Bilder och filmer 2011

Sv: Bilder och filmer 2011

Är det i dressyren man ska trilla av??

Nej nej, i dressyren skall man (om möjligt) försöka hålla sin häst innanför de där små vita sakerna som omgärdar ytan där dressyrptogrammet i fråga skall utföras. De kallas för dressyrstaket och skall icke förväxlas med hinder, även om vissa hästar (och ryttare?) haft lite problem med det och tagit sig ett skutt över istället för att krumelura tjusigt på rätt sida av dem :devil: :angel:

Antar att jag inte behöver antyda mer än så... men hästen i fråga var visst åt den gråare nyansen :angel:

Nej nej, i dressyren skall man (om möjligt) försöka hålla sin häst innanför de där små vita sakerna som omgärdar ytan där dressyrptogrammet i fråga skall utföras. De kallas för dressyrstaket och skall icke förväxlas med hinder, även om vissa hästar (och ryttare?) haft lite problem med det och tagit sig ett skutt över istället för att krumelura tjusigt på rätt sida av dem :devil: :angel:

Antar att jag inte behöver antyda mer än så... men hästen i fråga var visst åt den gråare nyansen :angel:

Japp å ryttaren är åt det bannade hållet....:angel: Och samma häst vann sin första start för året förra helgen!:bow::bow:

Japp, det är det som händer när man inte håller sig på rätt sida i dressyren.. då blir man bannad :angel:

Men det lät mycket bra med vinsten, roligt :)

Spänstigt!:bump: Ja av både dig o häst förstås!:D

Säg mig; hur många ggr per träning händer det att ni tappar bort nåt ekipage bland träden??? Och får dina hästar inte chocken Allan när du kommer till banor där det inga träd finns???:rofl::rofl:

Mina hästar kan hoppa på banor utan träd också, tänkte bevisa detta i helgen :D men visst händer det att unghästarna far lite hit och dit ibland och vips slinker in i nån buske på träning... ut i blåbärsriset brukar man hamna då och då också :angel: man får ju vara lite snabb i styrningen efter hindrena så hästen inte bockar in i en tall av misstag :p

*kl*

Jaha då har jag och hästen debuterat på en fälttävlansbana då. :D Första träningen för oss. Det var ju stört kul måste jag säga!! Och hästen blev ju som en 3åring. :p Har aldrig vart med om att han vart så jäkla busig och glad. :D
Var svårt dock att lämna banhoppningen hemma måste jag säga. Svårt och bara stå upp i fältsits och låta han rulla på själv, man vill gärna vara där och lägga sig i lite. :angel: Men man lär sig nog.
Han la energin på helt fel saker. Som att sticka, bocka och allt annat. Så han blev tyvärr trött lite för fort.

Lite kul ser det dock ut. Jag och min pansarvagn med fullbloden. :rofl: Han är ju inte den smäckraste typen direkt. Sen de där jävla grässtråna som börjar titta fram i hagen gör ju inte bantningen lättare heller. :devil: Snart får han inge hö alls..

Tipps mottages gärna. :) Men var snäll mot oss. Vi är riktiga nybörjare.

http://www.youtube.com/watch?v=WOGr-tZLiLc

Din "pansarvagn" är ju helt underbar o har verkligen rätt inställning!:love:

Tre tips:
Korta stiglädren minst 1 men helst 2 hål för att få bättre balans i lätt sits.

Släpp inte efter så mycket framför hindren, du ska ha lite av ett 5:e ben i munnen i terrängen när tempot ökar.

Luta dig något mer bakåt istället för att gå fram med överlivet innan hindren, det kan rädda dig från att dimpa i backen om du ska hoppa t ex ett dike o hästen tittar till i sista sekund!

Lycka till!

Tycker ni var jättefina!! Häftig häst!! Ska bli kul att följa er:)

Tack :D

Din "pansarvagn" är ju helt underbar o har verkligen rätt inställning!:love:

Tre tips:
Korta stiglädren minst 1 men helst 2 hål för att få bättre balans i lätt sits.

Släpp inte efter så mycket framför hindren, du ska ha lite av ett 5:e ben i munnen i terrängen när tempot ökar.

Luta dig något mer bakåt istället för att gå fram med överlivet innan hindren, det kan rädda dig från att dimpa i backen om du ska hoppa t ex ett dike o hästen tittar till i sista sekund!

Lycka till!

Ja han har en helt underbar inställning. Synd att han inte har kroppen med sig. Då hade han klarat av vad som helst. Har aldrig mött en häst med mer psyke än han. Han är helt underbar. :love:

Tack för tipsen! :bow: Ska verkligen ta åt mig dem! Problemet är att om jag kortar lädren hamnar mina knän ovanpå stöden och lite utanför kåpan fram. :crazy: Jag vill egentligen ha 3 hål kortare läder men kan inte. Har kommit fram till att jag får bäst stöd av sadeln såhär. Skitjobbigt. Har såhär långa läder i hoppningen med. Finns ingen annan sadel som passar hästen heller då han har en helt fucked up rygg. Finns en tråd på utrustning om honom. Så jag har fått kompromissat bort mina behov helt då det bara finns en sadel för honom. :(

Tränaren tjatade hela träningen på att jag skulle räta upp mig mer innan hindret och att inte släppa honom med handen. Så du har helt rätt!! Försöker verkligen jobba med det och ska klara det nästa träning! :D Synd bara att vi bara kommer att kunna träna typ en gång i månaden då vi har 10 mil till banan vi rider på. Det är närmsta. Sen har dom inte tärningar oftare än då heller. Jättesynd!
Har i hoppningen annars problem med att inte ge efter något alls. Skitdålig eftergift. Så jag tror att jag ville försöka vara snäll med honom när jag inte vet hur stora språng han tänkte ta. Men faktum var ju att jag var taskig som lät han tippa framåt inför hindren. Men det är väl sånt man lär sig med tiden? :)

Några bilder från träningstävlingen i helgen:

201106121330361-1.jpg

201106121330362.jpg

201106121330363.jpg

201106121330364.jpg

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 396
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar