Bilder på ovanliga hovbeslag

Ämelie

Trådstartare
Söker lite bilder på olika hovbeslag till mitt projektabete.

*Sko med sidotåkappor
*Skyddssko
*tå sko
*Bild på en skott sattfast bak och fram
*gummisko

Har ni någon bild på någon av dessa som kjag får låna skulle jag bli jätte glad :) Även andra bilder på "ovanliga" hovbeslag/sjukbeslag är välkomna :bow:

Sv: Bilder på ovanliga hovbeslag

Hej!

Gå in på Annette JT's hemsida:
go.to/hovslageri

Hon har en del bilder.
Observera att sidan är copyrightskyddad, så ta först kontakt med henne om du vill 'låna' bilder.

Hon är en rackans trevlig prick, och hjälper dig säkert :)

/Mike

Jag har en hel hink full med gummiskor ute i stallet. Har tyvärr ingen skodd med gummisko just nu. Kan ta en bild till dig i helgen
Eva

Om du vill kan jag ta bilder på olika beslag - PG, två olika travskor, flappsko, guldskor - bara guldskon sitter dock för tillfället på en hästfot, men själva beslagen kan jag ta kort på. Fast dessa kanske du redan har.

Hälsning Maja

Varför har den en sidokappa så långt bak? Hoven blir ju låst.

Vissa sjukbeslag eller skor för speciella ändamål har endera sidokappor, traktkappor eller till och med hörnstödskappor...Så antagligen är detta för att hästen har ett problem helt enkelt.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 289
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 249
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat