Bilder på våran britt!

Pubriacones

Trådstartare
Måste bara få visa lite bilder på en av våra katter!
Magic's Nicole Kidman, är ett brittiskt korthår..
Sötast av alla är hon! :love:

Januari -07 (Klickbara!)

http://i34.photobucket.com/albums/d127/Pubriacones/Katter/nicole2007_16.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d127/Pubriacones/Katter/nicole2007_14.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d127/Pubriacones/Katter/nicole2007_07.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d127/Pubriacones/Katter/nicole2007_02.jpg

Bilder från i somras! (Klickbara!)

Ni får gärna kommentera bilderna ur fotosynpunkt! :idea:
Kameran jag har använt är en Nikon D70s med 75 (eg. 50) mm objektiv.
Hela albumet hittar ni här!

Sv: Bilder på våran britt!

Åh vilken vacker liten björnkatt! :D :love:
Räcker det inte med MissFidelis vackra britter, ska man behöva sitta och sukta efter ännu fler nu? :mad: ;)

Denna var ju alldeles särskilt ljuvlig!
nicole2007_07.jpg

Vad roligt med en till med en brittkatt! Och kul att se en Magic-katt, dom brukar vara väldigt stora.

Jag kan inte fotografering alls, så det låter jag bli att kommentera. Britter kan jag däremot, eller tror mig kunna i alla fall :angel:
Hon ser ut att ha en väldigt bra ögonfärg, den skulle jag gärna se på min ena britt Abbie.

Åh sån fin kisse! :love: :love:
Min brittflicka Mis hälsar! ;)

så fin katt, bra skärpa i bilderna, eller så blir man förvirrad av de fina ögonen;)
Men hur är britterna i psyket? sitter och spånar på vilken ras jag vill ha senare i livet, bengaler står på sambons önskelista...men vem kan motstå de där bulliga kinderna på en britt:love:
denna tyckte jag var tuff
nicole2007_10.jpg

Jag svarar trots att frågan nog inte var till mig ;)
Detta är hur mina varit och hur många är, det finns såklart britter som inte alls är såhär.

Britten överlag sägs vara tystlåten, markbunden och relativt lugn. Mina pratar en hel del, den ena med en kvittrande bebisröst, den andra tar i rätt ordentligt när hon inte får svar. Men även om mina är rätt pratiga (ligger i generna, Sirisiris Mis är från samma gener) så är dom lagom. Med markbunden menas att britterna ofta är kvadratkatter än kubikkatter. Man säger ju att katter kan leva på liten yta så länge dom har mycket att klättra i, vilket jag tycker stämmer sådär på britterna. Mina kör race på golvet, fram och tillbaka. Ingen av dom försöker komma upp på höga hyllor för att ligga där och speja, men Yogas uppfödare har 2 st som tar sig upp där dom känner för.
Lugn... nja... Jämför man med Bengalen är den nog riktigt lugn. Men det är ingen soffpotatis, det busas och leks för fullt här hemma.

Britten är väl egentligen en enmanskatt. Den kan vara social utåt, men i slutänden är det bara en som duger. Eller kanske 2. Det har jag hört flera som säger, även om den bor i en familj så är det oftast 1 av familjemdlemmarna den tyr sig till extra.

Annars tycker jag den är lagom på alla vis. Den är ingen knäkatt (undantag finns!!) utan ligger hellre bredvid, gärna med kroppskontakt. Den pratar lagom mycket, busar lagom mycket (ingen gardinklängarkisse mm) och har lagom med åsikter :D

Nackdelen är väl egentligen bara att den fäller. Massor. Den ska ha mycket underull i pälsen, vilket dels ger det där underbara brittfluffet men också gör att den fäller en hel del och det kan den göra konstant.

Jag skulle inte sätta ihop en Bengal och en britt, dom är så väldigt olika i tempramentet och det kan bli jättejobbigt för britten i slutänden. Men det är bara en rekomendation. Jag slår ju förstås ett slag för britterna, när man står där och borstar av sig all päls och svär och lovar sig själv att nästa katt blir en nakenkatt och så kommer nån av skrällena hemma och sätter sig bredvid och visar upp sin sötaste nallenbjörnslook. Då är det kört :love: :love:

haha ok allt lät ju kanon förrutom pälsen, vi kommer ha 2 katter utav samma ras för enkelhetens skull. Så men vi får väl se kan hända att vi kommer hem med 2 dunbollar iaf:love:

:love: :love: Nu är jag förälskad igen. Bild nr 3 är helt underbar tycker jag.

Liknande trådar

Trav Någon kanske minns min tråd i våras om praktik i USA?? Iallafall, jag hade det hur bra som helst och fick jobb där innan jag åkte...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 852
Senast: YaHilweh
·
Trav Halli hallå :) Nu är jag hemma igen från min praktik i USA! Helt klart det bästa jag gjort i mitt liv:love: Visum är på G - jag ska...
2
Svar
21
· Visningar
1 896
Senast: Tagliabue
·
Övr. Hund Så, nu har jag äntligen dragit in bilderna från kameran... Hela albumet finns här Klicka bara på underkategorierna, de två bilderna...
Svar
12
· Visningar
966
Senast: Only_Me
·
Övr. Katt Låt se nu , bilder på era söta katter :banana: här är då mina : Semlan Semlan Fridolf Semlan Fridolf Är dom...
2
Svar
22
· Visningar
1 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka