BF idag...

Sv: BF idag...

Nu har jag fått reda på att bebben är fixerad, det är ju ett steg närmare i alla fall. Annars inga tecken på att den vill komma ut, tyvärr.

Tro mig, bebisen kommer ut till slut. Har aldrig hört talas om någon som valt att stanna kvar. :cool:

Min plutt fixerade sig inte förrän det var dags. Å andra sidan släppte slemproppen ungefär en månad före och jag hade härliga SD från dess tills han var ute.

Ska man gå efter sånt så stod vi och finstyckade kviga till långt inpå natten. Många timmars stående på hårt betonggolv, när jag kom hem på natten hade jag så ont i höfter och bäcken så jag inte kunde gå uppför trappen. :angel:
Men kanske inget att rekomendera, övriga förslag lät trevligare. :D

Ha ha! Det lät inte så roligt nej. Vi skall inte slakta något nu heller så jag har ingen möjlighet att prova detta.
Jag undrar vad jag kommer att göra när det väl händer. Det är så spännande!

Tro mig, bebisen kommer ut till slut. Har aldrig hört talas om någon som valt att stanna kvar. :cool:

Min plutt fixerade sig inte förrän det var dags. Å andra sidan släppte slemproppen ungefär en månad före och jag hade härliga SD från dess tills han var ute.

Ja ut kommer den ju alltid, men jag är så dålig på att vänta. Har fått ett datum på när det blir igångsättning om det skulle bli det. Det känns skönt att ha det iaf.

Hur lång tid tog det för din plutt att komma ut efter det att den hade fixerat sig?

Mitt första barn fixerade sig tidigt, ca 4 veckor innan hon föddes (BF+8), andra barnet 2 veckor innan hon föddes (BF+12)

Hur lång tid tog det för din plutt att komma ut efter det att den hade fixerat sig?

Han fixerade sig inte förrän det var dags att komma ut. Sen gick det fort, från första riktiga värken till han var ute tog det 5,5 timmar. Öppnade mig 3 cm på 30 minuter, så det var lite kämpigt till en början. Man brukar ju säga 1 cm per timme ungefär. Men det var samtidigt, i efterhand i alla fall, skönt att slippa en maratonförlossning. Han låg inne på övertid, men när han väl skulle ut hade han desto mer bråttom. :D

Tjoho, spännande!
Jösses mössa nu blev ju nästan JAG lite pirrig! Hoppas den lille är på väg ut nu så du slipper vänta mer och får snusa bebis istället :love:

Nelle hoppar också in i peppdansen som vill att Ellas lille ska komma ut snart :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Varför händer det inget för?!!! Är ganska så less på att vara gravid nu... Det finns inte en ställning som är skön att sitta, ligga eller stå i. Sen har jag ofta huvudvärk. Gud så gnällig jag är :( Behöver uppmuntran!!!

Men nu närmar det sig... När jag fick så, så sjönk bebisen. Jag kunde inte sitta, det gjorde så ont i blygdbenet osv.

Jag var ute och plockade blåbär på kvällen och 6h senare drog värkarna igång. Är ju blåbärssäsong och om det inte lyckas lura ut bäbisen kan du ju alltid baka lite mumsiga muffins eller paj.

Jag har BF idag men känner inte ett smack. Är trött på att vara tjockis, vill bli smal och smärt igen, kunna shoppa nya kläder, börja rida och gå långpromenader med hunden...och framförallt se vad det är för filur man gått och burit på i nio månader.

Peppar lite :bump: Tänk snart får du snusa bebis!!! Snart är det hela över - eller rättare sagt, snart börjar det roliga! I promise! (att den kommer ut alltså... :D)

Inget nytt att rapportera tyvärr.
Hur går det för er andra?

Det känns som att hela sommaren bara springer iväg, jag som hade tänkt att jag skulle gå med barnvagn vid det här laget. Men det blir aldrig som man tänkt sig.

Vad tror ni?
Har haft "mensvärk" från o till hela dagen. Känner att mina sammandragningar/förvärkar är oregelbunda men tätare än vanligt. Bebben rör på sig som bara den. Vad tror ni? Är det ett tecken eller?
Vill inte gå o hoppas o sen bli besviken på att det inte händer något. Har nu gått över 10 dagar.

Här har det äntligen börjat hända lite grejer, vaknade vid kl 2 inatt med magont, sprang fram och tillbaka på toa och var riktigt kass i magen. Trodde att det kanske bara var något jag ätit men sen satte det igång med tydliga värkar. Läste att det är vanligt med diarre innan förlossningen sätter igång. Vet dock inte om det bara är förverkar, tycker det har lugnat sig lite nu efter en varm dusch, svårt att veta då jag inte haft några tidigare, har liksom inget att jämföra med. :confused: Skulle verkligen behöva sova men hinner ju inte somna men det är omöjligt, hinner knappt somna till innan nästa värk kommer.

Spännande!!!

Jag har oxå haft värkar i natt o nu på morgonen. Ca 8 min mellan dom, men de är lite oregelbundna. Det kändes som att slemproppen kom i för ett tag sedan oxå, det kom något slemmigt i alla fall.

Men gud vad spännande tjejer, blir det dubbelfödning idag? :bump: Lycka till, hoppas ni får träffa era bebisar snart!

Här har det äntligen börjat hända lite grejer, vaknade vid kl 2 inatt med magont, sprang fram och tillbaka på toa och var riktigt kass i magen. Trodde att det kanske bara var något jag ätit men sen satte det igång med tydliga värkar. Läste att det är vanligt med diarre innan förlossningen sätter igång. Vet dock inte om det bara är förverkar, tycker det har lugnat sig lite nu efter en varm dusch, svårt att veta då jag inte haft några tidigare, har liksom inget att jämföra med. :confused: Skulle verkligen behöva sova men hinner ju inte somna men det är omöjligt, hinner knappt somna till innan nästa värk kommer.

Spännande!!!

Jag har oxå haft värkar i natt o nu på morgonen. Ca 8 min mellan dom, men de är lite oregelbundna. Det kändes som att slemproppen kom i för ett tag sedan oxå, det kom något slemmigt i alla fall.

Åh vad spännande! :bump: Lycka till båda två, om det blir bäbis idag!

Det var riktiga värkar här, satan vad ont det gör, ska försöka stanna hemma så länge som möjligt men det känns som att det börjar bli dags att dra sig inåt, tänkte mormor skulle hinna hit och hämta vovven först bara. Är fruktansvärt nervös, rädd, förväntansfull och pirrig på samma gång. :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 826
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, nu var det inte som ryttare som jag råkade ut för ett litet missöde, utan som en helt vanlig cassiopeja. Jag svimmade nämligen igen...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag är öppen 2 cm och "mogen". - Du kommer inte gå över tiden, sa läkaren till mig. (BF på lördag) :eek: Efter BM-besöket igår...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?