Bilder och filmer 2011

Sv: Bilder och filmer 2011

SEriöst Marvin, är inte din häst typ 3 eller 4? Och var det inte din häst som i typ vintras knappt gick att rida ens?

Tyst med dig, det ser ju helt strålande ut :D Jag är mycker imponerad, du rider jättefint och hon ser ju hur stadig och världsvan ut som helst! Klickade såklart "gilla" på filmen på YT, jag som inte har facebook :p

Jag åkte en bit längre bort ja, första gången på den hästen, är förvånad att det dröjde ända tills han var fyra och hade varit ute i terrängen ett par gånger... är ju trots allt jag som ridit in och hoppat in honom och väntade mig premiären något tidigare :angel: hade tur i alla fall, för tränset åkte av i samma veva och hästen var lös en stund i skogen innan jag lyckades fånga in honom, men han sprang aldrig ut på bilvägen och irrade.

Tack! :D

Hon är 4 nu, red in henne i höstas så något ridbar har hon ju varit.

Ps: Jag hälsade på Räkan förra veckan!!

Försiktig? Nää, man får bara hålla i sig lite mer när önskningarna plötsligt slår in :D jag är mycket nöjd med hans spänst, han kommer att lära sig att fokusera den på rätt saker med tiden, tills dess får jag väl ta mantag lite oftare :angel: :p men ja, han är fin, och kvick i tassarna :love:

kl

Lite nya bilder!:)

254157_122419854508512_100002214950997_194397_2549751_n_153126761.jpg

246854_122420227841808_100002214950997_194410_4588742_n_153126583.jpg

247467_122420394508458_100002214950997_194417_6478317_n_153126437.jpg

Jag åkte en bit längre bort ja, första gången på den hästen, är förvånad att det dröjde ända tills han var fyra och hade varit ute i terrängen ett par gånger... är ju trots allt jag som ridit in och hoppat in honom och väntade mig premiären något tidigare :angel: hade tur i alla fall, för tränset åkte av i samma veva och hästen var lös en stund i skogen innan jag lyckades fånga in honom, men han sprang aldrig ut på bilvägen och irrade.

Oj! Tur det gick bra iaf :)

Tack! :D

Hon är 4 nu, red in henne i höstas så något ridbar har hon ju varit.

Ps: Jag hälsade på Räkan förra veckan!!

Men åkte du inte i backen med buller och bång någon/några gånger eller nåt liknande? Iaf så ser det ju superbra ut nu, duktigt :bow:

Men åh! Det förtjänar ju en egen bildtråd! Hur hade hon det?!

Men åkte du inte i backen med buller och bång någon/några gånger eller nåt liknande? Iaf så ser det ju superbra ut nu, duktigt :bow:

Hon reste sig och slog runt i början av inridningen, det var i augusti. Jag fick foten under och kom inte loss och hon rullade över mig när hon inte kom upp. Mosad under men inga skelettskador. Tog dock 1 månad innan jag kunde klättra upp igen.
Sen slog hon runt igen, fast under tömkörning och jag beslutade att lämna bort henne för inridning. Men innan jag hade lyckats bestämma mig för vem jag skulle lämna henne till så hade jag ridit in henne själv. :D Min hovslagare tycker att det är otroligt roligt. :p

Får fixa en ny Räkan-tråd då. :)

Vad roligt det ser ut och vad bra du rider! Jättehärlig video :)

Näemen allvarligt Marvin??? Var det ett helt debutant program på startfälttävlan? Här uppe kör dom märke II programmet o man kan välja lättridning eller nedsittning.

Och att rida i en avdankad hage...:eek: Det gjorde vi ju på 80-talet för 17 gubbar men det är ju loooong gone nu!:rofl: Jag tycker du gjorde en mycket bra dressyrinsats med era förutsättningar men sluta sitt på framstjärten!:devil: Ned med rumpan i sadeln, fram med magen o bysten mot skyn så har du henne snart på tygeln! (sa alltid min gamla dressyrtränare som skulle blivit 80 snart om hon fått leva...)

Hoppningen gjorde ni fantastiskt bra!:bow: Lagom tempo, lugnt o fint o du följer bra. MEEEEN!:eek: Din hoppsadel är för liten för dina långa ben! Du hamnar på bakvalvet o har svårt att komma ned i galoppen i den. Byt!

Terrängen ser ju hur bra ut som helst!:love: Hon är helt underbar din lilla totto...men du ska STÅ upp mellan hindren, oavsett om hon går fram eller ej! Då får du lära dig att driva när du står upp!:D

Summa summarum: MER än godkänt!:bump:

Men herregud vad du fick hoppa!!!!:eek: Var var denna träning o varför var du själv?

Hon är iaf jättefin den lilla Majken kopian! sån härlig framåtanda o så himla käck!:bow:

Nänä, det där var ingen Majken-kopia. Det där var min mycket manliga tysk med massa fullblod i :p såg du inte att öronen var små?! Majken-kopian är att ungefär 7 cm högre och dubbelt så bred (och hoppar inte så svåra linjer än på ett tag) :angel:

Det där var inte ens alla sprången :angel: var på Nilslund, och var själv eftersom han har privatträningar och det passade mig alldeles utmärkt. Efter att hästen tittade ögonen ur sig på publiken i Bollnäs och stannade ett par gånger på högst ordinära stockhinder (eftersom det stod folk bredvid, ve och fasa, trodde han skulle lägga av med det uppåt *-ig :grin: ) så fick han åka och straffhoppa lite för att slappna av i terrängen.

"Framstjärt"?? :confused::eek:
Jag är inte familiär med den anatomiska termen.

:rofl::rofl::rofl:

Rida provet i avdankad hage var ok, vi red fram i använd kohage... :cool:

Ah nääääe, säg inte att jag måste hitta ny sadel igen!! *orkar inte*

I övrigt: Tack! :o :laugh:

Vi ska ut och galoppträna i fältsits så att jag orkar att stå upp mellan hinderna... Hehe!

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 396
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar