Hade för ett tag sen min häst med som övningsobjekt på en massagekurs i grannstallet...några dagar senare fick min häst feber o ville inte äta. Efter ca ett dygn verkade hästen som vanligt igen. Nu en vecka senare har min häst åter feber igen, samt en annan häst i stallet. Nu är stallvärd samt övriga inackorderingar ordentligt arga på mig då de hävdar att jag dragit hem virus till stallet...Nu hotar stallvärd att stämma mig på 200000 om ngt skulle hända m fölstona....
Är det upp till mig el stallvärden att bevisa var viruset kommer ifrån? Kan jag bli skyldig till vet. räkningar för de andra hästarna? Till saken hör att på gården finns ridhus där flera utomstående kommer m sina hästar o rider nu under vintern, alltså svårt att m säkerhet veta var viruset kommer ifrån.....
Hoppas på svar då detta gnager i mig....
Är det upp till mig el stallvärden att bevisa var viruset kommer ifrån? Kan jag bli skyldig till vet. räkningar för de andra hästarna? Till saken hör att på gården finns ridhus där flera utomstående kommer m sina hästar o rider nu under vintern, alltså svårt att m säkerhet veta var viruset kommer ifrån.....
Hoppas på svar då detta gnager i mig....