Bilder från träning och tävling

Sv: Bilder från träning och tävling

vadå var? :angel: lika spökig nu som då :rofl: om inte värre nu....

I början var han tittig på vatten, och lite på gravar.
Hemma på hoppträning första vintern vände han och skulle springa hem när det låg sockerbitar under hindrena...
Andra hästar har han i princip alltid varit "rädd" för (i perioder dock, ibland bryr han sig inte alls), spec vid möte.

Numera spökar han sig nästan bara för riktigt väsentliga saker, knytnävsstora stenar på fel ställe och liknande hemskheter...

Oh no du menar alltså att det inte växer bort....

Låter ju precis som Frigg, speciellt den här rädd för andra hästar grejen, man blir typ mosad mot väggen när han skall möta en annan häst längs spåret.

Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det ;) så jag hoppas väl att han ska bli gammal och klok nån gång (men fan trot ;) )

Hihi, jag var aldrig i närheten av ngn vägg när min började...jag låg på backen med munnen full av spån medan hästen försvann i andra riktningen...
Sen sprang han i ca 5 min i sträck runt ridhuset med min dressyrsadel under magen, medan jag stod i mitten och var mindre nöjd (tänk om det hade hänt ngt med min sadel :eek: )
Behöver jag tillägga att min dressyrtränare som bevittnade det hela inte är sen att berätta den historien om hon får chansen? :rofl:

kl

Nu har jag äntligen listat ut hur windows movie maker fungerar (ja jag är blond :angel: )
Så nu ska jag bjuda på en film, från Kinda 2005. Hästen går sin fjärde el femte lätt klass.

Jag var också där då!! med mitt otäcka svarta sto...hon vägrade ut sig på hinder 4 eller 5...har förträngt vilket!:eek:

knapp

Dagsfärska bilder från säsongens första riktiga träning. Första gången jag är ute med unghästen (som köptes i jan -07) och första gången på 1 1/2 för fullblodet pga skada.
Fullblodet tog det med ro och det var bara att styra runt honom som om upphållet inte funnit, tuffade på och fixade alla hinder jag bad honom om utan någon tvekan överhuvudtaget.
Unghästen skötte sig super också. Laddad till tänder och stark men jag trodde att det skulle vara värre. Tuff på alla hinder; vatten, coffin, bank osv. Han lyckades få av mig en gång. Skulle ta coffin baklänges (har åkt av ponnyn på samma hinder, väg och sätt :p ) och han tar ett stoort språng och med hans galopp blir minst sagt tajt. Han svänger och hoppsan, där var visst en stolpe/stöd och han gör tvärnit samt slänger sig åt sidan och sen druttade jag i backen.

Överlag kändes det som en jättebra första träning, små lätta och inbjudande hinder men ändå liten check att alla hönsen är hemma hos båda två.

Lasse först (unghästen).

Första lilla hindret i coffin:
8698225.jpg

Graven i coffin (som fö inte var någon grav utan en vattengrav :p ):
8698261.jpg

Fina killen i full koncentration:
8698405.jpg

Vatten var plättlätt tyckte han:
8698344.jpg

Sigge (fullblodet):

Det är bara att hålla i sig och styra i vattnet:
8698383.jpg

Lilla hindet efter den branta backen och upphoppet:
8698428.jpg

Samma väg fast neråt:
8698441.jpg

Hela albumet finns här:
http://www.pixbox.se/alb_show_id336042_page0.html

Vaa? :eek:
Du var typ hos mig och sa inget :mad: ;) (fast å andra sidan var jag i andra änden av stan eller ja värmdö hela dagen så det spelade ingen roll :D)

Fina är de hur som helst dina hästar :love:
Härligt att komma ut va? :)

Jag har ju hmm ja råkat hoppa en del av de där hindrena i veckan - står de i vägen när man kommer galopperande så ;)

Men det blev bestämt så hastigt och lustigt att jag själv inte riktigt hängde med. Tänkte faktiskt på dig när jag var där.

Härligt var det. Minst sagt!
Har också tjuvat lite och skuttat här hemma men det känns inte som på riktigt förrän nu. Kan inte vänta tills nästa träning är! :bump:

Men åhhhhh!
Vilket fusk.
Jag måste nog vänta två veckor till innan jag kan få ta en tripp till terrängbanan. Men jag vet inte om jag står ut så länge.

Fina bilder!!

castle_bar, guud vilken snygg häst du har!!!

DSC00119.jpg

Här kommer en liten bild=)
Syrran & Crossen

Slänger väl in lite bilder från förra årets midsommarfirande då ;) Jag, Jennifer och nosis tog en tur till Mantorp. Tyvärr lyfter inte Cinna så mkt på fossingarna, hindren var ju så låga :eek: ;)

Fasts häck:
3808396.jpg

Gräsbord ("stora"):
3808397.jpg

Vattenhinder:
3808399.jpg

Spetsen:
3808398.jpg

Finns fler bilder men inte upplagda på nätet. Det blev en snygg avramling också men nosis var i chock och fotade inte :mad:
På en låda mot vattnet, cirkus en meter hög, blev Jennifer och Cinna oense om avsprångspunkten så då försökte Cinna klättra över istället. Jennifer dråsade av och Cinna klättrade så fint så, satte höger framhov ungefär tre centimeter från Jennifers huvud.
Både jag och Jennifer ropar samtidigt till nosis:"Du fick väl med det där på kort?!"
Nosis såg mest svimfärdig ut. Han har trots allt bara sysslat med hästar sen 2003 ;)

yt.jpg

uitt.jpg

ug.jpg

Här hoppar jag på mina dressyrponnyer :) lite dålig kvalite eftersom dom är tagna från en film..

Nu har jag också varit ute på första träningen för i år :banana:
Träning för Anna Nilsson i Torns, lite bilder :angel: :

PICT1368.jpg

PICT1369.jpg

PICT1370.jpg

PICT1372.jpg

PICT1374.jpg

PICT1379.jpg

PICT1382.jpg

PICT1385.jpg

Är din andra bild möjligtvis ifrån Trollhättan ? :D

Nu äntligen kan även JAG vara med i denna tråd:bump: :bump:

Både min och min hästs första gång på terränghinder. Vi skulle ta FT-kortet men det blev två vurpor så det bidde inget. Hästen är 4 i augusti.

Här kommer de finaste bilderna(har ju redan dem i annan tråd men...eh...:))

9255361.jpg

9255360.jpg

9255370.jpg

9255395.jpg

9255365.jpg

Hehe, det blev rätt många va:angel:

*kl*
Gammal bild på mei å förra pållen :p
Tror tyvär inte nya pållen har nerver till FT så
få se när man kommer ut på banan där igen.

3586253.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 694
Senast: cili
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama