Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Jag snackar oxå engelska med mina :D har oxå jobbat för länge på Irland :D Folk brukar störa sig på det men jag tänker inte på det, det kommer per automatik :D Haha!

Spec vid longering och beröm, precis som du säger marvin.

Senast ändrad:

Karlssons klister kanske? Fast annars kan du ju få i uppdrag att testa några olika underlag ur ryttarsynpunkt;) Tur att de hade fiberi iaf, det är nog bekvämare än sand:angel:

Hon ser fin ut! Hoppar bättre över oxrarna än över räckena:)

Varför skulle folk störa sig på vilket språk du använder när du pratar med din häst? :confused:

Det slinker lätt ut ett: "Good Girl" eller "flink!" när jag rider.

elinlowenberg: Jag tror jag avsäger mig det uppdraget, tack så mycket! ;)

the_connemara: Tack! Vår hoppning brukar gå ut på att jag sätter oss i skiten och hon räddar oss. :p Hon är så snäll och ställer upp för matte! :love: Jag har börjat bli bättre på att se avstånd och jag hoppas det lossnar snart så att vi kan hjälpas åt på banan! :angel:

Vet inte, jag har ingen aning:D men brukar få kommentaren "Varför snackar du engelska, vi är i sverige!" Men jag tänker inte, jag bara säger :)

Vi hade lite photoshoot igår... Inte så fälttävlaninspirerat kanske, men ändå!
Hon är bara för snygg min polle!

nellyfin1_187747023.jpg

nellyfin2_187747707.jpg

Fotograf: Blueberry

:banana:

Yey! Mer ridfilmer åt folket :bow:
Kul, och vilken härlig galoppbacke!

Ja men visst är bilderna fina? Provade att stå på henne också, och det var hon helt ok med, koola hästen, haha! Men, de bilderna vågar jag inte lägga upp här, risken finns ju att jag blir halshuggen och stenad på samma gång för min vårdslöshet :eek: ;)

Senast ändrad:

Hihi i det här forumet just tror jag itne du hade behövty oroa dig, vi är ju lite galna allihopa här :D men det skulle ju vara om det smög sig in någon utomstående :devil:

Jättevackra bilder!! :love:

Hihi i det här forumet just tror jag itne du hade behövty oroa dig, vi är ju lite galna allihopa här :D men det skulle ju vara om det smög sig in någon utomstående :devil:

Jättevackra bilder!! :love:

Och vi struntar väl ändå i vad utomstående tycker? :devil: :eek:
Ja, men jag visar väl då! Är så himla stolt över att hon stod alldeles blickstilla hela tiden, världens snällaste 07:a :love:

nellyfin3_187747859.jpg

Min 07:a kan inte skritta utan att helt random fara iväg i en serie bocksprång just nu så det skulle jag ju kunna drömma om :angel: men riktigt coola bilder.

*knapp*

I språkdiskussionen kan jag inflika att jag pratar tyska med alla mina hästar efter ett par års arbete i landet. Tycker att kommandona vid markarbete klingar trevligare och beröm när jag rider kommer på tyska utan att jag reflekterar över det.

Vilken underbart vacker häst du har! Irish something something?? Min lilla nya Grållan har också irländskt påbrå via mamman men hon är född i Sverige.

Här på FT-forumet varken stenar vi eller halshugger så himla många..:angel: till skillnad mot andra forum så har vi höööögt i tak här o du har iaf hjälm på dig! Det är väl det enda som kan få mig upp i varv, när bilder läggs upp med folk på hästryggar utan hjälm o argumentet är: Jamen vadå? Vi fotade ju bara...:eek:

Har varken bilder eller filmer från i år än att bidra med men det kommer!

Marvin: Chatsi är verkligen helt enormt duktig! Du får träna hoppning mycket mycket mera så kommer snart ditt öga o din balans av sig självt!:banana:

Taaack :bow:
Jag tycker också bilderna blev himla härliga! Sådana som är kul att ha o titta tillbaka på =)

Japp, hon är av rasen "Irländskt gott-o-blandat" (alltså: Fullblod, Irish draught o Connemara), och heter A Touch of Frost, så bilderna framställer henne väldigt bra :love:
Hon är så himla genuint Irländsk, haha! Alla på Irland tyckte hon var en perfekt ambassadör för landet, och de få gånger någon trott att hon varit något annan än en Irländare har de gissat på att hon är en Cardento (hoppar med liknande teknik och ser lite ut som en av de "stora bjässarna" han ibland lämnar).

Senast ändrad:

Jag som lyckas skaffa hästar med enormt fula namn är väldigt avundsjuk på alla som har hästar med fina namn, din hade nog det finaste namnet hitintills :love:

(Ja, jag vet att namnet inte är så viktigt, därför jag köpt mina ju trotts fula namn, men ändååå!!)

Lofty Tiger Woods kvalar nog in till fula namn ligan isf :p Men Tiger (på svenska!) gillar jag!

Men vadå, nu har du ju ingen häst med fult namn iaf menar du väl inte?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 278
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
18 19 20
Svar
395
· Visningar
23 984
Senast: Mia_R
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama