Sv: BF idag!!

funderar faktiskt på det. vi storstädade förra veckan av den anledningen. kanske bara till att köra igång igen då...
 
Sv: BF idag!!

Orkar du (ni) storstäda, så kör igång! Det blir kanske inte så mycket tid till städning sedan. ;)

Jag och sambon storstädade med en gång när jag kommit hem från bb.
Sonen låg och sov medan vi fejade och damsög. Tyckte han skulle vänja sig vid ljud det första han gjorde.
Jag tyckte det var skönt att få röra på mig. Blev behandlad som en "grönsak" på bb som inte kunde röra sig.:mad: Jag var ju pigg som en mört...:bump:

Hoppas den lill* kommer snart nu!
Inte kul alls att gå över.:(
*squirlett som fick vänta 11 långa dagar*


ps. Väntan är väl värt det som kommer!!:love:
 
Sv: BF idag!!

Jag var ute i trädgården och sågade ner ett plommonträd med handsåg dan innan jag fick min dotter. Tänkte att eftersom jag var fullgången o mer därtill så hade jag ingen anledning att ta det lugnt längre... Jobbarkompisen bor granne med mig, o han var helt vansinnig på mig som kunde hålla på så, jag var ju GRAVID!!:D
 
Sv: BF idag!!

jo... här slits man emellan att man ska vara som en invalid, från min pappas sida, och hålla igång som en tok från min sambos mammas sida....
kan man inte få bestämma själv? :p
 
Sv: BF idag!!

:angel: När sista barnet föddes här så skruvade jag upp en ny brevlåda och ett väggskötbord medans vattnet rann mellan benen :o

Jag hade inte riktigt tid med att föda barn just då :angel:
 
Sv: BF idag!!

hehe där skulle det allt gå undan.....hur f*n vet man att det är vattnet som gått å inte bara en flytning?
 
Sv: BF idag!!

Det sipprar eller rinner utmed benen :D
Första gången så trodde jag att jag inte kunde hålla tätt då det sipprade, andra så gjorde det ont för då släppte slemproppen i ett hujj... tredje så rann det bara på.
 
Sv: BF idag!!

Vet inte hur många gånger jag fått förklara att jag känner min kropp bäst, och om det skulle kännas obehagligt så skulle jag självklart inte fortsätta, men sålänge kroppen inte protesterar så fortsätter jag göra det jag vill.
Förstår inte varför så många tror att det är en sjukdom att vara gravid... (även om det denna gång känns så...)
 
Sv: BF idag!!

näpp....7-e dagen övertid nu...
har iallafall fått veta att det kommer troligtvis bli en bebis på mellan 3.5 och 3.8 kg
 
Sv: BF idag!!

Jag gick över 8 dagar, fick en dotter på 3890g, så det verkar ju ganska okej (är väl normalvikt på nyfödda nuförtiden ungefär...)
Lycka till när väntan börjar närma sig sitt slut.;)
 
Sv: BF idag!!

Efter 11 dagar kom Jason ut med en matchvikt på 4780 g:D
 
Sv: BF idag!!

nästan lika stor som min sambo då!
enligt BM´s mått så lär bebisen bli lite större,tyngre än vad jag var....
 
Sv: BF idag!!

Okej. va jobbigt.

Nova kom ut 12 dagar efter bf. på v 41 ul tror jag dom sa att hon vägde nästan 3500, å hon vägde 3280.
 
Sv: BF idag!!

Hoppas de börjar hända nått nu då=) Slemproppen gick nog en 4 dagar innan förlossningen för mig.
 
Sv: BF idag!!

har också läst att det kan ta några dagar.....
men att det är på gång är det ju klart! wiihoo....man har ju bara gått och väntat, nu är det inte så jättelångt kvar
 
Sv: BF idag!!

du får hoppa eller springa eller nått så vattnet går=)

Jag hade redan börjat få värkar när min slempropp gick. så de va ju det säkraste tecknet att de va dax. Men jag vart riktigt förvånad hur mycket slm som ko ut. tyckte de va mycket första omgången. men de va säkert 10 ggr så mycket=)
 
Sv: BF idag!!

hehe...berättar vi för blivande farmor kommer hon med stränga order om det :p.....
hon planerade semester för att umgås med bebisen redan 2 veckor efter att hon fått reda på det...då var det flera månader kvar
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 764
Senast: Milosari
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
718
Gravid - 1år Eftersom jag idag gick in i en nu graviditetsvecka så läste jag i min gravidapp om vad som händer med min kropp och med Bebis. Jag har...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 738
Senast: bumpo
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 683
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp