Bilder från Strauss mh.

Sv: Bilder från Strauss mh.

Vissa enskilda kennlar har spindeldiagram från MH som visar att det går åt rädd håll. Inte för rasen som helhet och troligen hade de fått fram bra hundar även utan MH, men det visar på att MH kan användas på ett framgångsrikt vis.

Man ska heller inte glömma att MH är ganska bra för att direkt sålla bort en dålig kull. Tittar på till exempel på Evitas kull så ser man direkt att det inte är något att ha. Man behöver inte se hundarna för att bilda sig en uppfattning. Hundarna i den kullen reagerar ganska lika och då kan man anta att det inte är en tilflällighet utan något genetiskt. MH är däremot sämre som verktyg för att sålla ut en bra hund.

Att man kan ha Mh som nu men du kan bli avstängd från tävling och avel bristfällig mentalitet.

Då skulle det få lite innebörd o göra MH.

Räcker o se på självaste Evita o förstå att ingen kan omöjligt komma ur samma kull o vara hjälte. :idea::rofl:

Skämt o sido.

Folk med sällskapshund tävlar inte och få avlar så det där är bara en lösning för prestationsaveln. Jag tänker mer på något för gemene man.

Folk med sällskapshund tävlar inte och få avlar så det där är bara en lösning för prestationsaveln. Jag tänker mer på något för gemene man.

Jag har inget riktigt bra på det.

SKK borde ha mer krav ex.

Men Mh med krav för att mentaliteten skulle vara på en viss nivå för o tävla skulle gagna hela hunderiet.

För som det är idag kan vilka kräk som helst starta men aldrig tar sig runt spåret ex o mal o mal o mal på tävlingar det tar upp platser för folk som har en bra hund.

Många duktiga blir ju som det är idag bortlottade för det är för många då skulle det antalet minska.

Sen behövde man ju inte ha några katastrof höga värden så det bara vart en elit klick som tog sig igenom utan normal mentalitet fick vara med. Då slapp man dom värsta o det vart ett bättre flöde. Det är ju inte för inte klätterplanket har försvunnit o lite sånt.

Förhoppningsvis så ställer vissa ägare till desa kräk upp som spårläggare, figuranter m.m. så att proven ö h t går att genomföra. ska det bara vara eliten som skulle tävla så skulle de få lägga sina spår själva... Jag tror inte att övriga deltagare bara vill ställa upp som tjänstefolk. Med färre prov för att ingen vill ställa upp så skulle det iaf bli slagsmål om de få platserna som fanns kvar...

MH är däremot sämre som verktyg för att sålla ut en bra hund.

Det är väl det där som många missuppfattar...

Vi som gillar att kolla på MH kollar ju sällan eller aldrig på EN hund. Vi sitter ju och bläddrar och bläddrar och ibland så hittar man något intressant, ibland inte...

Mm, det som är intressant är ju att försöka hitta mönster, som t ex här där MH för morfar, mor, far, och totalt 7 helsyskon i två olika kullar finns inlagt.

Ett MH är egentligen inte något som man ska se på för en enskild individ. Det är ett avelsutvärdering för avelsdjurens räkning. Dvs. föräldrarna och även en utvärdering av rasen i stort. Då spelar det ingen roll om någon hund fick en 3:a istället för sin 1:a. Jag tycker att det är många som missar det och är missnöjd med sitt "resultat". Själv var jag ju med min hund under hela MH:t och hennes reaktioner minns jag och det är det som väger mest, inte vad det blev på pappret.

Jo det är väl ungefär det jag säger. ;)
Är inte missnöjd med det någon av grabbarna gjort, blev mest förvnad över 3:an på pappret.

Liknande trådar

Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114
Övr. Hund När jag fixade med bilder från Strauss mh blev jag sugen på att göra detsamma med bilder från Calles korning. Bilder från mh har jag...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: TwiggyM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10