Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefint! Hur gör ni när ni gör iordning hästarna för ridning när det är vinter, blåst, regn? Har ni någonstans att gå in eller står ni i boxen?
Jag vill själv ha just ett sånt här stall, men har funderat på det praktiska.
Har inga bilder, men både jag och flera jag känner, har byggt kombistall. Dvs. vanligt stall, med boxdörrar även utåt hagen, så hästarna kan gå ut och in som de vill i de stora boxarna, som man också kan ta bort väggar mellan, om man så vill.
De utvändiga boxdörrarna, är tvådelade, och kan stängas helt om man vill, som vilken boxdörr som helst. Innanför dem, sitter köldridåer, som hindrar snö och insekter att tränga in. Skitbra kan jag bara säga.
Både stall/utebox/lösdrift i ett paket. Man slipper bygga flera olika byggnader. Och som hästskötare har man all bekvämliget precis som i vilket stall som helst. Ingen skillnad. Och hästarna får fullgott skydd för insekterna. Och det utnyttjas till max under insektsperioden. Dock inte lika mycket på vintern. Utom av unghästarna som gillar att gå in och sova titt som tätt.
När det är snöstorm och liknande väder får de stå på stall.
det är så vi har haft också när vi hade hästar vill säga ^^
Funkade det hela för er?
Snälla, sätt in bilder! Håller på att bygga likadant precis just nu! Skulle vara bra att se lite bilder!!!