Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

okej, här kommer en länk www.jameelah.pixbox.se gå in på fölmönstring ;) men pixbox ligger nere just nu så gå in på bilddagboken om du har det så söker du på lemonwater och går på datumet 29 aug:P där ligger lite kort

nej jag fick ingen men pratade med dem på fjellare idag och dem skulle ringa gubben som var så förvirrad att MÅNGA klass 1 föl inte fick ngn rosett men hon skulle iaf fixa såp jag fick min rosett.Vi skulle starta som 19:e men kom in som fjärde eller femte har jag för mig . Tror jag såg din faktiskt:)

ja vi möttes med våra hästar när vi gick ur ridhuset å ni skulle gå in. Jag hade med ett fux sto å en liten svart (skimmel) bebbe.

*kl*
Nya bilder från idag.

Kill Bill e:Friendship u:Athena, Anart-Ganesco
07-10.jpg

Colina (PRE) e:Jeromin u,Discreta X
12-15.jpg

08-9.jpg

KL

Min Cedilj född 22 april e Lambourghini - Ceylon, från idag. Nu har hans tecken på mulen ändrats igen! Han föddes med ett tunt C mellan näsborrarna och en vit överläpp. Det flöt sen ihop men C-et var fortfarande tydligt, men nu verkar det ha flutit ihop med resten:(
Dessutom verkar han inte vilja göra sig av med sin fölpäls, alla fölisar inklusive hans storebror verkar ha tappat så gott som all fölpäls vid fyra månaders ålder, men inte han. Hoppas jag kan ta ut id-kontrollanten innan årsskiftet:crazy:

Cedilj035.jpg

Det där med fölpälsen måste vara något speciellt för i år. Mina tidigare föl har alltid fällt av tills 3 mån ungefär, men i år har jag också två ruggugglor. Stofölet är snart 4 mån och ser värst ut - den stackaren har jag inte tagit några kort på sedan hon var 3 dgr. Hon är född brun men blir skimmel och blir väldigt ljus skimmel direkt verkar det, så hon är skimmel på baken och huvudet och däremellan är hon blackig brun och skimmel, usch....

Vad skönt att höra att jag inte har den enda som inte släpper fölpälsen! Jag tycker att alla föl man ser på bild här som är jämngamla med Cedilj ser så mycket finare ut i pälsen:(

JAHA! Din vad superfin ju ;):D

Vad skönt att höra att jag inte har den enda som inte släpper fölpälsen! Jag tycker att alla föl man ser på bild här som är jämngamla med Cedilj ser så mycket finare ut i pälsen:(

Jag tycker också att det är lite segt med fällningen av päls iår. Förmodligen beror det på sommarens väderlek...

Sedan är det ju så att våra föl går på fölstobete och går ute i ur och skur....

Där måste jag få fråga, när är det vanligt för dom flesta föl att börja fälla pölpälsen?

Min är 9v och har NU börjar fälla så det verkligen syns över kroppen, annars innan har man bara sett vid ögon och mule. Så vid fölvisning 27:e sept kommer det nog se hemskt ut. För nu går det faktiskt fort.

Min lille har också gått ute sen i mitten av maj. Hur påverkar utevistelsen tappandet av fölpäls?

Våran unge har nästan tappat all sin fölpäls och är snart 3 mån. Hennes päls har bokstavligen ramlat av. Det gick jättefort.
Kan också tillägga att hon endast gått på bete under juli månad.

Och dessa är från idag, vi flyttade in i nya stallet igår :bump:

Nya%20stallet%20080902..JPG

Nya%20stallet%20080902.%20%284%29.JPG

Nya%20stallet%20080902.%20%2813%29.JPG

Nya%20stallet%20080902.%20%2815%29.JPG

Sen hagen deras...
Nya%20stallet%20080902%20%281%29.JPG

Idag fyller min lilla gris 3 månader. Fortfarande rejält överbyggd men nu liknar hon i alla fall en häst någorlunda till skillnad mot för ett par veckor sedan
Så här ser hon ut idag.
Soraya3mn-5.jpg

Soraya3mn-2.jpg

KL

Lite nya bilder på min hingstunge (Bocelli-Maximilian) som nu hunnit bli 12 v. Tyvärr dålig kvalité på bilderna.

Snygging2.jpg

Jordensfinaste.jpg

Snygging.jpg

kl

Här kommer dagsfärska bilder på Ridillo e:Rambo-Bernstein-Curacao**
10 veckor gammal idag. Fäller inget på kroppen utan bara på huvudet :mad:

Vad fin han var! Tycker om stammen;)

Och det glädjer mig att höra att min Cedilj inte är ensam om att vilja behålla sin fölpäls...

Tack! Han är himla trevlig den "lille" (har inte vågat mäta honom :crazy: men han vägde 130 kg 5 veckor gammal)
Den andra du ser i bakgrunden med vita ben har Ceylon som morfar :D

Nya bilder på Galesir, som på Måndag fyller 3 månader!
På Lördag är det dags för fölvisning!

23293951.jpg

23293998.jpg

23294018.jpg

23294024.jpg

23294060.jpg

23294079.jpg

Hans ljusa svans i närbild
23294085.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 894
Senast: thoora
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka