BF idag...

Sv: BF idag...

Jodå, sommarlov är skönt, det blir ju längre rundor med Zarie i skogen och så då. Jag har inte hittat något sommarjobb, sökte som bara den, men fick inte tag på något. Fast det är rätt skönt på sätt och vis att vara ledig en hel sommar.
Jag håller tummarna för att bebisen snart är ute :)

Jo kanske det. :p Fast sånt här sprids så snabbt på nätet och snart "vet" alla att Nutella kan sätta fart på förlossningen ifall bebisen låter vänta på sig. :angel: :D

Precis, lite roligare! Och om man äter nutella hela tiden så måste man ju äta nutella när värkarna sätter igång - alltså hjälper det!

Vi har diskuterat "hjälper ananas, sex eller ricinolja" i tusen trådar, och eftersom inget hjälper och bebisen kommer när den har lust, så kan ju lika gärna nutella hjälpa :idea:

Ts hur går det?

Precis, lite roligare! Och om man äter nutella hela tiden så måste man ju äta nutella när värkarna sätter igång - alltså hjälper det!

Vi har diskuterat "hjälper ananas, sex eller ricinolja" i tusen trådar, och eftersom inget hjälper och bebisen kommer när den har lust, så kan ju lika gärna nutella hjälpa :idea:

Ts hur går det?

Klart nutella funkar ;)
Och jag har också bestämt mig för att jordgubbar är effektivt, så nu när jag tryckt i mig en halv liter borde det absolut vara på gång :p :rofl:

Har inte provat nutella än i alla fall. Inget nytt annars, tyvärr. Fast jag vaknade med lite "mensvärk" i morse. Vi har perfekt föda-barn-väder här, regn! Kom igen nu bebben:laugh:

Det funkade för mig. :banana: Direkt efter kände jag kraftiga sammandragningar och några timmar senare satte det igång. :) Jag födde på BF +8, så han var ju helt klart färdigbakad. :D

Mina är födda på BF+8 och BF+12, men uppenbarligen hade ingen upplyst dem om färdknäppens inverkan (många färdknäppar hann vi med :D)

Nu har jag fått reda på att bebben är fixerad, det är ju ett steg närmare i alla fall. Annars inga tecken på att den vill komma ut, tyvärr.

Va skönt! våran grabb fixerade sig bara någon vecka innan han kom. Fast han tittade ut några veckor tidigare än bf iof.

Enligt min egen fullt ovetenskapliga undersökning så är det pizza som är the shiet när man ska få igång förlossningar!

Enligt min egen fullt ovetenskapliga undersökning så är det pizza som är the shiet när man ska få igång förlossningar!

Ska man gå efter sånt så stod vi och finstyckade kviga till långt inpå natten. Många timmars stående på hårt betonggolv, när jag kom hem på natten hade jag så ont i höfter och bäcken så jag inte kunde gå uppför trappen. :angel:
Men kanske inget att rekomendera, övriga förslag lät trevligare. :D

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 826
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, nu var det inte som ryttare som jag råkade ut för ett litet missöde, utan som en helt vanlig cassiopeja. Jag svimmade nämligen igen...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag är öppen 2 cm och "mogen". - Du kommer inte gå över tiden, sa läkaren till mig. (BF på lördag) :eek: Efter BM-besöket igår...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?