Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där kan säkert gnist bekräfta att jakthundar på Älg har säkert också runt 5m bevaknings avstånd. Mina har 3m innan dom lägger till med anspäning o gör sig redo o slåss.
Det är ju inte så konstigt att hunden reagerar annorlunda vid mh än i vardagliga situationer, allt är ju så spänt och konstlat. Det är ju bra, för då vet man att det finns där och kan provoceras fram.
Ex Twiggy skrev här upp om att strauss inte tog till nån aggression för han var omogen vad har det med saken o göra? varför ska dom ta till aggression? det är ju lättare för en omogen hund o bli lite skrajesen o bli lite upprörd o ta till agrression, än en mogen hund som har lite hår på pungen.
De sätter en 5 på de som är skotträdda, en etta är hunden helt oberörd, en 2a så kolalr hunden upp snabbt, men fortsätter lek, en 3a stananr hunden upp längre, vänder mot skytten, fortsätter sen leka. etc. Sen på 5 tar hunden till flykt, blir rädd etc.
Jo det är jag mycket väl medveten om, men jag tycker att det är missvisande.
Ja det var min poäng, så jag håller med. Å andra sidan kan jag se viss nytta av ett MH, men som många sagt-man ska inte hänga upp sig på det. Då är det bättre att om man kan-se med egna ögon vad det är för jycke.
Vet inte om jag visat någon förr men jag gick igenom gamla bilder och hittade ett gäng från Strauss mh förra året. Fotona är tagna för ca 6månader sedan så grabben är lite större och matte har lite längre hår idag.
Fotograf är sambon.
Promenera med testledaren. Helt okej men vill mest få leka med kopplet.
Kampa med testledaren
Försöka ta trasan från matte.
Ett till försök.
Hämtar bytet
Skrammlet var ju inte särskilt farigt med det är bra att göra sig lång för att vara på den säkra sidan.
Håll er borta läskiga typer!
Otroligt vacker hund
Vilken päls.
Märkligt, vad sätter dom på en hund som är skotträdd på riktigt?