på dig och Liona nu jämfört med då! Positivt alltså! Hon ser iofs onormalt högburen och spänd ut för att vara Liona på filmen, men ändå så tycker jag överlag att ni verkligen har ridit ihop er mycket mer sen då :) Och så en liten :cry: på att jag verkligen hade velat ha dina chaps! ;)

Måste bara ge min reaktion på filmen: vilken skillnad det är på dig och Liona nu jämfört med då! Positivt alltså! Hon ser iofs onormalt högburen och spänd ut för att vara Liona på filmen, men ändå så tycker jag överlag att ni verkligen har ridit ihop er mycket mer sen då :) Och så en liten :cry: på att jag verkligen hade velat ha dina chaps! ;)

Min kompis har köpt chapsen :D :angel:

Åh han är ju skitduktig din häst, hur har du börjat och lärt honom spansk skritt? Vill lära Bitter det..

Åh han är ju skitduktig din häst, hur har du börjat och lärt honom spansk skritt? Vill lära Bitter det..

Åh tack! :) Jag började med att peta med handen på arbågsspetsen och när han lyfte benet fick han godis och beröm. Efter ett tag räckte det med att jag höjde handen så lyfte han på benet och allt eftersom krävde jag att han skulle lyfta högre och bättre innan han fick beröm. Sen hoppade jag bara upp och gjorde samma sak; petade på armbågsspetsen med tån och gav honom beröm när han lyfte. Nu lyfter han högt och fint när jag flyttar fram skänkeln och knackar lite försiktigt.

Nästa steg är att få honom att röra sig framåt samtidigt! Har börjat lite från marken med ett steg i taget. Han tycker det är lite knepigt, men har så smått börjat koppla att han ska sätta ner fötterna framför sig, och då följer baken med av bara farten liksom. Så det ska nog gå! :laugh: Lycka till! :D

*kl*

Äntligen börjar lillsk*tan bli någotsånär presentabel. Har varit tunn och
tråkig trots fri tillgång på bra silage. Maskad osv. Vändningen kom först
vid 3 kg Hestekraft/havre, så nu väntar plånboken på betet... :devil:

08:a, sto....

30894722.jpg

30894721.jpg

30894724.jpg

Det blir en seeeen inridning av denna..... Och ja, hon är inte snygg, men kom
igen om 2-3 år, då är hon vackrast av dom alla! :D

Kanske inte var det smartaste att ta Debutant-balen vid pälsfällning,
men vad sjutton... :p

tycker jag absolut! det är supernyttigt att se sig själv på film :) Jag inser till exempel att jag sitter som en kratta :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 590
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 032
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
615
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar