Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

*kl*

Tog mig ikväll i kragen och tränade lite inför visningen om två veckor. Har inte haft tid för lilla fölisen så mycket på ett tag så hon kan inte ens gå i grimma ordentligt. Tränade först lite att bara gå med mig från mamma vilket gick si sådär men efter lite tragglande (och några sura miner från mig) så gick hon faktiskt riktigt bra. Tog en liten paus och fyllde på lite vatten till dom i hagen sedan provade jag igen och då kunde jag till och med trava henne bort från mamma utan större problem, fick dutta till henne på rumpan med grimskaftet en gång när hon tvärnitade och det gjorde susen för sedan gick hon som en klocka. Ohh vad jag älskar mina kusar som är så medgörliga :love::love:. Mamma häst gick och betade i ett hörn av hagen medan jag höll på med hennes unge, inte en tillstymmelse till att vilja vara med och kolla vad jag pysslade med. Hoppas dessa framsteg fortsätter så kanske jag slipper skämmas ögonen ur mig på visningen :o. Den finns väl kanske en och annan bukare där som tjuvkikar på mina amatörmässiga försök att visa hästarna.

Lägger ut en liten bild på lilla godingen som igår fyllde 2 månader. Hon har börjat tappa lite päls på kroppen och det ser faktiskt ut som min önskan om en mörkbrun häst går i uppfyllelse.
Soraya8v.jpg

Vad kul att se hur alla små ungar växer, man har ju ändå följt hela gänget sen dom var alldeles nya:love:

Min lillkille Liam drygt 4 månader och hans mamma har precis flyttat. Dom har funnit sig väl tillrätta:)

"Kolla, jag kan leka kurragömma här, för här har inga varit innan.Och om jag ställer mig mitt det höga så syns jag inte, hihi"

22673201.jpg

"Jag och mina favoriter. Och matte har fixat en jämnårig av samma kön till mig som kommer om ett tag, jag fick ju lämna min andra jämnåriga kompis.Men dom här får duga sålänge. Jag har ju både mamma och min extramamma här som jag haft sen jag föddes.Det är inte alla som har två mammor som fjäskar för en. Och så har jag fått en 1-årig polare sålänge. Henne kan jag dra i manen och busa med:D"

22673203.jpg

"Åh kolla vilken utsikt jag har i min nya lösdrift, jag kan kolla på båtar, här kommer jag trivas kanon"

22423162.jpg

Åh, vad härligt det ser ut, riktigt sommar idylliskt!

Min Zonya e.Don Primero- Rubignon- Ampere var igår på återbesök för sitt öga.
Det ser bra ut, men är fortfarande lång väg kvar. Hon står kvar på medicinering 4 ggr/dag och ska ha slangen kvar minst 14 dgr, troligtvis mkt längre, så någon fölmönstring blir det tyvärr inte för vår del. Trist eftersom jag tycker hon är så himla fin :love:!

Bild från igår

Zonya080807.jpg

Åh, vad härligt det ser ut, riktigt sommar idylliskt!

Ja det är jättefint därute, är precis som i bullerbyn:). Det är SÅ skönt att stå i eget igen efter 4 år som inackorderad:bow:

Hon är jättefin din tjej! Så tråkigt med ögat,kommer hon att ha synen kvar ? Jag håller tummarna för henne!

kl

Lite nya på Scråll som nu är drygt 2 mån. :) (e. VDL Sheraton - Nobel)
22698012.jpg

Vildhäst?
22697995.jpg

22697996.jpg

22697998.jpg

22697997.jpg

Åhhh, vad fin hon är och du är verkligen fantastisk på att fota, tänk om man var sådan. Jag har ungefär 3000 foton på årets dräktighet och fölet som kom men alla ser ju ut som sk*t.

Din har verkligen tappat mycket päls om man jämför med min (högst upp på sidan), hon har bara släppt lite runt ögonen och mulen. har du gjort något för att få bort pälsen eller har hon tappat den själv?

Tack så mycket!

Nej jag har inte gjort någonting. Det är nu på betet som hon har tappat det mesta. Antar att hon går och skrubbar sig mot träden en del eftersom fölpälsen kliar så hemskt. Men det går fort nu. I ansiktet har hon bara fölpäls kvar i pannan och på halsen har hon bara några strån kvar.

Men hon fäller som bara den. Ska köpa en liten ryktsten och försöka få bort så mycket som möjligt. Vill helst att hon inte ska se ut som en raggsocka allt för mycket på fölvisningen. :p

Man kanske ska prova med en ryktsten, tack för tipset. Var ska du visa?

Det var ju synd, min ska visas på Stjärnborg den 17e. Tänkte att man kanske äntligen kunde stöta på en bukare i verkligheten. Någon annan som ska visa på Stjärnborg??

Ja det är jättefint därute, är precis som i bullerbyn:). Det är SÅ skönt att stå i eget igen efter 4 år som inackorderad:bow:

Hon är jättefin din tjej! Så tråkigt med ögat,kommer hon att ha synen kvar ? Jag håller tummarna för henne!

Hon kommer troligtvis inte att se ngt på det ögat. Har vi en väldig tur, så kanske lite ledsyn. Dom har tagit en hinna från undre ögonlocket och gjort en hornhinna av, så den täcker ju ögat och skymmer sikten så att säga.

Aha, vi tänkte åka till Stjärnborg först (vilket ligger betydligt närmare än Säva) men det var fullt när vi skulle anmäla.

Fick lite exteriörs bilder idag, så jag lägger upp någon. Ni får gärna kommentera.

22712892.jpg

22712893.jpg

Är det sådär mycket vitt på fölungen eller är det bilderna som är lite konstiga?

Här kommer en bild på Ceasar (De Noir-Master)nere på ridbanan med sin mamma.
Ceasarskrittar2man.jpg

Han blir svartare och svartare för varje dag så jag hoppas att han ska bli så mörk som möjligt till premieringen!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 892
Senast: thoora
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka