Bilar, bilar. Nu är det dags att byta...

...men till vad?
Gärna Suv, jag gillar när man sitter lite högre, men inget måste.
Fyrhjulsdrift är ett +.
Det kommer behövas plats för två bakåtvända bilbarnstolar i 1½-2 år. (Först babyskydd men den hinner byta till bakåtvänd innan den större är tillräckligt gammal för framåtvänd) . Vi vuxna är 175-185 cm. Inte jättekorta men inte superlånga heller.
Bra att dra med!
Plats i bagageutrymmet för barnvagn/hundbur.
Automat vore behagligt men är absolut inte måste.
Diesel.

Jag har sneglat på xc60, subaru forrester och mitsubishi outlander.
Jag gillar volvo och har alltid gjort, frågan är om en xc60 blir för liten under de år som man har bakåtvända stolar?
Ford Kuga :love:

Iofs har vi bara ett barn än så länge men vi får plats både jag och mannen, sonen med stol, svärföräldrarna, barnvagn och hundbur till schäfer.

Med stora dieselmotorn får den dra 2000kg på BE. Inte drar den mycket diesel heller.

Jag är 185cm och mannen 182cm

Senast ändrad:
Jag har en Citroen C-Crosser -09 vilket är i princip samma bil som Mitsubishi Outlander.

Bilstolar (bakåtvända) får klart plats i baksätet, jag är 174 cm och sambon ca 185 och vi får utan problem plats i framsätet båda två! Det går att flytta baksätet ett par dm bakåt om man vill. Men då tummar man på det redan ganska snåla bagaget...

Vi vill få plats med en barnvagn bara (en av de större Emmaljunga) och det är inga problem alls! Men det finns inte en chans att det får plats både barnvagn och hundbur såvida man inte har en liiiiiten bur och en vagn som går att fälla ihop och blir jääääätteliten!

Tror jag får dra 1090 med B-kort och 2000 med utökad B. Är dock en helt ok dragbil, ska inte uttala mig om hur den är att dra med på vintern då vi köpte den i början av juni :angel:
4WD slås på och av väldigt enkelt med en ratt mellan framsätena.
Bilen drar ca 0,6-0,7 blandad körning men tilläggas bör då att vi har vajsing med nån givare så sambon tror att det kommer dra snäppet mindre om man får till att byta den (har beställt 2 ggr på 2 olika verkstäder men fått fel givare båda gångerna :cool:)

Minns ej riktigt skatten per år men det är en diesel, skulle tro den ligger på runt 6-7000 kr?

Jaja, grejen med detta inlägg är väl egentligen att påpeka att oftast är c-crossern billigare. Outlandern har oftast gått längre och säljs dyrare och det är som jag förstått det alltså samma bil, bara olika märken!

I övrigt är den lättkörd som attan!

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: Guldaskig
·
Äldre Jag letar ny bil och skulle vara tacksam för lite input! Jag har 12 mil tor mellan jobb och hem dit jag reser 3-4 dagar per vecka, så...
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: Liran
·
Övr. Barn Blev inspirerad av Nevins tråd då vi oxå funderar på att byta den ena bilen, det börjar bli dags om vi ska få något betalt för den...
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: Chima
·
Övr. Barn Jag behöver en ny bil, och vet inte riktigt vad jag vill ha/behöver ha. I bilen ska rymmas två framåtvända Britaxstolar, den ena med...
Svar
19
· Visningar
1 927
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt