Bilder på våra älsklingar

Sv: Bilder på våra älsklingar

En otroligt fin bild som utstrålar vänskap :love:. Blev kär i den lilla korthåriga...

Nemo 18/6
Nemooo.jpg


Charlie
Bebis1.jpg
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Cirkuskonster är kul att lära in :D

Spike

DeDe och Demon


Klickbara bilder! :D
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Vilka sötnosar! Skulle kunna röva bort spike nästan :smirk:

Jack3.jpg


Jack1.jpg
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Ferrari skrev:
En otroligt fin bild som utstrålar vänskap :love:. Blev kär i den lilla korthåriga...

Nemo 18/6
Nemooo.jpg


Charlie
Bebis1.jpg
hihi..nemo...min heter nemi...lika namn? ja!
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Vad vackert tigrerad! Älskar den mörkt tigrerade färgen. Greyhounden är visserligen tigrerad, men blue brindle. Tycker mörk tigrering är mycket finare. :o :D

Här kommer mina jyckar.

p1010047_1142374878.jpg

p1010099_1142374911.jpg
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Härliga actionbilder (och vilken tur det inte är snö just nu!!!)


h_agility.JPG


Mattes pärla (dvs Harry) tränar kontaktfält!

harry_slalom.JPG


Hur många håll kan benen vara åt på samma gång???

agility_oliver.jpg


Även mattes gamla stjärna måste ju få vara med!!! Oliver i sin prakts dagar. Samma år som han blev årets agilityflat första gången!

javan
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Här kommer mina :love:

(OBS! Klickbara bilder!)





 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Vad fina:)
Din sobel är jättelik min förra älskling Mimmi!

LowaMorrisLucas048.jpg


LowaMorrisLucas011.jpg


oj, ursäkta de stora bilderna!
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på våra älsklingar

:rofl: Min sambo som är känd som notorisk motståndare till ALLT under knähöjd (hundraser) sa faktiskt när han såg dina shelties att den rasen kunde jag få ha! :bump:

Jag har ju funderat hit och dit kring vad nästa hund ska bli och varit inne på sheltie men vacklat bort lite då de var små och lite veka men när sambon säger att dem tycker jag om!!!

Det är nog de första "småhundar" som han sagt så till! :love:

Javan
 
Sv: Bilder på våra älsklingar

Javan skrev:
:rofl: Min sambo som är känd som notorisk motståndare till ALLT under knähöjd (hundraser) sa faktiskt när han såg dina shelties att den rasen kunde jag få ha! :bump:

Jag har ju funderat hit och dit kring vad nästa hund ska bli och varit inne på sheltie men vacklat bort lite då de var små och lite veka men när sambon säger att dem tycker jag om!!!

Det är nog de första "småhundar" som han sagt så till! :love:

Javan

Åh va roligt att höra =)
Det är faktiskt himla trevliga hundar! Framförallt därför att de är så lätta att ha och göra med. Enkla, glada och aktiva hundar.
Veka, mja, det beror på hur man ser det. En sheltie ska var reserverad inte rädd/vek. Där får du passa dig då du köper valp.. En del är tyvärr lite väl "givmilda" med sheltiens reservation. En del verkar tycka det är ok med lite försiktiga hundar då de ska vara reserverade. Men dom har ju inte förstått innerbörden av reserverad. För mig betyder det att de inte ska vara allt för glada i nya människor, och detta ligger ju till grund för deras ursprungsuppgift, att varna/vakta gården. Då ska de inte tycka det är okej och skitkul att folk kommer. Men de ska ju inte vara rädda!!
Min sobel är underbar! När vi möter människor bryr han sig inte. Om jag däremot hälsar på personen blir han glad, för matte säger att vi "godkänner" denna människa vi träffar. Min trefärgade däremot är vek. Han är tom. rädd i vissa siutationer. SKITTRÅKIGT. Men orsaken till detta är att hans far var sådan. Dock trodde man att det berodde på hans hårda uppväxt, inte gener men nu har det ju visats sig att han förärver detta. Detta misstag gör jag inte igen.. Det är jobbigt med en hund som är rädd, inte minst för honom själv.
Så för att få en bra shelite, kolla upp mentaliteten inte bara på föräldrar utan även tidigare avkommor! Då får du dig en störtskön hund du kan ha mkt kul med!!

Oj nu blev det här jätte långt!!! Men jag känner så mkt för den här rasen och vill inte att det ska gå snett med aveln, som det har börjat göra i vissa fall! Mkt beroende på nonchalans från domare tyvärr.. de accepterar att sheltien är lite rädd för de tolkat standarden fel. Då premieras FEL hundar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
669
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 676
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 841
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp