Big Horn - erfarenheter?

B

Binegar

Jag är på jakt efter en ny sadel till min vallack och har nu fått ett tips på en "Big Horn, Arabian Light" sadel som tydligen också skulle finnas på Börjes hemsida, men jag är inte människa till att hitta den.

Nu undrar jag om det finns någon där ute som har erfarenheter av den här typen av sadel och vad ni tycker och tänker om den? Kanske har ni till och med en länk till den sadeln jag inte lyckades hitta?

Tack!

Sv: Big Horn - erfarenheter?

tycker de är bra de sadlarna... men det krävs en ganska bred häst för att de ska ligga bra.
hade en på min travare och det funkade, men det var lite vingligt...
passade däremot super på en fjording vi hade.
men jag tycker annars att det är en väldigt skön sadel.

tycker de är bra de sadlarna... men det krävs en ganska bred häst för att de ska ligga bra.
hade en på min travare och det funkade, men det var lite vingligt...
passade däremot super på en fjording vi hade.
men jag tycker annars att det är en väldigt skön sadel.

Jag fick hem sadeln igår för att prova den och det var nog den sämsta kombinationen av häst + sadel jag någonsin varit med om.

Ägaren har själv använt den på en bredare arab och det skulle ha funkat fint, men som du säger så på min nätta arab fungerade det inte alls.

Nu har jag visserligen inte prövat just Arabiansadeln, dock en annan från h**ks i samma prisklass, och det var inte en trevlig upplevelse!
Stenhård, formade sig inte för 5öre, "reste" sig bak efter ca 5 minuter på ryggen (trotts utprovad till hästen av en riktigt bra kille..)
Det värsta var nog att den gnisslade, lät som när fåglarna sjunger som besatta nu på våren... Visserligen vande man sig, men att rida i konstant gnissel var inte så kul ;)

Första intrycket jag fick av Arabian Light var schysst, men känns som att ska du satsa på en sadel, hitta en "riktig" med begagnad? Är det formen du vill ha, leta efter sadlar med "round skirt", är det den lätta vikten, så leta syntet! (lättskött men inget du vill tappa i leran:D

Nu har jag visserligen inte prövat just Arabiansadeln, dock en annan från h**ks i samma prisklass, och det var inte en trevlig upplevelse!
Stenhård, formade sig inte för 5öre, "reste" sig bak efter ca 5 minuter på ryggen (trotts utprovad till hästen av en riktigt bra kille..)
Det värsta var nog att den gnisslade, lät som när fåglarna sjunger som besatta nu på våren... Visserligen vande man sig, men att rida i konstant gnissel var inte så kul ;)

Första intrycket jag fick av Arabian Light var schysst, men känns som att ska du satsa på en sadel, hitta en "riktig" med begagnad? Är det formen du vill ha, leta efter sadlar med "round skirt", är det den lätta vikten, så leta syntet! (lättskött men inget du vill tappa i leran:D

BigHorn är inte H**ks egna märke som dom andra är.

En bra budget sadel om man har en bredare häst, har själv ägt en och jag var förvånad av kavalitetn för det priset, skön att rida i dessutom.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 021
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 593
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar