BF idag...

Sv: BF idag...

Hur går det??? :bump:

Har bebisarna tittat ut än? Lät ju definitivt som om det var på g i alla fall! Hoppas ni snart får snusa bebis, båda två!

Ooo då är det säkert på g.
Min slempropp började komma på söndagskvällen, på måndagskvällen blödde jag lite och så fick jag regelbundna värkar var 3:e minut direkt på måndagskvällen. Vattnet gick aldrig och på tisdagskvällen är han född.

Min knodd fixerade sig inte förrän det var dags att komma ut. I 40+3 var han iaf inte fixerad och 40+6 kom han ut :love:

:banana::banana:

Igårkväll vid elva kom Ellas Tyra till världen! 4255g och 48 cm. Hela familjen mår bra :)

Det kom en bebis här med, lilla Melvin tittade ut vid kl 19.48 i torsdags, helt underbar. :love:

Hade en rätt jobbig förlossning, var öppen 3cm när vi kom in kl 12 och inget hade hänt tre timmar senare så jag blev rekommenderad ryggbedövning för att kunna spara lite på krafterna. Tyvärr kom bedövningen helt galet och tog bara halva magen och satte sig i rumpa och ben istället, kunde inte stå upp och kände inte när det var dags att krysta så bedövningen fick tas bort. :crazy: Trodde aldrig att det skulle göra SÅ ont om jag ska vara ärlig. Men klart det var värt det! Tror dock att det räcker med en bebb! ;)

Behöver lite peppning!
Hade BF i torsdags och inget än. Falskt alarm i måndags och då var fortfarande livmodern sluten.
Börjar bli ordentligt trött på den stora magen. En liten lurifax i magen. Den kan stöka runt oerhört men utan att det sedan händer något. Allt som verkligen ska vara klart är klarfixad. Nu vill jag att mitt lilla pyre ska titta ut. Vill absolut inte gå ytterligare ett par veckor eller liknande.

Ja som ni vet så har hon nu kommit. Vår lilla Tyra, eller lilla lilla hon vägde ju en del. De mätte fel hon är 52 cm. Det var lite stressigt just då.

Jag hade så ont o tätt mellan värkarna att jag till slut efter 8 timmar fick ryggmärgsbedövning, prisa den som uppfann det! Då började livet igen. Men jag hade inte öppnat mig så mycket o det blev inte bättre av ryggmärgsbedövningen. Så efter någon timma så satte de ett värkstimulerande dropp. Det tyckte inte Tyra om o hennes hjärtslag sjönk drastiskt, för att sedan bli alldelles för höga. Då bestämde de för att göra ett akut kjesarsnitt. Och Kl 22:58 var alltså Tyra ute.

Trodde inte att värkarna skulle göra så himla ont!!! Det tar nog ett tag till Tyra får ett syskon, måste glömma värkarna först...

Men visst är det underbart att ligga o snusa bebbe!

Golden_Heart: :banana::bump::banana::bump: Peppdans!!! Jag förstår precis vad du går igenom nu, man har ingen lust att vänta mer.

Innan alla bukedoktorer hoppar på dej, det heter ryggbedövning eller epidural! Man bedövar inte märgen :D Jag älskar också epiduralen hihi efter det blev det som en dans på rosor!

Men skönt att allt gick bra till slut trots hjärtslagen, du måste blivit orolig! Tur det finns kejsarsnitt!

Äsch Vindvissla, det är bara jag som brukar hoppa... tack för att du gjorde det åt mig :)

Ella: grattis!

Tack för rättelsen, det visste jag egentligen men man är ju lite förvirrad som nybliven förälder.

Jag var faktiskt aldrig så riktigt orolig, men pappan däremot. Inte så konstigt det är inte kul att stå bredvid o inte kunna göra något. Alla i rummet var så proffsiga så jag litade på dom, jag kände mig trygg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 826
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, nu var det inte som ryttare som jag råkade ut för ett litet missöde, utan som en helt vanlig cassiopeja. Jag svimmade nämligen igen...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag är öppen 2 cm och "mogen". - Du kommer inte gå över tiden, sa läkaren till mig. (BF på lördag) :eek: Efter BM-besöket igår...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?