CA

Trådstartare
Jag håller på att ta körkort, och då har jag tänkt skaffa en hundbur till bilen. Men eftersom att jag antgligen kommer att byta första bilen efter ett tag, undrar jag om det finns burar att köpa som passar de flesta bilar, som universalmodell av burar?

Har hittat ett märke, men vet inget om dem:

Heter " Mimsafe Variocage"
http://www.mim.se/variocage.htm#modell274

00061t.jpg


Vad tror ni om den?

Hur stor bur behöver en hund som är 60 cm i mankhöjd?
 
Sv: Bilbur

Ah just det, glömde skriva det.

En kombi, ja. Troligtvis blir det en VW Passat/Golf Variant/Polo
 
Sv: Bilbur

Ah oki...Det finns ju annars Grindar till bilen att köpa istället för bur eftersom man då förlorar mer utrymme. Jeppegrindarna är bra tycker jag. Dem har vi haft. Då behöver du inte heller oroa dig för att buren skulle vara för liten. Men om du ändå vill köpa en bur så ska den iaf vara så pass stor att hunden kan röra sig i den och byta ställningar så den inte bara kan ligga på ett sätt och inte röra sig förrän den får gå ur bilen :)
 
Sv: Bilbur

Om du vill följa lagarna ska buren vara så hög att hunden kan stå upp med lyft huvud. Bredden ska vara två bröstbredder och längen ska vara hundens längd plus lite till. Kommer inte exakt ihåg måtten, men nåt i den stilen. Dvs helt urbota korkat :crazy:
 
Sv: Bilbur

Men är det inte säkrare för hunden att vara i en bur om man blir påkörd/krockar? Annars låter grindar bekvämt!
 
Sv: Bilbur

Nja det beror ju på hur stor kombi du köper. Vi hade V40 förut och den är inte så stor. Då hade vi lastgaller...alltså galler som sitter från baksätets topp upp i taket och sedan grindar. Har man en stor hund blir det ju som en bur då. Men klart om du har större bil så kan du ju ha bur, samtidigt som det är bra med grindar eftersom det finns skiljeväggar att köpa. Då kan du t ex ha packning på ena sidan och hunden på andra :)
 
Sv: Bilbur

Jag kan pm:a dig en hemsida till en som gör burar om du vill. Dels gör han dem precis som man vill ha dem, och dels vet han vilka mått som passar vilka modeller osv. Och det är riktigt bra kvalite till ett schysst pris, betydligt bättre än flera andra burar jag sett på marknaden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Bison
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 103
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp