Kanske var det så hos dig, jag själv hade en mattelärare som bara ville hjälpa de elever som var duktiga, att bli ännu duktigare.Samma här med idrotten. Jag tyckte alltid att det var lustigt att på mattelektionerna fick de svaga eleverna hjälp och undervisning medan de svaga eleverna på idrotten ignorerades. På idrotten skulle man bara visa vad man redan kunde och på matten skulle man lära sig mer. Jag hoppas verkligen att det ändrats!
Vi som hade IG och knappt G, blev tillsagda att gå till mattestugan på en annan skola, som dessutom låg på sådana tider att vi hade missat våra lektioner i andra ämnen.
Men det var hans enda lösning för oss. Vissa hade inte klarat matte A, men dom fick läsa matte B ändå, och ville dom klara matte A fick dom lösa det själva, han hade inte tid att hjälpa (ja förutom dom redan duktiga då, som han gärna la ner extra tid på)
Min gympalärare var däremot väldigt mån om att alla skulle vara med på sina villkor, och försökte peppa och göra det roligt, inte bara för dom som gillade sport.
Och så bild... jag som jobbar som grafiker är glad över bildlektionerna jag hade. Dom tillät mig vara kreativ och få utlopp för det. Kanske hade mitt intresse inte utvecklats som det gjorde om jag ej fått teckna i skolan?