Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

ja, jag kände redan från början att jag ville ha en vuxen, dels för att jag vet att kattungarna lättare får nya hem, men främst egentligen för att jag då vet att hans personlighet och temperament matchar med hur jag lever:).
En lugn och gosig charmknutte!

micks: nämen, en dubbelgångare:D

Drama hälsar! :D

KL

Drama har hjälpt mig att städa och tvätta kläder idag, mycket tacksamt!

543a0dfa26b411e287f422000a1f9afa_7.jpg

Du behöver inte försvara dig på ngt sätt :)
Du har inget ansvar i detta som fodervärd.
Sånt här får mig bara att än en gång inse att fodervärd inte är någon bra grej. Åt något håll. Som gjort för att det ska bli irritation och tjafs.

ja, jag kände redan från början att jag ville ha en vuxen, dels för att jag vet att kattungarna lättare får nya hem, men främst egentligen för att jag då vet att hans personlighet och temperament matchar med hur jag lever:).
En lugn och gosig charmknutte!

micks: nämen, en dubbelgångare:D

*fniss* Japp! :D
7069963489_b64187ca69.jpg

7014608423_863ca71865.jpg

6925454979_ce2687c144.jpg

Och heja dig som adopterat från katthem! :) 3 av 4 katter här hemma är katthemskatter. Laban här ovan är dock en tvättäkta "Blocket-katt" - men lika söt för det. ;)

Katten blir min efter kullen och jag tänkte para med min egen hane nästa höst eller vinter. Sen blir han kastrerad, ev chipkastrerad, så blir det 1,5 år tills det kan bli tal om nya bebisar.

Åh, kan inte du förklara det där med chipkastrering? Jag fick höra förra veckan att en av de mer eftertraktade MCO-hanarna har blivit chipkastrerad. Hur går det till?

Åh vilka fina vita missar, både Drama och Laban!
Och ja heja katthem! Blir det en till katt någon gång blir det också från katthem, känns som en bra grej när man ändå bara ska ha katten som goskompis.

edit: måste bara tillägga, han är världens duktigaste katt!
Jag har bestämt mig för att vara stenhård från början med "inga djur i sängen-regeln". Har hund som inte heller får vara i sängen, känns bäst både ur hygien och allergisynpunkt. Charlie (som han heter nu) försökte hoppa upp två gånger nu när jag lade mig, men sen accepterade han det och rullade ihop sig till en liten boll i den lilla kattsängen som jag ställt nedanför. Så söt:love:

Senast ändrad:

Det är ju en sorts hormonbhandling. Som p-piller.
Håller i 6-12 mån, för det mesta runt 12.
Dock finns risken att hankatten ej blir fertil igen, men ytterst ovanligt.
Vet många som gjort detta på sina hanar med bra resultat.

Det är ju en sorts hormonbhandling. Som p-piller.
Håller i 6-12 mån, för det mesta runt 12.
Dock finns risken att hankatten ej blir fertil igen, men ytterst ovanligt.
Vet många som gjort detta på sina hanar med bra resultat.

Tack för svar! :)

Självklart ställer fodervärdskap stora krav på både fodervärd och ägare, men det finns ju också många fodervärdskap som gått och går hur bra som helst. Jag tror dom som går åt pipan är dom fall där ägare och/eller fodervärd inte är flexibla. "Min" ägare är väldigt flexibel och anpassar mycket efter mig och min livssituation. Jag känner mig nästan mer som delägare än fodervärd. Men hon har ju å andra sidan följt mig i många år på SKS och vet att jag gör allt för mina katter och för mig gör känslan av fullständigt förtroende självklart att jag vill vara nån att lita på. Klart alla inte är så, men vi finns. Jag trivs än så länge så bra som fodervärd att jag erbjudit ägaren ta fler kullar än den enda hon är berättigad att ta. Men det får ju bli bestämt efter första kullen är född förstås.

Om några timmar ska jag hälsa på Myrah :love: Hennes uppfödare har webcam på sin sida som rullar konstant, så jag följer kullen där förstås, men att få se den lilla på riktigt är ju SÅ spännande!!

Självklart finns det samarbeten som fungerar. Men många som inte gör det också tyvärr. Man bör vara en viss typ av människa för att kunna vara fodervärd. Som du säger, flexibel och inte ha svårt för ändringar osv.
Men det gäller att man har samma syn på djur. Det blir lätt pannkaka om man inte har det.

Delar med mig av två foton jag tog på min Aura idag. Fantastisk trots att hon har 4 små huliganer. Kragen har inte tagit så mkt stryk denna gången, det är svansen som trillat av :cry: Ingen vacker plym på den längre inte!

550134_10151333681151159_1139088823_n.jpg

549110_10151333681516159_1900330575_n.jpg

Tack ! Visst är dom ! :love:
Börjar kännas lite hemskt att två av dom snart ska flytta härifrån ..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka