Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

kl

Min jourkull har fått gräs:
ida_0061.jpg

ida_0071.jpg

Det funkar bra för mig. Jobbar dock till 18 på lördag och 16 på söndag, men efter det går det fint för min del.

Japp. Fast nu är dom inte hemlösa längre, för dom får bo här så länge dom behöver :D

ida_0164.jpg

ida_0212.jpg

ida_0223.jpg

Nu ligger dom och spinner för fullt i sin bädd.
Min yngsta katt har adopterat dom lite halvt. Hon tvättar dom och är deras stora idol, vilket innebär att dom följer efter henne så fort hon rör på sig. Än är hon dock inte bekväm med att dom är för närgångna, så hon vill inte sova vid dom. Men det kommer nog snart :)

Det förstod jag. :)
Underbara! Synd att sambon inte vill ha fler katter, annars hade de fått flytta hit! :)

Jag försöker stålsätta mig för att inte bli fullkomligt kär i någon av dom. Det är svårt kan jag lova!

Jag har för övrigt världens bästa katt, som tvättar och tar hand om kullen:
dscn0230.jpg

Gulle-Kakan som tar hand om dem! :love:

Det funkar nog på söndag förresten, ska bara prata med sambon så att jag kan ta bilen. :) (ev. kanske han vill följa med om det är ok?)

Guuuuuud så sööööööööööta!! :love:

kl

Vår kattkille som lidit av att inte få gå ut i en månad friskförklarades i dag av veterinären och är nu ute och återupptäcker världen.

dsc_0813.jpg

dsc_0841.jpg

En mycket glad kisse som först inte förstod att han faktiskt fick gå ut!

Men guud, Kakan är ju bara för go :love: Pussa lite på henne från mig! Och kattungarna också såklart, men de är väl inte så pussvänliga ännu kanske... ;)

Min Tös skulle få sin första kull den 21:e och mycket riktigt drog förlossningen igång på rätt dag. Efter några timmar kom en blå kattungen ut men tyvärr död. :cry:
Väntade två timmar och inget hände så jag kontaktade djursjukhuset om vad jag skulle göra.
De tyckte jag kunde vänta upp till 24 timmar innan jag åkte in.
Jag klarade 20 minuter sen åkte jag in och efter ett tag röntgades hon för att se om där fanns fler bebisar men tyvärr inga fler.
Fy vad hemskt det var.

Vi trodde det skulle ta någon månad innan hon började löpa men redan i går drog hon igång så nu är hon hos hanen igen. Har en slyngel här hemma som gärna vill para men som inte riktigt fattat hur han ska göra utan han biter tag i henne, ställer sig över men sen slutar som tur hans kunskaper :o har dock haft dem åtskilda när jag märkte vad de försökte göra.

Hoppas det går bra den här gången. Stämde naturligtvis av med veterinär så det var okej att para så nära förlossningen även om jag har dubbla känslor för det.
Hur hade ni gjort?

Men gjordes några prover på infektion??
FIV FeLV??
Jag hade inte parat så snart efter en förlossning.

Prover som togs på henne och bebis visade ingenting.

Pratat med flera och det är väl lika fördelat mellan att köra och att vänta. Som någon sa att om naturen säger det är ok så para.

Men jag reagerade själv på en som fått en kull på sin knappt 11 månaders hona så jag känner mig väldigt kluven.
F.n att det ska vara så svårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
931
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka