Bilder på min nye!

Glimfeather

Trådstartare
Hej! Hoppas inte ni glömt mig. Har ju inte varit här på ett tag. Jag måste nämligen sitta ute på min altan och surfa = kallt och inte så motiverande!

Nåväl! Jag har ju skaffat mig en ny hund. En beardis så klart. Gandalf heter han och blir 2 år i januari. Har tagit några bilder på honom som jag tänkte visa om ni har lust att se. Har haft honom i två veckor och i morgon ska jag träffa uppfödaren och skriva på lite papper och betala honom och sedan är han min på riktigt!

Det är meningen att han ska gå i avel i framtiden och förhoppningsvis ska vi tävla lite i lydnad och kanske våga oss på lite bruks. Valla får ska han få försöka sig på om vi får chansen. Just nu försöker han valla bilar och hästar, jobbigt för matte att hänga med i svängarna :p Detta är en orädd kille med en jäkla massa motor och han tycker det mesta är kul! Precis som en beardis ska vara med andra ord :)

Här kommer lite bilder från för två veckor sedan och från idag! Skratta inte åt frisyren bara :D

10November016.jpg

24November014.jpg

24November033.jpg

Har fler bilder som jag kan lägga upp senare, just nu fryser jag för mycker :p

Kommentera gärna!

Sv: Bilder på min nye!

Stiliga kort :D
Vad säger ''gamlingen'' Sirius nu när han har en ny kompis? Trivs bra och så eller?

Jättegulliga, hur är det med pälsvården? Tovar pälsen sig mycket, måste den utredas och kammas varje dag? Verkar vara en alert och härlig hund. Vet några som har dessa, men de är nerklippta.

svarar lite istället. Kammas på "riktigt" gör hon kanske en gång i veckan eller lite mer sällan, och då måste man kamma igenom, och det tar sin lilla tid. :D
Och den här nya hunden är nog inte riktigt van vid att någon ska säga till honom vad han ska göra, däav "bitandet". Men jah tror det komemr gå bra :)

Blueeyes; Ja, de blir mer långhåriga än sådär.

Han ska ha låååång päls :love: Var tvungen att klippa Sirius för ett par år sedan, men nu ska päsen få växa ut även på honom :) Räknar med at Sirius är fullpälsad i sommar och Gandalf om ett år ungefär!

Någon frågade om pälsvården: Sirius (min äldre hund) borstar jag igenom ordentligt var 7e - 14e dag oh det tar ungefär en timme. Gandalf håller på att byta till vuxenpälsen nu och behöver borstas igenom minst en gång i veckan. Han är otroligt ouppfostrad och igår tog det över två timmarbara att borsta igenom kroppen. 40 minuter höll jag på med ett ben i morse. Och då var han inte särskilt toivig. Tur att man har munkorg :crazy:

Gandalf har den sträva pälsen som de ska ha så jag tror inte han behöver borstas mer än en gång i månaden när han blir vuxen :D

Oj så FIN och så härliga bilden var på dom båda tillsammans :)
Riktigt läckra hundar :)

Lite uppdatering från oss ...

Så, har nu haft honom i drygt en månad. Var hos uppfödaren igår och borstade ur tassarna ordentligt och betalde honom, så nu är han 100% min :D Idag var vi ochg klippte klorna inne i stan. Han är fortfarande omöjlig att borsta och klippa klorna på när man är ensam, men det ska bli bättre hoppas jag!

Lydnadsträningen går super, även om vi inte tränar sådär jätteintensivt. Han blir så fruktansvärt skiten i ridhuset :crazy: Korvspår är nog favoriten när det gäller aktiviteter :d

Jag tror nog att det blir hund av en här luddtussen också :love:

hehe. Kul att det går bra:)

Båda var supersöta!:love:

Kul att se bilder på honom =) Men Sirius min lille prins, han kommer alltid att vara min favorit :love: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 702
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 505
Senast: ako
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 538
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 655
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31