Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant att diskussionen svänger åt hållet att det handlar om de egna barnen och hur man själv väljer att göra med sina barn och inte tankarna runt vad andra gör med bilder på andra barn än de egna.
Intressant att diskussionen svänger åt hållet att det handlar om de egna barnen och hur man själv väljer att göra med sina barn och inte tankarna runt vad andra gör med bilder på andra barn än de egna.
Vi har inte alls bestämt oss för hur vi ska göra i den här frågan när bebisen kommer. Det som får mig att tveka är att vi har en person i vår närhet som är rätt känd idag. Allting som under personens liv har publicerats kommer igen då och då. Nu pratar vi alltså om bilder från lokaltidningen när han vunnit en fotbollsmatch och saker i den stilen. Tanken på om hans mamma exempelvis haft en blogg där hela barndomen fanns exakt dokumenterad känns lite läskig. Nu är det ju knappast så att jag väntar mig att mitt barn ska bli känd och tvekar därför, men det gör onekligen att man reflekterar lite över vad som kan hända..
Jag tror att om man väljer den offentliga banan är/blir man snabbt van vid alla former av publicitet och även ser fördelarna med det. Vidare gissar jag att gamla arkivbilder inte är något stort problem. Då är nog hot och näthat värre. Tidningsbilder kan man kräva förbehåll på om man vill.
Ja visst är det så. Och det är ju inte så att detta skulle vara den enda anledningen till att vi inte skulle publicera bilder på vårt barn. Mer att det gett oss anledning att fundera
Om alla har facebook så är det lättast att bara skapa en hemlig grupp dit man bjuder in de man vill ska se bildernaVi försöker hitta en lösning där vi kan dela med oss av bilder ändå utan att det ska synas för så många då min familj och vänner i Sverige gärna vill vara delaktig i uppväxtnen så gott det går.
Funkar det lika dant som en sluten grupp? Har hört att inläggen kan ses av vänner om någon kommenterar, men jag kan ha fel. Vore det bästa alternativet annars tror jagOm alla har facebook så är det lättast att bara skapa en hemlig grupp dit man bjuder in de man vill ska se bilderna
Hemlig grupp måste man själv bjuda in folk, gruppen går inte ens att söka fram. Ingen annan än de i gruppen kan se och läsa, möjligheter till att dela finns inteFunkar det lika dant som en sluten grupp? Har hört att inläggen kan ses av vänner om någon kommenterar, men jag kan ha fel. Vore det bästa alternativet annars tror jag