Bilder på vad jag och prinsen hittade på idag!

PrittePuff

Trådstartare
Ville hitta på nåt idag!
Den riktiga släden har vi inte kommit igång med än.
Men en gammal pulka satte griller i huvudet på mig!

...Var är vi på väg?
DSC00032.jpg

...Vad är det för ekipage???
DSC00033.jpg

TADAA!
DSC00034.jpg

Väl hemma
DSC00036.jpg

*hihi* Det var så kul att jag måste se till att skaffa en bättre pulka! Den vi hade var det hål i så jag fick upp snö i pulkan.

Sv: Bilder på vad jag och prinsen hittade på idag!

Ha ha... Gud så roligt!!!! :bump:

Tror inte jag vågat med min dock! Lite större modell på häst och en som gärna tar glädjeskutt när det är roligt! Inte så häftigt med bakhovarna i huvvet! :o :D

Åhhh så mysigt det hade varit!!! :banana:

Åhh vad mysigt det ser ut :love:

Tyvärr har jag ingen häst att åka bakom :( Shettis stoet orkar inte lika så ungshettisen. Efter att ha fått mig en tur i en snö driva efter att ha tolkat islandshästen och sett honom försvinna i fjärran med pulka efter sig så står jag nog över igen :p

ÅHH så mysigt det ser ut!:love:

Söt häst!

Så där gjorde jag när jag var mindre och hade en shettis jag med.
Minns ännu hur stelfrusen den rompen blev efter all pulkaåkning där det bara var en plastbit som skyddade en mot skare och snö..;)

svarar alla!
Ja, det var mysigt och roligt!

Ja, lille prinsen är perfekt för sånna här påhitt! Han rör inte en fena, om han inte måste men han tyckte det var skitkul att dra runt på matte i en pulka i skogen! :bump:

Skojj!!!
Själv hade jag tänkt tolka efter min häst igår, men det blev släde istället. Första gången han drog släde i min ägo men det gick jättebra. Så mysigt med alla dessa vinteraktiviteter!

Men, vilken sötnos! Och har den kort man?:d

haha kommer ihåg förra vintern när ja var ut och tolkade med varmblodet, också med pulka:angel: Till saken hör den att ja brukar tömköra honom med sidepull så jag tänkte att de fick funka nu också.
Det är alltså inget sidepull med rep utan med en ganska bred lädernosgrimma. Och ja, jag vet man ska tänka efter föööre:smirk:

Johanna har nu lärt sig av sitt misstag att när pållen tycker det är tillräckligt kul behöver man inte lyssna så noga på vad johanna säger.

Jag kommer ihåg att jag såg världens största snödriva torna fram när vi kom i rätt så snabb trav, försöker få pålle att förstå att han inte ska hoppa/plöja igenom det föga pulkvänliga hindret. Nästa minnesbild ligger jag huvudstupa ner i snön och undrar var hästen tog vägen, tills jag upptäcker att han står kvar bredvid snödrivan, undrande vad jag håller på med och tycker att jag kan gott hoppa upp i den lillla konstiga släden igen så vi kan fortsätta.:)

Ett antal vurpor senare vänder vi hemåt och möter min bror med kameran i högsta hugg, synd att de va systemcanonen annars har ni kunna sett dem. Inte har jag nån scanner heller...:p Men en högst underhållande liten utflykt var de iaf, även om jag hade bett på honom resten av gångerna.:o

sry att de vart lite långt men kunde inte låta bli:p

Åh tycker det ser ut som en rätt bra idé! *funderar*
Kanske hittar på något liknande nu när ponnyn ska vänja sej vid att dra grejer... :p Stå på skidor klarar jag inte, men sitta i en pulka borde jag ju kunna klara...

Men hur är det med säkerheten? Sitter du inte i lagom "sparkhöjd"?

tack! nej, inte kort man, bara sommareksem och då lägger sig den kortare manen på ena sidan och den långa manen på andra sidan. Nu när den bortkliade manen börjar växa ut.

*haha* hade gärna sett bilder på det!!
Det är väl inte bara jag som lyckas få det på bild. ;)

säkertheten är på topp! :D

det är korta shettissparkar och dom når inte dit.
Jag har samma längd på draglinorna efter pulkan som när jag kör annars.

det är korta shettissparkar och dom når inte dit.
Jag har samma längd på draglinorna efter pulkan som när jag kör annars.

Att tro att shettissparkar e små o ofarliga e väl inte så bra kanske? :D
Var har du hjälmen? :smirk:
Att ha samma längd på draglinorna till vagn och pulka är eg inte så bra! Draglinornas fäste sitter högre upp på vagnen och draglinorna blir då kortare när de sätts längre ner mot marken!
Minst 50 cm mellan has o svängel tycker jag (de är eg ett mått för stora hästar när man tävlar, men det måttet blir bra för ponny när man brukskör.)
Kollar man runt ser man ofta att till släpning av saker på marken (med draglinor och svängel) tex träd eller däck används ofta längre draglinor än till vagnen.
Sen kanske en aluminiumhake inte passar så bra med tanke på att dom är väldigt veka? Använd en i metall, och dom är starka så att även en mindre modell blir bra! :smirk:
Fast pulkans snöre är väl lika hållbart som haken, om inte vekare antar jag :crazy:

Aja kul är det iaf och ha så fortsatt kul, även om säkerheten kanske inte alltid är på topp (men vem har det alla gånger ;):angel: )

Vill bara tala om vad jag o Lillgrisen gjorde i morse! En granne kom med en gammal kälke från 1800-talet, jättevacker. Svart med snirkliga gulddekorationer och en massa vacker handgjord smide. Den skulle säkert gå att sälja på auktion för flera tusenlappar. Den hade stått o möglat i en lada i 100 år på hans gård, och han tyckte det var synd att den inte användes. Han hade gjort nya skaklar till den, då de gamla inte verkade vara så bra ur "säkerhetsmässig synpunkt", lite sprickor o sånt.

Han frågade om inte jag o Lillgrisen ville provköra den, och naturligtvis måste jag prova detta. Det var jätteroligt, bara Lillgrisen kommit över det konstiga ljudet, den gav ifrån sej! Det "svoschade" lite när vi for fram på de "bortskämda" grannbarnens skoterbana! Den var lite vinglig i kurvorna, så jag fick tvinga min granne att vara burkslav, så vi inte skulle gå omkull. Men det var skitkul, kan jag lova.
Rätt som det var, så kom en annan granne springandes i långkalsonger med videokamera, så nu är vi förevigade också. Och inte nog med det, så kom grannbarnen ut och ville åka med, så till slut var vi tre ungar och två vuxna, varav en fick agera burkslav, som totalförstörde deras skoterbana. Lillgrisen var väldigt nöjd, då han fick ta i ordentligt och dra. Tänk vad kul man kan ha med ett stycke Lillgris och en släde.

Tyvärr har jag inte tillgång till bilderna.

Jag funderar på vad som kan hända om pulkan åker fram, för då hamnar du ju bland bakhovarna.

LIA

Tackar :bow:

Det är sådan här inlägg som får mig att inse att jag ska gå ut och köra mina hästar och inte sitta famför datorn.

Så nu försvinner jag ut i snön till mina härliga hästar!

När jag använde pulkan som släde/vagn förr så bromsade jag med fötterna.

Ingen risk att hamna imellan några bakhovar med den "hältekniken" inte..som jag tror att Christine ligger inne med med!:)

Ja, vem har inte åkt pulka efter en häst. Hua va kallt det va. Och visst så bromsade man med hälarna.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 426
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 551
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 656
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka