Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Varmare tider och sommarlov!

nogger-nice.jpg

nogger1.jpg

Snart 3 månader gammal, mörkare och lite fölpäls på väg av...
nog5.jpg

nog4.jpg

Min älskling....
kram.jpg

har också sina (åsneliknande) sidor...:angel:

envis-sna.jpg

*kl*

Så här snygg är min donna just nu :o 9 veckor idag.

Soraya med fluga i örat eller vad det nu kan vara
Sorayaisnyggpose.jpg

Med knoppar, träning inför visningen på söndag (fy f*n vad hon ser ut :eek:)
Sorayaknoppad.jpg

Här kommer min som är född 2008.
Han visades igår & fick 40 poäng & rekomenderades varmt att behållas som hingst.
IMG_4619.JPG

IMG_4528.JPG

Tänkte lägga in några bilder på min lilla otursfågel.
I tisdags var vi på endoskopi på Strömsholm för att se vad som orsakar hostan, hon har fortf en infektion i halsen. Så det var ju skönt att det inte var någon allergi el överkänslighet.
Så igår så fick jag lov att ta ut veterinär igen då Xzerran lyckades fastna i täckeshängaren på boxdörren med munnen. Hon slet bort ena tanden ink hela roten samt en tand sitter löst. Så vi fick åka vidare till Strömsholm, igen! Där kollade de på munnen och tog några röntgenbilder som visade att hon som tur var är hel i munnen/käken, inga frakturer el sprickor. Veterinären beslöt att hon skulle behålla den lösa tanden i hopp om att den kommer att läka och stabilisera sig.
Så om två veckor såvida inte några bakslag slår in så är det återbesök för både munnen och endoskopi.
Vad har hon gjort för att förtjäna allt det här? :confused: När ska hennes otur gå bort?

22876042.jpg

22876061.jpg

22876085.jpg

22876013.jpg

22876104.jpg

Men fy, stackare.

Är inte alls kul för er, jösses vad otur hon har haft med allt, men har du fått provsvaren alltså om när ni var in sist?

Jag hoppas det blir bra allt och att oturen vänder.

Nu måste jag iväg, grillväder och öl :D ;)

14/8 föddes årets sista föl. Ett näpet stoföl e.Erró från Mörtö u.Bifröst frá Sólheimum.
Tror hon är silvermusblack möjligen silverbrunblack. Huvudet ser ju mörkt ut men kroppen är väldigt ljus. Hjälp ni som sett föl med dessa färger! :)

föl_bifröst.jpg

föl_frmifrån.jpg

vackra_bifröst.jpg

Men fy, stackare.

Är inte alls kul för er, jösses vad otur hon har haft med allt, men har du fått provsvaren alltså om när ni var in sist?

Jag hoppas det blir bra allt och att oturen vänder.

Nu måste jag iväg, grillväder och öl :D ;)

Tack, det hoppas jag med, börjar kännas strävigt just nu :( Min högsta önskan just nu är att hon ska få hålla sig frisk och stark.

Ja, det visade att hon fortfarande hade en infektion och ingen allergi.

Senast ändrad:

Tack! Visst är hon vacker min Bifröst! :D
Hon är 11år och för dagen definitivt inte till salu. Hon är inte bara vacker utan en mycket trevlig dam som ger underbara föl. Jag är så glad att jag fått möjligheten att för några år sedan köpa detta sto. :love:

Ja det skrev du typ först i inlägget :o Vilken miss av mig, jösses.

Ja nej vi får hoppas att allt blir bra och försvinner för henne nu, är ju inte kul för varken dig lr hästarna eller för den delen henne som hela tiden måste få massa konstiga människor som ska kolla henne med olika mellanrum. Dock bra övning, MEN inget man direkt vill i första taget.

Du ska se att snart blir det fritt från sjukhus och allt, när var det ni skulle på utställning?

*kl*
En huvud bild på Cajsa VG e.Camaro M u.Karisma e.Kaliber- Diamant, tyvärr med lite lera på och väldigt mkt hår i öronen :angel: .

Cajsashuvud080815.jpg

Jag hade planerat att visa henne den 13 September i Strängnäs men just nu tror jag att vi hoppar över det. Lite trist men det har varit så himla mycket just nu. Ska kolla upp lite ekonomiskt oxå...

Aah så var det. Men vad synd om ni lär dra in det. Men förstår dig. Vi får se, åter denna j*drans ekonomi :devil:

Jag har betalat in för Pillan och Sakura iaf, så som det ser ut nu så åker vi iväg den 27:e, men nu vet jag ej om den som ska köra kan köra, vilket gör det inte alls bra. Vi får se!

*kl*

Lite bilder på min som fyllde 2 mån igår!

Obs att de stått på boxvila i 7 veckor, detta är första gången de är ute sedan dess.. Alltså: Magert omusklat sto och tjock omusklad fölunge :crazy:

PICT7045.jpg

PICT7067.jpg

PICT7073.jpg

PICT7076.jpg

PICT7079.jpg

PICT7060.jpg

Ja, och så samtidigt så vill jag ju att infektionen ska släppa innan. Det är ju inte hela världen men skulle vara så kul att få en bedömning, man blir ju gärna hemmablind :angel:

Ja givetvis vill man att hon ska bli frisk innan man åker iväg på massa nya saker och äventyr. Men håller med dig, man vill gärna få en bedömning så man får veta vad som är bra och dåligt osv med hästen :)

Jag är inte nervös för fem öre, men det är kanske inte så konstigt, jag ska inte visa dom. Men däremot lär jag öva med dom. Fölisvisaren finns här i Örebro så hon kan öva med Sakura men den som ska visa Pillan bor lite utanför Gävle så där blir det intressant, men Pillan älskar att visa upp sig. Dock kan hon kanske bli rädd för allt det nya, vi kommer träna i ridhus MEN allt annat finns inte där när vi övar, så som människor (inte för att hon bryr sig i sånt) men ja, det är ju väldigt nytt, och hon tycker det är himla kul med nya hästar så där ska hon verkligen visa upp sig :rofl::rofl:

Vi får se, traven funkar än så länge, sakta mot ökad och nergång till skritt. Har dock en fråga, hon vill inte trava igång när jag går vid bogläget, ska testa med spö och ha till hands, men vad göra om det inte funkar?
Hur övar man sedan lösgaloppen? För släpper jag henne i ridhuset så kommer hon bara gå runt och lukta :o Kanske trava som högst men galoppen :crazy: Där är jag osäker :angel:

Har aldrig löslongerat lr något sådant, men har väl busat med henne i paddock och hage dock och då kan hon galoppera. Men vill ju helst att hon lär sig det på något bra sätt så det går snabbt :o

Här kommer dagsfärska bilder på mina två :D

Testade att fläta lilla Izzie
080818011i.jpg

Fhanny hälsar på den store
080818021.jpg

Man skulle inte kunna tro att Izzie är fullblodet :rofl:

Lite jämförelsebilder ca 1månad sedan

Fhanny
F080714003.jpg

Izzie
E080714008.jpg

3 månader sedan
Izzie
080511014s.jpg

Fhanny
DSC00540RT.jpg

Undrar verkligen vilken färg Fhanny kommer att få. Bilden från idag visar henne ljusare än vad hon är i verkligheten.

KL.

Bidrar med några enstaka bilder från idag, full rulle i hagen, morsan var vild :rofl: Bocka och bralla och hade riktigt kul :D

080818.JPG

080818%20%281%29.JPG

080818%20%284%29.JPG

Någon bild från igår med :p
IMAGE_037.jpg

IMAGE_031.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 894
Senast: thoora
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 675
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka