Bild på era sadelgjordar

H

Havregryn

Kan jag få se bild på hur ni har sadelgjorden på era hästar, dressyrgjordar är de jag är ute efter. gärna in close up.

Sv: Bild på era sadelgjordar

19618340.jpg

19617909.jpg

Med mina korta ben hamnar mina fötter precis ovanför gjordens spännen. Spännena slår ej i hästens armbågar/hindrar hennes rörelser. (Har testat med både längre och kortare gjordar och funnit den här optimal för oss båda.) Den här gjorden är 65 cm, hästen är ett halvblod på ca 165 cm i mankhöjd med (i mina ögon) normalt bröstomfång/djup i bålen.

var precis en sån bild jag var ute efter, mina fötter hamnar på samma ställe som dig.. stör inte hästen på nått sätt men sitter och funderar om jag skulle kunna ha 5 cm kortare så därför ville jag se bilder.

Så här sitter gjorden på min. En globus ronja, 65 cm. Hästen är 166cm
hedwig7_080308.jpg

Inte lika tydlig bild som Jempas men du ser ju ungefär hur den sitter.

Så här ser det ut på min häst, dock ligger sadeln liite för långt bak här.

Bild

Har haft en likadan sadelgjord som Jempa innan, men den hindrade hans rörelser och han slog i armbågarna i den.

Jempa: Är det en Amerigo du har?

Min också, bortsett från sadelgjorden då. Den funkade som sagt inte på min häst. :(

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 675
Senast: Badger
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix