Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Och bara för att jag lärt mig :)
Så kommer pyttebilden på lilleman med musen igen, fast i större storlek.
Duktig, duktig pojke !

1b4265d06d2a11e29a3e22000a1f90ce_7.jpg

Duktig katt!!! :love:
Och fina kort! Nu kan man se dom i alla fall :D:D

Har en unge hemma som börjar bli bra på sånt.
-Måste jobba-måste jobba-måste jobba-måste jobba-måste jobba. Är hennes motto.

Hänger på ytterdörren och vill ut så fort man kliver upp.
Hon springer ner till stallet på morgonen.
Tar paus när vi går in och fikar sen är hon som en iller ner igen.
Och så håller hon på hela dagen.
Lunch...
Eftermiddagsfika...

På kvällen då det är mörkt så vill jag inte släppa ut henne och då svär hon långa ramsor vid ytterdörren.
Hon vill gärna med då vi nattfodrar men nä..inte än.

Vi har varg runt knuten och en massa vildkatter som jäklas så än vågar man inte släppa hur som helst.

AM

Han är dessvärre inte någon storjägare alls, den där stackars musen måste varit ihjälfrusen under de svinkalla dagarna häromveckan....för den var helt iskall direkt från början när han kom hem med bytet.

Mina kissekatter är synnerligen soffpotatisartade så här års, kattpojken följer med på hundpromenad - ibland...övriga föredrar innelivet bland kuddar och bolster. Mössen får de ta itu med till sommaren

Han är dessvärre inte någon storjägare alls, den där stackars musen måste varit ihjälfrusen under de svinkalla dagarna häromveckan....för den var helt iskall direkt från början när han kom hem med bytet.

Du sa väl aldrig åt honom att han fuskade va?? :eek: ;)

AM

Jag blir väl snart bannlyst. :eek:;)

Men, seriöst, jag tror att jag hittade "min" ras (förutom huskatt då förstås :p) när jag upptäckte kissen på bilden. Den ser ju ut precis så som jag vill att en katt ska se ut. Brittisk långhår.
Dock vägrar min mamma att vara kattvakt när jag reser bort om jag skaffar en katt till. Attans!

Ja, båda varianterna är verkligen fina även om jag är mer förtjust i dom fluffiga. :D

Jag borde dock inte eftersom jag håller på att spara pengar så att jag kan köpa en ny häst när min foderhäst ska hem till sin riktiga matte om ca ett år.
Ska jag springa och köpa ett par trisslotter, kanske? :angel:

Jag blir väl snart bannlyst. :eek:;)

Men, seriöst, jag tror att jag hittade "min" ras (förutom huskatt då förstås :p) när jag upptäckte kissen på bilden. Den ser ju ut precis så som jag vill att en katt ska se ut. Brittisk långhår.
Dock vägrar min mamma att vara kattvakt när jag reser bort om jag skaffar en katt till. Attans!

Jag kan bo granne med dig och vara kattvakt :angel:

Alltså, jag kan inte låta bli att lägga in den här också... 7-veckorsbild från uppfödaren på min lilla ulltuss! :love: Hur ska jag kunna vänta en månad till?!!

vanilla-satin-7-veckor.jpg

Klart Pipen ska ha en kompis! Så vi kan få se ännu fler kattungebilder :love:

Kul att du hittat en ras du fastnat för. Jag tyckte ju att Pipen påminde om en Brittisk Långhår (vet inte om jag skrev det), så jag förstår att den rasen tilltalar dig eftersom Pipen är helt ljuvlig ;) :)

kl

Ibland undrar jag hur det här gick till...
Jag tingade ett litet skrikande beiget lejon
090529150.jpg

Fick hem en Dumbo i kattvariant
090727044.jpg

Och nu har hon transformerats till detta
kaka20130206.jpg

Var tog spetsöronen vägen? Dom är ju helt löjligt nallebjörnsrunda nu för tiden... (mer än vad den nya bilden visar)

Som liten ser hon ut litegrann som min Socker gör nu, undrar om han också kommer att ändra färg sådär när han blir stor? Det ska bli spännande att följa hans färgutveckling.:)

Nu måste jag bjuda på en tidig "Dagens lunch". Kan innehålla spår av katt.:D
P2070019.jpg

Jisses, det ser ju knappt ut som samma katt förutom på nosen. :)

Fin färg! Vad är det för ras undrar jag som är asdålig på raser?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
931
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V