Bilder och Filmer på oss westernryttare

Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

_Eva_ skrev:
Herregud så dumt!

Om hon länger tyglarna och hästen skulle hamna på bogarna så lär den definitivt inte bli mindre på bogen för att hon lyfter (läs begär näsan ännu mera) tygeln.
Enda sättet att slippa häng på bogen är att driva och rida på, framåt.
Okej att man kanske ochså i samband med framåtdrivning vill plocka aningens i tygeln för att samla ihop hästen. Men att tro att det bara räcker med att dra i tygeln är väl ändå att ta i.

Det är jälit lätt att sitta på nätet och vara världmästare ibland.

mvh Eva

Men hur dum är du inte du som kan sitta och skrtisera alla :mad: Tror du att jag skulle sitta och skriva ut en sak här som inte funkar.... Den metoden fungerar i alla fall på min häst och då vill jag dele med mig med andra också! Sedan sa jag inte heller att man skulle dra i tygeln utan lyfta upp den, så att hästen stöttar upp bogen. man kan också leda med yttertygeln så att bogen inte ramlar in.... MEN säg inte till NÅGON att NÅGOTING inte funkar som den skrev, för den metoden kanskse funkar för den ryttaren och den hästen och dels kan DU missuppfatta vad presonen skrev......

Jag har inte kritiserat alla.
Däremot tyckte jag att det du skrev var dumt.

Du har en massa åsikter om en persons ridning. Jag är inte av samma åsikt som du, därför skriver jag vad jag tycker. Livet fungerar inte som så att man får som man vill i alla lägen, i synnerhet inte när man diskuterar. Då får man tåla att ibland bli sågad, ibland få bifall. Alla tycker som bekant inte lika.
För att bli förstådd och inte missförstådd så får man försöka skriva så tydligt och lättfattligt som möjligt. Man kan inte begära att människor som inte vet ett jota om vare sig ens ålder, kunskap eller skrivförmåga skall sitta och försöka sortera och tolka var och ens inlägg efter deras skrivförmåga (som man ju faktiskt inte vet ett skit om).

Återgår vi till tråden så om du tittar lite bättre på bilderna så ser du att hästen har stångbett. Lyfter du handen uppåt då så får du utslag på stången och hästen kommer att peta in näsan. Så fungerar alla hästar.

Har du ingen drivning bakifrån då så kommer hästen ovillkorligen att hamna på bogarna.

Ledande tygeltag på stångbett är en styggelse jag inte ens vill ta upp i sammanhanget.

Trevlig Påsk!

mvh Eva

att lyfta innerhanden gör att ryttaren rätar upp sig lite. Att en häst hamnar på innerbogen innebär att den lutar sig för mkt inåt. Om den då tar med sig ryttaren i inåtlutet så är det en mkt bra hjälp att ta upp innerhand, det kan rätta upp hela ekipaget.

Piraja skrev:
:bow: vilken härlig bild:D
Tycker oxå den ser härlig ut o han har roligt....men....sitter inte han lite väl långt fram?
Hästen ser ju ut o ha 100% av tyngden fram, el?

Tror nog att varför det ser ut så är mest pga bilden är tagen i ett olyckligt ögonblick i galoppsprånget...... precis när frambenen tar emot språnget....

Han HAR roligt,det vet jag.Men jag vet inte om han tycker det är kul att bli tittad på och disskuterad här ?? ;)

Bilden ligger på hans egna hemsida så han tycker nog att bilden är ok.

Bilden ligger på AJ:s hemsida det stämmer,men är inte på AJ själv.
killen som rider tycker nog att det är ok att vara med på AJ:s sida ,men jag är inte säker på om han tycker att det är ok att disskuteras här.

Jag uttryckte mig slarvigt. Bilden ligger på AJ:s hemsida men bilden visar en kurselev.

Enligt forumets regler får inte copyrightsskyddade bilder lånas från hemsidor utan att få tillåtelse.Nu kanske inte dessa bilder är det ,men anser ändå att man alltid bör fråga om det är ok att lägga ut bilder på andra.

Planeta skrev:
Enligt forumets regler får inte copyrightsskyddade bilder lånas från hemsidor utan att få tillåtelse.Nu kanske inte dessa bilder är det ,men anser ändå att man alltid bör fråga om det är ok att lägga ut bilder på andra.

Håller med! Bara för att man lägger ut en bild på sin hemsida, så betyder ju inte det att det är fritt fram att ta bilder därifrån, och diskutera andra personers ridning utan deras medgivande. Det hade väl varit skillnad om du tagit bilden själv, men om den bara finns på hans hemsida så...

Solafekub skrev:
Håller med! Bara för att man lägger ut en bild på sin hemsida, så betyder ju inte det att det är fritt fram att ta bilder därifrån, och diskutera andra personers ridning utan deras medgivande. Det hade väl varit skillnad om du tagit bilden själv, men om den bara finns på hans hemsida så...
Intressant att just du skriver så....
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=548345&referrerid=387

quarter4ever skrev:
Tror nog att varför det ser ut så är mest pga bilden är tagen i ett olyckligt ögonblick i galoppsprånget...... precis när frambenen tar emot språnget....
Tror inte det....:smirk:

instämmer med alazzi, verkligen intressant att just du säger så :smirk:

Planeta skrev:
Vad jag uppfattade så är bilderna inte "utlagda" av alazzi utan de är länkade med väl utskriven länkadress så det råder inte någon tvekan om var bilderna hör hemma...

Kan någon förklara hur man lägger in bilder, så kan ni få några till att kritisera....:angel: har aldrig förstått det här md att lägga in bilder så jag behöver en BRA förklaring!!:confused: :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka