Bilder och filmer 2015

Min är också nästan en övervuxen Connemara. Fast hon är bara hälften Connemara. ;) Jag vet inte riktigt hur stor hon är, men så länge jag inte har mätt henne så kan jag ju hoppas att hon är 155 cm åtminstone. :cool:

/Lady_S
Problemet är att min övervuxna Connemara inte är en Connemara! (varför vill datorn skriva Connemara med stort C?). Min är faktiskt en SWB (fast jag vill ha henne som ISH), iaf på pappret, domarna på 3 års testet tyckte inte hon var en bra representant för rasen :laugh:

Problemet är att min övervuxna Connemara inte är en Connemara! (varför vill datorn skriva Connemara med stort C?). Min är faktiskt en SWB (fast jag vill ha henne som ISH), iaf på pappret, domarna på 3 års testet tyckte inte hon var en bra representant för rasen :laugh:

För att Connemara är en plats och de skrivs med stor bokstav. ;)

Äh, man behöver inte vara så petig med vilken ras de egentligen är. Connemaror är fina, så det är en komplimang! :D

Skriver man inte raser med stor bokstav? :confused:
Men nu blev ju detta den andra tråden....inte den enda tråden? :p
Det var ju det här med att vi bara behöver en tråd... (Eller att vi inte klarar av att ha fler än en tråd? :o )

/Lady_S

Haha, jag är lite korkad så jag hoppar upp på vad som helst. Har haft allt från b-ponny inridning till dressyrhäst 185:angel: Och många ville ha Siggan, fast mammorna backade oftast för att hon var rätt tanig, ingen hals osv. Och jag sa om och om igen att vi inte fick sälja henne för billigt. Sen sto jag där o ville köpa henne själv:meh:

En av mina första terrängträningar på Siggan. Jag hade precis stukat foten (på en viss b-ponny inridning) så rider i gympaskor och min lätta sits är väl inte skitsnygg..

Också lilla Max. Och här rider jag bara allmänt som en hoppryttare, men det är ju trots allt en hopponny.

Haha, jag är lite korkad så jag hoppar upp på vad som helst. Har haft allt från b-ponny inridning till dressyrhäst 185:angel: Och många ville ha Siggan, fast mammorna backade oftast för att hon var rätt tanig, ingen hals osv. Och jag sa om och om igen att vi inte fick sälja henne för billigt. Sen sto jag där o ville köpa henne själv:meh:

En av mina första terrängträningar på Siggan. Jag hade precis stukat foten (på en viss b-ponny inridning) så rider i gympaskor och min lätta sits är väl inte skitsnygg..

Också lilla Max. Och här rider jag bara allmänt som en hoppryttare, men det är ju trots allt en hopponny.
Åh hur stukade du foten? Hade du b-ponnyn under dig och sprang som Fred Flinta med fötterna i marken och stukade ena foten på typ en sten? :laugh:

Men alltså sådär sakta kan inte min häst springa... eller jo det kan hon nog för ikväll när jag tog in henne från hagen galopperade hon bredvid mig i skritt-takt! Måste vara enorm samlingsgrad på den rörelsen!

@Hippocampus Asså ärlig talat fick den sadeltvång när jag hoppade upp, jag landade på benen, men det var tydligen inte riktigt den höjden de brukade landa på så ja.. den mådde inte så bra sen.

Alltså Max är ju inte snabbast i världen.. Inte jag hellre. Men man kan hoppa honom i halsring! Vår vinterträning ;)

Jag såg ju Sigrid första gången i somras när challe tränade terräng på henne.. Och då insåg jag vilken superhäst det måste vara...

Jag såg ju Sigrid första gången i somras när challe tränade terräng på henne.. Och då insåg jag vilken superhäst det måste vara...

Jag fattade att det var en grymt okomplicerat häst, men jag var nog lite för upptagen med att kalla henne för häxan för att se någon större talang. Lång historia kort testade hon lite gränser när hon kom...

Vi var på terrängbanan idag btw! Gulis som jag rider åt ägaren för att han ska säljas:
https://www.youtube.com/watch?v=jLIPIVYZjok

haha det är Annas hund va?

Yes

åh va tråkigt att delar av filmen var ur fokus, verkade va bäst fokus när kameran var utzoomad. :(
Såg ut att vara en riktigt trevlig häst ändå. :up:

Ja, tyvärr har jag inte alltid proffsfilmare med mig.

Vågade du göra en sådan gubbe :nailbiting:
Anna hänger inte så mycket på Buke så jag känner mig lugn. Hon är bra miljöträning i alla fall

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama