Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Fast det är faktiskt liiite fusk... Hon var namnlös när jag hittade henne, så jag fick döpa henne själv = lyx, haha!
Hade världens panik och kunde inte bestämma mig (hade bara 30 dagar på mig då namnet var tvunget att sättas samtidigt som ägarregistreringen), och så såg jag serien "A touch of Frost" i tv-tablån, och tyckte det passade henne så bra!

Det VÄRSTA måste ändå vara hästen jag tävlade framgångsrikt på Irland, i början uppgav jag till och med hans smeknamn istället för hans passnamn eftersom det var ju PINSAMT :eek:
Prince Glitter hette han... Inte ok!

Haha va orättvist!! Jag fick iaf döpa fölet själv, alltid något! Namnet på din är fantastiskt oavsett :)

Conny: Mina har ju väldans tråkiga namn. Zamona är ju inte jättekul, och Linanina kan ju ingen uttala, så det blir ju ofta Lina-Nina vilket är FEL! Blackshaw är ju rätt okey iaf :)

Mina har jag ju också döpt själv, dock verkar Marlin vara väldigt svårt att uttala... Antingen blir det Merlin eller Malin :p

Bilder från idag :love:

DSC08003JPG.jpg

DSC07955JPG.jpg

DSC07865JPG.jpg

DSC07891JPG.jpg

DSC07579JPG.jpg

DSC07391JPG.jpg

Mysbilder!! =)

RebeccaJoli: Haha, men Lina-Nina är väl ett jätteroligt namn, haha!:D
Vad ska det vara egentligen: Lajnanajna?

Haha ja det är ju lika kul varje gång de läser upp det i högtalarna iaf! Spec på bred skånska :D haha!

Det uttalas Linnanjina typ, så jag har lagt till en ~ för att underlätta lite, så det blir Linanñina, men det har inte hjälpt:D Ofta blir det typ Lina-ninja (jag har en röd fux.ferrari-ninja:D)

Zamona är tydligen oxå svårt, hon är ju oxå blodis, så det står ju xx efter hennes namn. På en tävling jag var på så läste de upp det som "Zamonaxx" (alltså zamonacks) :D

Och Blackshaw har blivit både Blackshow, Blackshavv och Blackshoe :D HAHAHA!

Senast ändrad:

HAHAHA: Prince Glitter :D Vad betydde det på engelska??

RJ: Jag tycker Zamona är jättefint! Hur uttalas Linas namn eg? Jag tänker alltid La-ninja, och tänker på mafiosos haha :D

Såg nu att du skrivit hur Lina uttalades :o

Roligaste namnet jag kommer på just nu var Roberta (ett sto alltså och det var ju engelskt). Hon kallades Robban och speakern sa typ alltid Roberta med stark betoning på e. Som en gammal tant och hon var inte många år gammal :D

Ja, La-ninja brukar hon faktiskt oxå få heta :D haha! Lina rakt upp och ner är ju helt klart lättare :D

HAHAHA: Prince Glitter :D Vad betydde det på engelska??

Jao, det betyder ju samma ;)
Jag o chefen kom fram till att uppfödaren måste ha låtit sin 4-åriga dotter döpa honom eller nått, haha!
Det roliga var att det ändå passade honom ganska bra, han såg ut som ett praktexemplar av en Connemara-hingst, fast han var som ett sto att rida - ruskigt kinkig! När jag sedan började tävla honom med swarovski-pannband och guld-glitter-boots var allt fulländat, haha!
Till vardags hette han Rupert, haha! Mycket bättre! ;)

Min förra häst hette Pineapple Juice. Tydligen är speakers i allmänhet inte så bevandrade i engelska, för det vanligaste uttalet av första ordet var Pinn-appel. Juice finns ju i svenskan oxå, så det brukade de klara av. Uttalet av mitt efternamn går jag inte ens in på, för det finns nog lika många versioner som det finns speakers - och ändå uttalas det som det stavas. Busenkelt! :D

Haha klockrent! fast bästa namnet på ett fullblod jag någonsin hört är ändå Hoof Hearted :D Ser ju fint ut när man skriver det, men när man säger det snabbt så låter det som Who Farted :D

, och de få gånger någon trott att hon varit något annan än en Irländare har de gissat på att hon är en Cardento (hoppar med liknande teknik och ser lite ut som en av de "stora bjässarna" han ibland lämnar).

Japp!:D Liknar min 06:a e Cardento:

Britta (på tal om namn då....heter inte så i verkligheten men för mig är hon en riktig Britta!)

32878016.jpg

32878010.jpg

Första lilla Clear rounden..

http://www.youtube.com/watch?v=qE5Jm1muG5o&list=UULNwXFxkWyyaxnWWmx6YQ1w&index=1&feature=plcp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 278
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
18 19 20
Svar
395
· Visningar
23 984
Senast: Mia_R
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama