R
real_cowgirl
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare
Men hur dum är du inte du som kan sitta och skrtisera alla Tror du att jag skulle sitta och skriva ut en sak här som inte funkar.... Den metoden fungerar i alla fall på min häst och då vill jag dele med mig med andra också! Sedan sa jag inte heller att man skulle dra i tygeln utan lyfta upp den, så att hästen stöttar upp bogen. man kan också leda med yttertygeln så att bogen inte ramlar in.... MEN säg inte till NÅGON att NÅGOTING inte funkar som den skrev, för den metoden kanskse funkar för den ryttaren och den hästen och dels kan DU missuppfatta vad presonen skrev......
_Eva_ skrev:Herregud så dumt!
Om hon länger tyglarna och hästen skulle hamna på bogarna så lär den definitivt inte bli mindre på bogen för att hon lyfter (läs begär näsan ännu mera) tygeln.
Enda sättet att slippa häng på bogen är att driva och rida på, framåt.
Okej att man kanske ochså i samband med framåtdrivning vill plocka aningens i tygeln för att samla ihop hästen. Men att tro att det bara räcker med att dra i tygeln är väl ändå att ta i.
Det är jälit lätt att sitta på nätet och vara världmästare ibland.
mvh Eva
Men hur dum är du inte du som kan sitta och skrtisera alla Tror du att jag skulle sitta och skriva ut en sak här som inte funkar.... Den metoden fungerar i alla fall på min häst och då vill jag dele med mig med andra också! Sedan sa jag inte heller att man skulle dra i tygeln utan lyfta upp den, så att hästen stöttar upp bogen. man kan också leda med yttertygeln så att bogen inte ramlar in.... MEN säg inte till NÅGON att NÅGOTING inte funkar som den skrev, för den metoden kanskse funkar för den ryttaren och den hästen och dels kan DU missuppfatta vad presonen skrev......