Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

här är mitt föl född 4/4 e Balou du Rouet - Contender - Diskus

22873557.jpg

hade tänkt att visa henne på fölvisningen, men jag har precis fått hem henne och stoet från Tyskland så jag hinner ej få ordning på papprena..

Men åh, vad lik min hon är :love: Trodde nästan att det var hon först :angel:

22887915.jpg

Jösses vilken härlig tös du fått dig alltså, hennes resning och steg :love:

Och åter igen, stackare.. Nu måtte det vända för er, har sagt det flera ggr nu. Känns inte kul... :( Jag som hoppades att du skulle visa, varit kul och se vad dom tyckt. Håller tummarna för att det kanske vänder iaf och ni kommer iväg :)

Tack så jättemycket, Molin! :D Hon är jättefin när hon visar upp sig :love:

Vi får väl se hur det blir med visningen men hon är inte så fin med flera revor i huvudet. Just nu ser hon ut som en krigshäst :confused: Vad ska de säga om henne när hon ser ut som hon gör? Visst det är bara skavanker och det kanske går bra ändå. Men känns ju lite trist när det är absolut första gången man tänkt visa en häst.

:D

Vet du vad, jag tycker inte du ska tänka så mycket på det egentligen. Låter dumt kanske, men som någon nämnde, visade någon en med svullet öga. Så det går nog. Och du ska se att det hinner läka lite innan eftersom sår oftast läker ganska fort på hästar (har jag märkt själv). Nu vet jag iof inte hur hon ser ut :crazy:

Men jag hoppas verkligen att ni kommer iväg, det är ju en rolig sak och bra övning även för dom små.

Jaha, dags för ny bild på Carmen Elektra, föddes den 23/5

carmena_10372.jpg

*kl*

Nu har min lilla börjat växa i sin kropp igen så nu vågar jag visa några bilder på henne (inte så bra kvalitet) :D imorgon fyller hon 11 veckor

Soraya080822.jpg

Soraya080826-5.jpg

Soraya080826-4.jpg

Man kan fortfarande göra sig fruktansvärt ful :eek:
Soraya080826-14.jpg

Vad breda och musklade alla föl ser ut och vara, min är iof "bara" snart 9v gammal, men hon har inte alls lika fina former. Hon är mer slimad :o Får hon för lite mat lr vad är det frågan om :crazy:

Nej, det blir nog kanske bättre när dom får komma in om nätterna med. Men vi har absolut inte slut på bete kan jag lova. Ojoj :rofl:

En bild från i Lördags :D Gammelgubben är en bra lekisfarbror :D
080823%20%2835%29.JPG

En till :o
080823.%20%2813%29.JPG

Du behöver nog inte oroa dig, jag tycker hon ser jättefin ut. Man brukar se på stoet om dom får för lite mat för då tunnar hon ur, ser hon fin ut ska det nog inte vara någon fara.

Vi hade lite dåligt med bete för någon dryg månad sedan så jag började tilläggsfodra stoet lite men sedan ett par veckor tillbaka har vi ett totalt överflöd, så jag kan nog börja dra ner på det igen.

Ok. Pillan ser himla fin ut fortfarande, hon har nog blivit liiite tunn över revbenen men inte mycket. Kan nog vara för att hon rids nu oxå.

Men från måndag kommer vi börja stödfodra lite, får se om dom får börja gå in då med. Har ej bestämt mig på den fronten ännu. Är det fint får dom gå ute iaf.

*KL*

Nya bilder på min knatte - fölvisning på lördag....:crazy:

Växtperiod nu så ganska hög bak....:angel:

DSC_0089.jpg

Ej heller speciellt maskulin?

DSC_0090.jpg

DSC_0132.jpg

Jaranero e.Bocelli ue. Bayron född april
Löshoppning juli
Lphoppjunli18.jpg

visst är tekniken av toppklass :p
Lphoppjunli26.jpg

Fölvisning aug

Jaranero2.jpg

:love:Oj en sån snygging!!

Här kommer bilder på mina föl:
080808.jpg

Talento född 17 juni efter Aleferz (pre) undan halvblod.

wenche_nova080818.jpg

Nova är född 20 april och ett gotlandsruss. Mamma heter Wenche.

080606_6.jpg

Detta är El Quamar, knabstrupper, född 18 maj.

KL.

Måste slänga in bilder från igår, på dessa ser ni att hon skimlar av :D
Så himla kul, ska bli spännande och se HUR hon slutligen blir om något år.

27/8
080827.JPG

080827%20%286%29.JPG

080827%20%2812%29.JPG

080827%20%2813%29.JPG

Bonusbild på busiga mamma :D
080827%20%282%29.JPG

Visade ni på plönninge????????????????? det gjorde jaqg också idag :D gick j'ttebra . blev tilldelad klass 1 med 46 poäng:P Kommer bilder snart

Visade ni på plönninge????????????????? det gjorde jaqg också idag :D gick j'ttebra . blev tilldelad klass 1 med 46 poäng:P Kommer bilder snart

Ja, vi var där!! Fick med klass 1, med 45p, men hon var jättespänd i galoppen, så det blev en 6:a på den, men vi är jättenöjda ändå med tanke på att hon är rätt mkt högre i baken...

Kort från igår!!
fm2qza.jpg

vart fick ni tag i rosetten? vi fick ingen:S

Ja, vi var där!! Fick med klass 1, med 45p, men hon var jättespänd i galoppen, så det blev en 6:a på den, men vi är jättenöjda ändå med tanke på att hon är rätt mkt högre i baken...

Kort från igår!!
fm2qza.jpg

jag hade start nummer 11 men efterson alla ej hade kommit fick vi gå in som nummer 2 =) han va super duktig å skötte sig väl hela tiden. stog tex 1 timme släpet å väntade på att "mamma" ville gå in i släpet när vi skulle hem... Han fick 777777 = 42 p vilket jag är jätte nöjd med. Med tanke på hur han såg ut när han föddes å hur över byggd han e nu. han va ordentligt "windswept" i båda bak benen när han föddes å det syns inget av i dag =). På visningen va han väldigt över byggd med så alla gångarter mm var i framvikt mm. men som sagt jag e jätte nöjd och gjorde ej det här för poängens skull utan bara för det var en erfarenhet å de va kul å prova på.

Bild kommer snart. ska bara få in dom.

Juni_cool.. man fick rosetten när man fick protokollet i sekretariatet.

nej jag fick ingen men pratade med dem på fjellare idag och dem skulle ringa gubben som var så förvirrad att MÅNGA klass 1 föl inte fick ngn rosett men hon skulle iaf fixa såp jag fick min rosett.Vi skulle starta som 19:e men kom in som fjärde eller femte har jag för mig . Tror jag såg din faktiskt:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 894
Senast: thoora
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 675
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka