Bilder på kallblodshingstar!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Zorro86
  • Startdatum Startdatum
Z

Zorro86

Skulle vara jätteroligt att se lite bilder på kallblodshingstar, speciellt om någon har på Svall Ivar och Fjeldar (no)??
Mitt sto är betäckt med Svall Ivar och ska föla vilken dag som helst!
:love:

Sv: Bilder på kallblodshingstar!!

Ingen som är det minsta intresserad av kallblodsavel eller???

Jo jag är mycket intresserad! Svall Ivar stod två år på stuteriet jag brukar jobba på, men tyvärr tog jag inga kort på honom. Fråga inte varför för jag undrar just detsamma... Snygg är han i alla fall, och har en hel del humör.
Vi väntar också föl vilken dag som helst, ena damen har redan gått över drygt en vecka.

Okej.. kan du inte berätta lite om honom? skulle vara jätteroligt att höra om hans humör o temprament m.m :D.
vem är din betäckt med?

Jo jag är mycket intresserad! Svall Ivar stod två år på stuteriet jag brukar jobba på, men tyvärr tog jag inga kort på honom. Fråga inte varför för jag undrar just detsamma... Snygg är han i alla fall, och har en hel del humör.
Vi väntar också föl vilken dag som helst, ena damen har redan gått över drygt en vecka.

kl

nån som har nån bild på TandTroll?? Han är ju sååå snygg! Vet inte om han är hingst eller inte bara =)

Tand Troll är godkänd avelshingst och står på överby stuteri och kostar 1500:- i boknings och 6000:- + moms i fölavg.
problemet med att lägga upp bilder är man måste ju ha tagit dom själv annars är det copywright lagen som går in och säger stop.

Är själv väldigt intresserad av kallblodsavel.
Tycker att Qvadrigo är väldigt intressant och Hallsta Lotus också.
Den senare finns att titta på på www.jop.nu

Hallsta Lotus var riktigt snygg! Har sett andra bilder på honom där man ser exteriörn riktigt. Skitfin hingst!

Tand Troll är godkänd avelshingst och står på överby stuteri och kostar 1500:- i boknings och 6000:- + moms i fölavg.
problemet med att lägga upp bilder är man måste ju ha tagit dom själv annars är det copywright lagen som går in och säger stop.

Är själv väldigt intresserad av kallblodsavel.
Tycker att Qvadrigo är väldigt intressant och Hallsta Lotus också.
Den senare finns att titta på på www.jop.nu

tycker att hallsta är den intressantaste av faksens söner.

Okej.. kan du inte berätta lite om honom? skulle vara jätteroligt att höra om hans humör o temprament m.m :D.
vem är din betäckt med?

Svall Ivar är lite hård i humöret, ganska hingstig kan man väl säga. Tand Troll är lugnare av sig, men jag tycker själv att Svall Ivar är minst lika snygg.
Vi har (haft, såldes) ett föl efter Qvadrigo, det är också en riktigt trevlig hingst!

Just nu väntar vi på föl efter Bokli Balder, riktig snygging!! Och ett efter Mörtvedt Jerkeld.
Om jag kommer ihåg sen i sommar jag jag knäppa lite fler kort på Tandis, och på Bokli Balder om nån är intresserad.

Hallsta Lotus har jag ridit på :angel: snygg häst och snäll va han oxå men lite hingstig (men vem blir inte det när det står en massa snygga brunstiga damer överallt ;) ).. när jag hade hand om han så hade han dock blivit behandlad i VARJE led i alla fyra benen :crazy:

Hallsta Lotus har jag ridit på :angel: snygg häst och snäll va han oxå men lite hingstig (men vem blir inte det när det står en massa snygga brunstiga damer överallt ;) ).. när jag hade hand om han så hade han dock blivit behandlad i VARJE led i alla fyra benen :crazy:

Låter inte så trevligt :crazy: ..
behandlad i varje led alltså...

ingen som vet något om Fjeldar???

Låter inte så trevligt :crazy: ..
behandlad i varje led alltså...

ingen som vet något om Fjeldar???

Jag har betäckt min fd nordis travare med Fjeldar. Massa år sen å märren lever inte längre. Men fölet lever så vitt jag vet =)
Han va en riktig snygging med hett temprament har jag för mej.

Har tyvärr inga bilder på honom :(

Lyllos dig ;) Jag har bara träffat o klappat honom i IRL när jag lämnat mitt sto (dessvärre ett VBL :angel: ) han var snäll o kom fram när man kallade på han. Han gick visst ute dygnet runt, eller? För jag såg att han hade eget,litet stall likt en utebox/stall men det var bara han i denna hage o då stod det ett litet stall med bara EN box, om inte jag såg helt fel. Men riktigt snygg var han...Förövrigt vet jag inte mycket om honom. Det var ju du som vet bättre eftersom du jobbat hos Wall :D

Jag har betäckt min fd nordis travare med Fjeldar. Massa år sen å märren lever inte längre. Men fölet lever så vitt jag vet =)
Han va en riktig snygging med hett temprament har jag för mej.

Har tyvärr inga bilder på honom :(

Okej! Mitt sto är efter Fjeldar, därför är det intressant att höra lite om honom :)...
Inatt kommer nog mitt föl.. Hoppas hoppas! :D

nej han gick inte ute dygnet runt, han stod i stallet som är tvärs över stallbacken från den hagen (ett litet gammalt stall med 6 boxar eller nåt sånt).. men han brukade gå i den hagen när han fick gå ut :D om jag kommer ihåg rätt så var det ett par märrar som gick i den hagen på natten :)

Okej! Mitt sto är efter Fjeldar, därför är det intressant att höra lite om honom :)...
Inatt kommer nog mitt föl.. Hoppas hoppas! :D

Oj!! Va kul! Blev de nån bäbis i natt?? Va är de för sto du har som du betäkt med Fjeldar?? Massa nyfiken =)

På Överbys hemsida finns min numera ettårige hingst efter Qvadrigo. Möderne Min Loviz.
Vi har precis påbörjat tömkörningen och han är lugn och snäll, rejält byggd och håller på att växa om sin mamma som är liiiiiiten (148).
Tycker att Qvadrigo är väldigt intressant

Oj!! Va kul! Blev de nån bäbis i natt?? Va är de för sto du har som du betäkt med Fjeldar?? Massa nyfiken =)

lät lite konstigt det där :P..
mitt sto är efter Fjeldar, ue: Pål Lunar.
Hon är betäckt med Svall Ivar.
För övrigt är hon 7 år. Ett känsligt sto med stor personlighet. Hon är min ögonsten :love:
Nepp, inge föl inatt.. men mjölken är ren o vit nu. Så det är på G iallafall.. Längtar ;)

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 053
Senast: Robina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 996
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur